Voorstelronde Nala en ik

Hier kun je laten weten wie je bent, dit is niet verplicht maar wel leuk
Plaats reactie
Eliesja
Aantal fretten: 2

Voorstelronde Nala en ik

Bericht door Eliesja »

Hallo allemaal,

Als eerste zal ik mij voorstellen, ik ben Elizabeth en woon in Rotterdam. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vond het weleens tijd worden om mij te registreren en me voor te stellen. Wij hebben 1 fret, een moertje van bijna 5 maanden.

Ik zal bij het begin beginnen met mijn verhaal..
Als eerste wij zijn beginnend fretteneigenaar en zijn in dit avontuur gestapt met Het niet wetend hoe en wat..

Hoe het begon...

Er was eens een dochter die wilde voor haar verjaardag een huisdier en nee niet weer een hamster, die heeft ze al 2x gehad, maar iets anders, iets leuks, apart, lief..een egel, ja het moest een egel worden. Een egel? Wat moet je met een egel? “Oké oké, dan wil ik een fret mam, ja een fret die is leuk”. Ze had inmiddels ook een verslag gemaakt over de verzorging en de kosten. Ik werd hier toch wel lichtelijk Nieuwsgierig en enthousiast van. Dus zo geschiede..
Wij op zoek naar een innieminnie fretje. Via mp dat dan weer wel, maar wisten wij veel dat je daar mee moet oppassen.

En daar was ze dan Nala, ja Nala zo zou ze gaan heten, want een Simba hadden we al, onze 14 jarige poezefloes.
Voordat ze kwam hadden we een mooie grote konijnenkooi aangeschaft met hangmatje, poepbak, goede brokjes (orijen), speeltjes en houtkorrels om in te kakken.
Tja en inmiddels had dat verslag al vele kanttekeningen gekregen en wist ik dat dit nog wel eens voor moeilijkheden zou zorgen.
Het begon bij de kooi..

Ze was zo schattig en nog zo klein in die kooi, maar groeide toch wel snel en hard en voor we het wisten was deze nieuwe kooi te klein geworden. Dus wij op zoek naar een ander paleisje. Nu had ik al wat gesnuffeld op internet en had ook liever het paleis onder de kooien gehad, de ferret nation, maar ‘quanto costa’ , dat was wel beetje te duur voor ons, dus is het de furet tower geworden.

Nala was /is best bijterig (gelukkig nog nooit doorgebeten) waardoor onze jongste zoon erg bang was en niet meer naar beneden durfde als Nala er was. Gelukkig gaat dit nu goed, dus opgelost. Wat ook jammer is is dat het ook niet botert met onze floes, die is stik jaloers en blaast en hakt erop los, voor nu opgelost, want floes is graag buiten en slaapt in onze blokhut. Alleen van de winter nog even kijken hoe we dit gaan oplossen.

Nala komt bijna overal en de plekken waar ze echt niet mag komen, daar hebben we hekjes voor geplaatst. Helaas hebben wij niet de ruimte om haar een eigen kamertje te geven. De woonkamer moest natuurlijk fretproef gemaakt worden. Plantjes eruit, hekjes en dozen en buizen ervoor in de plaats. Dit was voor mij wel een dingetje omdat ik met mijn interieur op Instagram sta, maar die was niet echt instaproof meer, waardoor ik tijdelijk ben gestopt. En dit allemaal voor dit kleine hummeltje. Toch heb ik het allemaal over voor dit ondeugende hummeltje.

Doordat ik in de tussentijd al veel had gegoogled over alles wat met de fret te maken had, moest ik weer aan het verslag van mijn dochter denken, met inmiddels die vele kanttekeningen.

Helaas had ik dit verhaal een goed vervolg willen geven, maar helaas is ook ons meisje ziek, de frettencorona, met de daarbij behorende middenoorontsteking, maag en darm klachten en helaas ook Giardia.

Ze is nu 3 maanden bij ons en wat heeft ze onze hartjes al gestolen. Ik snap dat sommige zeggen, als je eenmaal een fret kent dan ben je verkocht. Dit is echt waar. Wij zijn echt dol op dit hummeltje en ze is niet meer weg te denken.

Er zijn al vele tranen gevallen, na het bericht van Hanneke..
De afgelopen weken met die enorme hitte, waren er momenten dat ik dacht, dit gaat ze niet halen. Maar ze is een vechtertje.
We zitten momenteel nog in haar medicijnen kuur en blijven positief en bekijken het met de dag. Moet er niet aan denken om geen kusjes meer te krijgen in de ochtend, middag en avond als ze eruit mag.

Daarom wil ik graag verder gaan met de story van Nala, bij frettenverhalen.
Wie het leuk lijkt kan ons daar volgen.

