Moos

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Moos

Bericht door yvonne »

Moos is nu al een paar weekenden mee geweest naar de camping en hij doet het heel goed. Hij kan nog even niet in zijn eigen tuinhuis/FN omdat er nog spullen staan die Ben in elkaar moet zetten, dus Moos mag in de bench in de voortent/serre en daar mag hij ook 2x per dag (onder streng toezicht :mrgreen: ) loslopen. Dat vind hij echt geweldig leuk, hij rent en mokt en klimt en is de speeltijd voorbij dan gaat hij met hetzelfde gemak weer in zijn bench om te slapen of zomaar rond te kijken. Hij is echt superlief, op het harde bijten tijdens het spelen na dan. Dat veranderd nog niet echt dus ik heb nog regelmatig de tandjes in mijn handen staan. Maar hij bedoelt het niet kwaad. Hij eet ook goed, 2x per dag zijn waltham met medicijnen en verder eet hij brokjes. Als het niet regent dan zet ik zijn bench overdag lekker buiten en daar geniet hij ook van. Gisteravond regende het heel hard en hadden we ook onweer en daar wordt hij wel een beetje onrustig van, hij is nog steeds erg schrikachtig maar uiteindelijk ging hij in zijn hangmat liggen en was het oké. Ik ben eigenlijk best heel tevreden met hoe hij het momenteel doet. We weten allemaal dat dat zó weer kan veranderen maar zoals het nu is, toppie :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk hoor dat hij het zo goed doet. :D
Karen

Bericht door Karen »

Dubbel genieten van de goede momenten :D :hart:
Heerlijk dat hij zo geniet op de camping!

En dat harde bijten tijdens het spelen is het lastigste om echt helemaal kwijt te raken. Noury deed dat in het begin ook, maar schrok iedere keer als ik hem daarop corrigeerde, waardoor het plezier met samenspelen wat weg ging. Ik heb het toen maar gelaten voor het was en met de jaren is het veel minder geworden. Na verloop van tijd kon ik hem ook makkelijker corrigeren als het weer wat te ruig ging, omdat hij genoeg vertrouwen had gekregen om er niet meer van te schrikken en weg te lopen. Af en toe, zelfs na alle jaren, ging het in zijn enthousiasme toch weer wat te hard en had ik kleine gaatjes...dat had ik er wel voor over :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Nash bijt ook hard met spelen en Kai deed dat ook. Het hoort erbij denk ik :mrgreen: Fijn dat hij het zo goed doet nu!
yvonne

Bericht door yvonne »

Gisteravond is Natascha hier geweest om naar Moos te kijken.
Ik had haar een hele tijd geleden om advies gevraagd maar toen was ze helaas niet in staat om langs te komen of überhaupt maar met fretten bezig te zijn, maar afgelopen maandag kreeg ik ineens een app van haar met de vraag of ze langs mocht komen.

Ze heeft goed naar zijn gedrag gekeken en haar conclusie is dat Moos naar alle waarschijnlijkheid een fruns is.
Die gedachte was ook al bij ons opgekomen, maar ik/wij hebben te weinig verstand van frunzengedrag om dat goed te kunnen beoordelen.
Maar nu gaan we er gemakshalve maar van uit dat ons gevoel klopt en dat het zo is.
Ze heeft me wat tips gegeven hoe ik Moos nog beter/anders kan corrigeren en daar gaan we gewoon mee aan de slag.
Ik wil voor hem alles proberen zodat hij zich veilig en happy voelt en dat hij fruns is maakt mij geen bal uit.
Hij is en blijft mijn lekkere dominante stuiterbal :ferret: :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh wat goed dat ze hem eens heeft willen observeren. Hoop dat de tips hem en jullie gaan helpen hem nog gelukkiger te maken. :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop dat het gaat lukken om jullie contact samen beter te laten verlopen, zodat jullie allemaal happy zijn! :D
Mette

Bericht door Mette »

Fijn zeg! Je was blijkbaar nog niet uit haar gedachten verdwenen. Wat voor andere benaderingen ga je proberen?
yvonne

Bericht door yvonne »

Mette schreef:Fijn zeg! Je was blijkbaar nog niet uit haar gedachten verdwenen. Wat voor andere benaderingen ga je proberen?
O.a corrigeren met blazen ipv stem omdat hij daar beter op reageert, en als hij té dominant wordt en continu in mijn handen hangt, in zijn kooi zetten. Loslooptijd iets inkorten want hoe langer hij los is, hoe dominanter hij word. En dan is hij alleen maar aan het klieren en ben ik alleen maar aan het corrigeren, en dat is niet leuk.
Het is het proberen waard.
Mette

Bericht door Mette »

Klinkt top :juich: . Dat van korter loslopen merkte ik ook altijd bij 2/3 van mijn ex-fretten inderdaad.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik zie dat ik al een hele tijd niks gepost heb :shock:
De tijd gaat ook zo snel.....

In elk geval gaat het met Moos best goed. Hij is redelijk stabiel met zijn huidige medicatie, alleen met die hele warme dagen had hij wel weer last van zijn middenoorontsteking. Ik leer zijn frunzengedrag steeds beter kennen, en hoewel ik best nog dingen niet goed zal zien en/of zal interpreteren, gaat het samen spelen ook steeds beter. Hij vind dat leuk tot op zekere hoogte, en als ik merk dat hij alleen maar gaat klieren (bijten, krabben, graven) dan gaat hij in zijn kooi.
Hij kan zich in zijn eentje trouwens prima vermaken, een golfballetje is zijn favoriete speelgoed.
Daar kan hij echt uren mee spelen, zo lief :hart:
Hij is vorige week ook een paar dagen uit logeren geweest en dat is ook supergoed gegaan.
Ik moet hem nu wel weer wat strenger corrigeren, want als je op vakantie bent wordt je wat meer verwent ;)
Maar dat mag!
Marjan

Bericht door Marjan »

Het zijn ook net kleine kinderen he. :lol:
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Wat fijn dat het goed gaat met Moos, we leren iedere dag van onze frutzels :)
Karen

Bericht door Karen »

Klinkt goed!
Go Moos en Yvonne :ferret: :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Hier even wat foto’s van de “kleine boef“ :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi ventje. :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja zeker, er mag alleen wel wat meer spekkies op ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat komt wel goed nu hij lekker bij jullie zit. :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Hij eet goed hoor, maar hij is ook super actief dus verbruikt het ook weer.
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Wat een schatje :hart:
Plaats reactie