Welke voeding.
Re: Welke voeding.
Nouja. Ik kan er niks mee natuurlijk als iemand wat roept. Maar geen uitleg hoe of wat. Natuurlijk praat je dan tegen dovemans oren. En ik heb al aangegeven direct dat mijn keuze rauw was . En dat mijn keuze voor nu vast staat. En daarna heb je nog wel de moeite genomen om een heel verhaal te typen nu ook weer. Als er echt iets zou zijn wat ik ook zie misschien dat dat mijn keuze zou kunnen veranderen. Maar als je dat niet wilt zeggen ook prima. Dan ga ik er voor mezelf vanuit dat er niets te zien valt. Want zomaar aannemen dat er iets "heel vaag" mankeerde door iets wat iemand zegt dat gaan we natuurlijk niet doen.
Tinypaws schreef:Ik was in eerste instantie van plan om rauw te gaan voeren aan de 2 rammetjes die zaterdag gaan komen, ze zijn dan 10 weken. Maar inmiddels ben ik overtuigd dat dat toch echt niet zo handig is.
Tinypaws schreef:Ik probeer nu voor mezelf de afweging te maken omdat ook van brokjes ze ziek kunnen worden door alle toevoegingen of rauw toch echt niet beter is.
Het is nog altijd niet aangetoond heb ik begrepen dat vlees de oorzaak is.
Ik ook met mijn dilemma's.
Even een paar quoots van jou postings in dit topic. Zo direct was je dus niet in het aangeven dat je sowieso al van plan was rauw te gaan geven. En verder wordt er wel degelijk goed onderbouwd uitgelegd waarom je dat maar beter niet kunt doen.Tinypaws schreef:
Ik heb een zak brokken mee genomen vergelijkbaar aan orijen
Ben even de naam kwijt. Ik ga daarnaast een brok totally ferret geven die moet ik wel nog bestellen en toch iets van kvv ernaast. Ik heb veel kvv mee genomen voor de honden. Ook die echt niet geschikt zijn voor fretten ivm toevoegingen.
En ik ga snacks zelf maken door kipfilet of kalkoen zelf te drogen.
En ziwipeak ga ik ook bestellen alleen even om te kijken wat het is en of ik het echt als vervanging zie van kvv.
Dit is even voor het begin.
Uit bovenstaande uitspraken blijkt dus al dat je onze goed bedoelde adviezen volledig in de wind slaat. En eerlijk gezegd had ik dat ook al snel door vandaar dat je mij ook niet meer hoorde hierover.
Maar dat mede forummers dat nog wel proberen te doen voor het welzijn van jouw fretjes pleit alleen maar voor ze.
Ik kan het ook alleen maar met Karen eens zijn in deze; het is zinloos om jou advies te geven want je bent helemaal niet van plan daar wat mee te doen.
Ik heb ook wat dingen gezien in jou filmpjes die mij eerlijk gezegd helemaal niet aanstaan maar heb er bewust niets meer van gezegd omdat het voor mij voelt als zonde van mijn tijd. En ik wil mijzelf de onrust en frustratie besparen dus ik kijk er ook niet meer naar.
Jij wilt alleen maar horen hoe schattig en lief alles is maar dan heb je het verkeerde forum uitgekozen. Hier zitten nu eenmaal mensen die al jaren ervaring hebben met fretten en die inderdaad van filmpjes het een en ander kunnen afleiden, zonder daarbij overigens in de schoenen te gaan staan van de dierenarts.
Dus wanneer er dingen worden gezien waarbij bij ons de alarmbellen gaan rinkelen dan wordt dat ook gewoon gezegd. Dat zijn we ook verplicht tegenover de mensen die wél naar onze adviezen willen luisteren.
Als laatste zou ik willen zeggen,doe lekker waar je jezelf lekker bij voelt maar verwacht in ieder geval van mij geen adviezen of reacties meer. Want bij voorbaat weet ik al dat je die eigenlijk toch niet wilt horen.
Op het moment dat ik voor rauw icm brok heb gekozen. Had ik voor rauw gekozen en heb toen ook vermeld dat mijn keuze voor dat moment vast stond en daarmee was ik wel degelijk duidelijk.
Men hoeft helemaal niets schattig te vinden. Zeg juist wat je vind. Ik neem alleen idd niet alles maar klakkeloos over.
Misschien zijn jullie dat niet gewend
Het is mij verder ook wel gescheten. Antwoord op mijn vraag wat er dan gezien wordt krijg ik niet. Dus hou het dan idd maar bij de foto's en filmpjes op schattig en leuk.
Er zijn trouwens ook goede jarenlange ervaringen van mensen die rauw voeren. Dat dat er hier niet in gaat dat snap ik best. Maar ik heb al laten blijken dat ik mij geen voer laat aanpraten. Mijn voer keuze is gebaseerd op het gene wat ik al benoemd heb. Leg je erbij neer of blijf proberen. Het heeft geen enkel effect zolang ik zie dat mijn fretjes het er goed op doen. Wat een ander doet daar kan ik mij niet mee bezig houden.
Men hoeft helemaal niets schattig te vinden. Zeg juist wat je vind. Ik neem alleen idd niet alles maar klakkeloos over.
Het is mij verder ook wel gescheten. Antwoord op mijn vraag wat er dan gezien wordt krijg ik niet. Dus hou het dan idd maar bij de foto's en filmpjes op schattig en leuk.
