nagels knippen (filmpje)
- yvonne
- Aantal fretten: 1
nagels knippen (filmpje)
Hier een filmpje van het nagels knippen zoals ik het doe (bij Moos)
Ben is de camera man
Ben is de camera man
Re: nagels knippen (filmpje)
Gaat ook goed.
Jup zo doe ik het ook
Dat ziet er ook relaxt uit . Maar wat als een fret geen vitaminepasta wil? Of een echte bijter is?
- yvonne
Ik doe dit met zalmpasta en Moos doet daar een moord voor
Je moet idd even kijken wat ze lekker vinden, maar het kan evt ook met een schaaltje Waltham (en dan op tafel natuurlijk)
Enne....Moos kan ook flink happen hoor, maar niet als hij wat lekkers krijgt
Je moet idd even kijken wat ze lekker vinden, maar het kan evt ook met een schaaltje Waltham (en dan op tafel natuurlijk)
Enne....Moos kan ook flink happen hoor, maar niet als hij wat lekkers krijgt
Welke fret lust er nou geen vitamine pasta?
Op deze manier doe ik het nu ook. Ziet er relaxed uit.
Bij Nala gaan de voorpoten prima, maar die achterpootjes trekt ze steeds terug.
Bij Nala gaan de voorpoten prima, maar die achterpootjes trekt ze steeds terug.
Daar heb ik er wel een paar van gehad hoor!Marjan schreef:Welke fret lust er nou geen vitamine pasta?
Maar dan is er ook nog zalmpasta, zalmolie of boter.
Dat terugtrekken van de pootjes doen ze wel vaker. Soms helpt het om het pootje wat verder naar achteren te pakken ipv bij het voetje of het voetje slechts op je hand te zetten als ondersteuning. Als ze echt lastig blijven, dan gaat het met de achterpootjes vaak beter door ze op de rug op schoot te leggen en wat lekkers op de buik tussen de achterpootjes te smeren. Olie werkt dan fantastisch.
Bij echte verstokte bijters kun je het niet zo doen nee. Voor deze methodes is toch enigszins vertrouwen nodig om de pootjes te mogen aanraken en vasthouden.
De serieuze bijters heb ik altijd met z’n tweeën gedaan en dan even in het nekvel. Wel een papje of pasta klaar hebben, dat je de fret erbij neerzet voordat je het nekvel loslaat. Ze krijgen dan een ‘beloning’ maar zijn ook even afgeleid om niet gelijk om te draaien en alsnog te bijten op het moment dat je loslaat.
Bij 1 (tijdelijke) fret heb ik gehad dat ik die moest loslaten achter het hekje, want die had echt geen boodschap aan iets lekkers. Lekkers in haar ogen waren mijn vingers
- yvonne
Ik heb ook wel fretten gehad die geen vitamine pasta luste hoor, Fayen was er daar één van.
Op de rug leggen met iets lekkers op het buikje heb ik ook vaak gedaan, maar bij Moos werkt dat niet.
Hij draait meteen weer op zijn poten en dan zit de pasta/olie/ boter op mijn broek
Nou ja, zo heeft iedereen zijn eigen methodes en moet je gewoon kijken wat bij jouw fret past.
Op de rug leggen met iets lekkers op het buikje heb ik ook vaak gedaan, maar bij Moos werkt dat niet.
Hij draait meteen weer op zijn poten en dan zit de pasta/olie/ boter op mijn broek
Nou ja, zo heeft iedereen zijn eigen methodes en moet je gewoon kijken wat bij jouw fret past.
Precies. Elke fret vraagt een eigen aanpak
@karen, ik zal dat eens proberen om haar achterpootje wat beter vast te pakken. Gelukkig heb ik geen bijter
Ik zou het ook nog kunnen proberen als ze aan haar waltham papje zit, dan lukt het mischien ook wel om haar achterpootjes te doen, maar dan moet er wel een tweede persoon bij komen om het bakje vast te houden, anders ligt tie op de grond
Dat op haar ruggetje gaat bij Naaltje ook niet lukken, die draait en doet en alles zit er dan onder
Ik zou het ook nog kunnen proberen als ze aan haar waltham papje zit, dan lukt het mischien ook wel om haar achterpootjes te doen, maar dan moet er wel een tweede persoon bij komen om het bakje vast te houden, anders ligt tie op de grond
Dat op haar ruggetje gaat bij Naaltje ook niet lukken, die draait en doet en alles zit er dan onder
Zo deed ik dat ook met onze bijter toentertijd, op de aanrecht de waltham geven (op een handdoek zodat ze niet weg gleed) en dan haar nageltjes knippen. Ging prima.
Bij mijn methode dus nietKaren schreef:Precies. Elke fret vraagt een eigen aanpak
Dat met de waltham ging goed, de achterpootjes zijn nu eindelijk ook weer gedaan. Ze trekt ze wel steeds, maar was toch goed te doen. Heb dan ook echt alleen de puntjes gedaan.
Mooi zo!