Ik zal proberen om een foto van Nala te plaatsen. :fretje:

Liefs Elizabeth en Nala.
[attachment=0]E1EE3B6A-92EC-4D8B-8FD0-A87960C45B6F.jpeg[/attachment
Bijlagen
Mijn lieve Nala
Mijn lieve Nala
E1EE3B6A-92EC-4D8B-8FD0-A87960C45B6F.jpeg (683.56 KiB) 3235 keer bekeken
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Voorstelronde Nala en ik

Bericht door Kick »

Welkom Eliesja en Nala! Leuk dat je je hebt aangemeld :D

Wat een lekker doppie heeft Nala :hart:

Je verhaal is zo herkenbaar (zeker de kusjes :mrgreen: ) en ik hoop dat als je vragen hebt dat we je kunnen helpen hier!
Marjan

Bericht door Marjan »

Welkom hier op de frettenvraagbaak!
En wat een verhaal, zo herkenbaar. En het frettenvirus heeft jullie ook al goed te pakken als ik dat zo lees. :mrgreen:
Heel veel plezier hier op het forum en kom maar op met je verhalen over haar. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Welkom op het frettenforum!
Jullie zijn ook al besmet met het frettenvirus :mrgreen:
Het is idd heel herkenbaar wat je schrijft, maar ik ben blij dat je in elk geval al bij Hanneke geweest bent met Nala en dat jullie haar de best mogelijke zorg willen geven. Top!
En wat heeft ze een schattig koppie :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Dank jullie wel voor dit warme welkom...ja ook hier heerst het frettenvirus :lol:
Fijn dat het zo herkenbaar is. :mrgreen:

Ik heb inmiddels een frettenverhaal van Nala aangemaakt. Hoop dat jullie het leuk vinden om haar te volgen.

Toedeloe en een kusje van Nala
Karen

Bericht door Karen »

Van harte welkom :D

Fantastisch om het verloop van jullie kennismaking met fretten en Nala te lezen. Zo herkenbaar!

Ik ben dankbaar dat jullie Nala in jullie harten gesloten hebben en haar alles willen bieden wat goed voor haar is :hart:
Wat een mooi dametje.

Leuk dat we haar kunnen volgen in Frettenverhalen. Kusje terug op die mooie dop morgenochtend :mrgreen:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@karen, dank je wel voor je lieve reactie. Het kusje is gegeven hoor. :D
Mette

Bericht door Mette »

Wat een heerlijk geschreven introductie! Ik zie het voor me als een film. We zijn allemaal begonnen en je rolt er nooit met 100% kennis is. Was het maar zo. (En die 100% zullen we ook nooit halen natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel). Dat is niet mis zeg ook nog eens Giardia erbovenop. Hopelijk komen jullie er vanaf. Ach en als je alles had geweten, had ze misschien nu niet zo'n fantastisch huisje gekregen. Want dat ze bij jullie in een warm nestje is gevallen is wel duidelijk!

Heb je al eens nagedacht om een inklapbare ren voor haar te maken in de woonkamer? Zo kun je toch e.e.a. afscheiden en hou je je interieur een beetje insta proof misschien.
Mayke

Bericht door Mayke »

Welkom op het forum Eliesja, welkom met je mooie fret Nala.

Als ik je verhaal lees is het een "echte" fret, die de nodige kattekwaad uithaalt, maar ook een die helaas getroffen is door diverse vervelende ziekten, toch is het een vechtertje zo te horen, fijn hoor.
Hoop in de toekomst alleen nog goed nieuws over haar gezondheid te horen, nogmaals welkom hier. :ferret: :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Wat een heerlijk geschreven introductie! Ik zie het voor me als een film. We zijn allemaal begonnen en je rolt er nooit met 100% kennis is. Was het maar zo. (En die 100% zullen we ook nooit halen natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel). Dat is niet mis zeg ook nog eens Giardia erbovenop. Hopelijk komen jullie er vanaf. Ach en als je alles had geweten, had ze misschien nu niet zo'n fantastisch huisje gekregen. Want dat ze bij jullie in een warm nestje is gevallen is wel duidelijk!

Heb je al eens nagedacht om een inklapbare ren voor haar te maken in de woonkamer? Zo kun je toch e.e.a. afscheiden en hou je je interieur een beetje insta proof misschien.
Dank je wel Mette, wat lief. Had er idd niet aan moeten denken , maar dat heb ik met alle dieren, snap gewoon niet wat sommige mensen met hun dieren doen. Daar probeer ik ook maar niet aan te denken.. Het liefst vang ik ze allemaal op om ze allemaal liefde en aandacht te geven,

Nala slaapt op zich veel, dus wat ik in het begin wel eens deed, is alles weer terug zetten en dan kon ik toch een foto maken, maar he ik bleef bezig, want soms kwam ze weleens meerdere keren en ik bleef maar sjouwen. Ik vind het niet erg hoor, was ook wel een dagtaak dat insta en stond al op het punt om minder actief te zijn en voor haar heb ik het over. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mayke schreef:Welkom op het forum Eliesja, welkom met je mooie fret Nala.

Als ik je verhaal lees is het een "echte" fret, die de nodige kattekwaad uithaalt, maar ook een die helaas getroffen is door diverse vervelende ziekten, toch is het een vechtertje zo te horen, fijn hoor.
Hoop in de toekomst alleen nog goed nieuws over haar gezondheid te horen, nogmaals welkom hier. :ferret: :D
Dank je wel , zo lief allemaal. Ik hoop ook echt dat ze snel stabiel is en lekker kan genieten...want als ik merk dat het meer downs gaan worden dan moeten we haar helaas laten gaan. Dit wil ik haar niet aandoen.

Je kan haar avonturen lezen bij frettenverhalen..bij: the story of Nala. Leuk als je haar ook volgt :ferret: :D
Plaats reactie