Skiff

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Skiff

Bericht door Helen »

Dat sneeuwschuiven ook met die snoet, doet Pep ook hahaha! Maf gezicht!
Hij had het goed naar zijn zin die witte boef :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Oh hallo daar...
F5078715-769B-4805-B3F6-2B1B26FF5F49.jpeg
F5078715-769B-4805-B3F6-2B1B26FF5F49.jpeg (656.68 KiB) 1242 keer bekeken
Niet scherp, wel grappig
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

He hallo Skiff :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

AAAAAAAAAAH Wat schattig :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Poeppie! :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ahh wat een poepiedoepie :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Tsja, mijn lieve dondersteen blijkt dus veel zieker te zijn dan ik dacht :(
Gisteren zijn we naar de Frettenkliniek geweest. Hij had wat symptomen van een ziek Coronafretje, maar niet erg heftig. Hij lag wel veel te vaak plat naar mijn zin, had een erg pijnlijke buik en kruimelde veel met zijn brokjes. Ook had hij regelmatig een traanoog tijdens het eten. Maar verder deed hij het uitstekend eigenlijk; eet als een dijker, mooi op gewicht, weinig misselijkheid laten zien en zeker geen tekenen van ernstige misselijkheid, hij speelt ‘s ochtends zo’n 2,5 uur en dan ‘s avonds ook nog een uurtje. De afgelopen week met het mooie weer was hij op het midden van de dag ook nog buiten in de weer met graven en in de waterloop spelen. Kortom ik ging er naar toe met de verwachting dat hij vast en zeker de diagnose Corona fretje zou krijgen en met het gebruikelijke riedeltje medicijnen. Ik ben altijd gespannen als ik met mijn fretten naar Hanneke ga, maar ik was niet echt zenuwachtig.

Nou bleek dus bij onderzoek en uit uitslagen dat hij eigenlijk heel heftig ziek is :( Zware oor- en nierontsteking en een maagdarm ontsteking.
Gelukkig vrij van parasieten, maar ontlasting is wel opgestuurd voor bacteriën kweek.
Hij mag liever geen brokjes meer kauwen want hij heeft echt heel veel oorpijn. Nu is hij een makkelijke eter, maar het is nu zoeken naar zachte voeding die hij genoeg gaat eten om op gewicht te blijven.
Ook liet hij zien in een stress situatie echt kots en kots misselijk te worden, dus het is wel degelijk aanwezig.
Hij is behandeling met medicijnen gestart, waaronder anribiotica. Als de uitslag van de kweek niet goed is komt er mogelijk nog een andere kuur bij.
Het is nu afwachten hoe hij op de medicijnen gaat reageren en of ik hem samen met andere voeding goed stabiel kan krijgen en houden.

Dat hij gewoon maar doorgaat en eigenlijk weinig laat zien, kan te maken hebben met zijn hormonen. Het is een ongecastreerde vent die top bronstig is. Of het is een echte taaie, zoals Hanneke hem noemt...Hij heeft gisteren een implantaat gekregen. Dat zat al in de planning, maar wetende dat zijn hormonen mogelijk pijn maskeren was het niet eens het overwegen waard om hem toch intact te houden. In mijn opinie worden ongecastreerde fretten alleen maar geleid door hormonen en voortplantingsdrift. Die is zo sterk dat dat hun enige drijfveer is zolang die actief zijn.

We gaan zien hoe de toekomst gaat zijn en of de verwachte grote dip gaat komen als het implantaat eenmaal ingewerkt is.
Natuurlijk krijgt mijn hartendiefje alle zorg die nodig is om hem een fijn leven te geven. Ik vind het zelf wel (weer) heel erg moeilijk. Vooral wetende dat hij echt veel pijn heeft op dit moment :cry: Ik hoop zo dat de medicatie en verandering van voeding daar verbetering in gaan brengen en hij echt nog een hele poos een prettig en vrolijk leven kan hebben :hart: :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

:( Arme Skiff...
Marjan

Bericht door Marjan »

Echt zo oneerlijk dit. :(
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ah nee dit is echt fuck zeg :( gewoon klote dat je op wat kleine dingen na, niet ziet dat het erger is dan je denkt.
Ik hoop dat skiff goed stabiel wordt op de medicijnen, maar met jouw goede zorg zal dat zeker lukken. Kom op skiff je kan het.. :knuf:
yvonne

Bericht door yvonne »

Echt ontzettend waardeloos dit :cry:
Ik hoop dat hij goed gaat reageren op de medicatie en dat je hem op andere voeding kan overzetten.
Dat hij zoveel pijn heeft is gewoon zwaar balen.
En voor jou is het ook weer heftig, dikke :knuf:
Karen

Bericht door Karen »

Ik vind het vanochtend toch echt minder misselijk en heerlijk vrolijk. Hij ligt ook minder vaak plat. De medicatie lijkt wat te doen voor hem; zeg ik heel voorzichtig hoor.
*fingers crossed

Gisteren had hij ook echt nog last van zijn stressvolle bezoek aan Hanneke.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh wat een opluchting.
Kick

Bericht door Kick »

Go Skiffy, go!!!! :juich:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Oh dat klinkt al wat beter :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja van een bezoekje aan Hanneke (en de lange reis) kunnen ze flink over de zeik gaan :cry:
Ik hoop dat het in positieve richting doorzet!
Karen

Bericht door Karen »

Volgens mij leek het bij Hanneke ook echt allemaal erger door de stress.

Hij is inmiddels thuis alweer helmaal tot rust gekomen en de ernstige verschijnselen die hij bij Hanneke liet zien, zijn echt helemaal verdwenen. Natuurlijk is hij ziek en dat wist ik wel, dat ontken ik helemaal niet. Ik heb wel wat meer hoop dat hij best nog een poosje een fijn leven kan gaan hebben. Het is even afwachten wat hij met de hormoondaling allemaal gaat laten zien.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Wel spannend, maar klinkt erg hoopgevend.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja, sommige fretten gaan echt uit hun plaat bij Hanneke, ik herken dat van Nash ook hoor, die moet voor bloed ook onder een roesje want die gaat helemaal over de zeik telkens en die extra stress kunnen die zieke fretten helemaal niet hebben.
Hoop dat hij toch weer snel stabiel wordt.
Mette

Bericht door Mette »

Oh jeetje ik helemaal het rapport na Hanneke gemist of dat je dus geweest was! Wat een schrik nog inderdaad. Poe hey, ik leef met je mee. Er komt vast wel veel tot rust na het implantaat en een kuurtje. Enige dat ik niet helemaal volg is dat het erger leek door de stress. Althans ik snap hem hoor begrijp me niet verkeerd, maar de ontstekingen kunnen niet erger lijken door het bij Hanneke zijn toch of kan dat ook nog zo zijn? Ik ben wel bekend met fretjes die heftig op Hanneke reageren natuurlijk, zowel sommigen op het moment zelf en/of erna nog. Maar de ontsteking moet er al gezeten hebben toch?
Plaats reactie