Er zijn trouwens ook goede jarenlange ervaringen van mensen die rauw voeren. Dat dat er hier niet in gaat dat snap ik best. Maar ik heb al laten blijken dat ik mij geen voer laat aanpraten. Mijn voer keuze is gebaseerd op het gene wat ik al benoemd heb. Leg je erbij neer of blijf proberen. Het heeft geen enkel effect zolang ik zie dat mijn fretjes het er goed op doen. Wat een ander doet daar kan ik mij niet mee bezig houden.
Waarom heb je je dan in hemelsnaam ooit aangemeld voor een forum met zo’n instelling?Tinypaws schreef: Wat een ander doet daar kan ik mij niet mee bezig houden.
Uit deze opmerking blijkt dus dat je weinig topics op dit forum gelezen hebt! Wij zijn juist voorstander van heldere en goed beargumenteerde gesprekken (geen oeverloze discussies) en willen geen schapen die onnadenkend alleen maar doen wat een ander zegt of doetTinypaws schreef:
Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar die moet wel goed te onderbouwen zijn. Vooralsnog heb jij weinig onderbouwing aan jouw zienswijzen gegeven en nemen wij dus niet zomaar klakkeloos over, wat een net beginnende fretteneigenaar vindt.
Wat voeding betreft is de mening” een carnivoor hoort nu eenmaal rauw te eten, punt” en “met brokjes is ook vaak wat mis” geen goede onderbouwing en dat is bijna het enige waar jij steeds op terug komt. Dat zijn emotionele beweegredenen en geen feitelijke onderbouwingen.
Maar joh, doe gewoon jouw ding! Ik hoop dat jij en je fretjes een lange gezonde en gelukkige tijd samen zullen beleven. Voor mij is dat toch het allerbelangrijkste, ongeacht wat jij van ons vindt
Je hoeft het niet van mij aan te nemen ik probeer niemand iets anders aan te praten.
Wat voor mij NU het beste lijkt en waar ik na best lang nadenken "en ik was al lid van het vorrige frettenforum" Heb dan nu wel mijn eerste fretten maar ben daarmee niet over één nachteis gegaan. De voeding bleef echter een ding en dat is gewoon heel lastig. Maar die keuze die ik heb gemaakt heb ik nou eenmaal gemaakt en dat was lastig genoeg. Daar hoeft verder niemand iets mee. Maar is nou eenmaal mijn keuze. Daar kunnen we heel lang over bakkeleien maar dat veranderd niks.
Ik ben niet van de ellenlange teksten. Maar zou wel graag uitleg zien bij opmerkingen of stellingen. In dit geval over wat er niet goed zou zijn aan mijn fretjes? Als je zo graag alles onderbouwd zou ik zeggen begin daar mee. Ik lees alleen maar de argumenten tegen rauwe voeding. Ik heb inmiddels wel begrepen dat jullie daar anders in staan. Dat begreep ik al in het voorstel toppic. Maar ik kan niks met dat continu herhalen
Uiteindelijk zijn we hier liefhebbers van fretjes. Zullen we het wat dat betreft gewoon gezellig houden? Dit is een forum met wel degelijk veel nuttige informatie en misschien veranderd mijn idee hierin nog maar misschien ook niet. En dat is dan mijn keuze.
Wat voor mij NU het beste lijkt en waar ik na best lang nadenken "en ik was al lid van het vorrige frettenforum" Heb dan nu wel mijn eerste fretten maar ben daarmee niet over één nachteis gegaan. De voeding bleef echter een ding en dat is gewoon heel lastig. Maar die keuze die ik heb gemaakt heb ik nou eenmaal gemaakt en dat was lastig genoeg. Daar hoeft verder niemand iets mee. Maar is nou eenmaal mijn keuze. Daar kunnen we heel lang over bakkeleien maar dat veranderd niks.
Ik ben niet van de ellenlange teksten. Maar zou wel graag uitleg zien bij opmerkingen of stellingen. In dit geval over wat er niet goed zou zijn aan mijn fretjes? Als je zo graag alles onderbouwd zou ik zeggen begin daar mee. Ik lees alleen maar de argumenten tegen rauwe voeding. Ik heb inmiddels wel begrepen dat jullie daar anders in staan. Dat begreep ik al in het voorstel toppic. Maar ik kan niks met dat continu herhalen
Uiteindelijk zijn we hier liefhebbers van fretjes. Zullen we het wat dat betreft gewoon gezellig houden? Dit is een forum met wel degelijk veel nuttige informatie en misschien veranderd mijn idee hierin nog maar misschien ook niet. En dat is dan mijn keuze.
Ik vind trouwens niks van jullie. Jullie hebben je eigen mening en dat is goed. Ook om daaraan vast te houden. Ik zeg ook niet dat ik zeker ben van mijn keuze. Maar wel dat mijn keuze op dit moment mijn keuze is. En daar wil ik voor nu bij blijven.
En ik snap de beste bedoelingen wel. Ik heb alleen andere ervaringen.uiteraard met andere dieren. En ik heb besloten gewoon mijn gevoel te volgen. Niets meer dan dat eigenlijk
En ik snap de beste bedoelingen wel. Ik heb alleen andere ervaringen.uiteraard met andere dieren. En ik heb besloten gewoon mijn gevoel te volgen. Niets meer dan dat eigenlijk
Er is genoeg onderbouwing te vinden op dit forum waarom wij onze adviezen geven. Je moet het alleen wel willen lezen.
Maar je hebt inmiddels wel duidelijk gemaakt in de vraag met "welke voeding" jij je gaat bezighouden dus dus topic gaat hierbij op slot.
Maar je hebt inmiddels wel duidelijk gemaakt in de vraag met "welke voeding" jij je gaat bezighouden dus dus topic gaat hierbij op slot.