samen slapen of apart?

Typisch frettengedrag, of niet? Vraag het hier
Birgit
Aantal fretten: 0

Re: samen slapen of apart?

Bericht door Birgit »

Hou er wel erg in dat een fret eigenlijk een nachtdier is. Op het moment dat hij het wakkerste is, gebeurt er het minste ;-). Maar dat voert off topic.
Marjan

Bericht door Marjan »

Onze fretten zijn 's nachts diep in slaap hoor, er is weinig meer over van hun "natuurlijke" ritme en mijn ervaring is dat ze zich heel goed aanpassen. Dus wakker zijn wanneer wij dat ook zijn en vooral wanneer wij aanwezig zijn. Want ook wanneer ik ziek thuis in bed lig hoor ik totaal geen beweging in de kooi.
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Hier slapen ze rond 17:30 uur al en zijn overdag actief, dus ook niet een "natuurlijk" ritme.
Ik weet dat het eigenlijk dieren zijn die in het wild bij schemer actief worden, maar waarschijnlijk is dit er bij fretten uitgefokt? :?:
Karen

Bericht door Karen »

We dwalen af luitjes! Even on-topic blijven !

Ik zal een nieuw topic openen waar de discussie over het dag- en nachtritme verder kan gaan ;)
Maartje

Bericht door Maartje »

Kaatje was een fret alleen, die had dus alles voor zichzelf.

Wat de fretten betreft die hier nu wonen, Raaf en Zusje, ben ik absoluut voorstander van ieder een eigen 'kamer'.
Raaf heeft een verdieping van de FN en Zusje heeft de andere verdieping. Deze wissel ik ook niet, boven is van Raaf en blijft van Raaf, onder en blijft van Zusje.
Maar ze hebben niet hun eigen beddengoed. Dat is gewoon een box met hangmatten en doeken, dus niet apart per fret. Raaf krijgt dus ook gewoon roze beddengoed. :clown:

Verder spelen ze samen en dat doen ze echt heel erg leuk. Ze verwachten ook dat ze samen de boel onveilig kunnen maken en er valt geen onvertogen woord. Totdat ze moe worden en samen in de radiatorhangmat kruipen van de katten. Dan mag Zusje er niet bij van Raaf en Raaf mag er niet bij van Zusje. Dus dat levert altijd wel gekibbel op en daarna blijven ze er samen in liggen. Voor mij is dit dus een extra indicatie dat ze ieder hun eigen slaapplek nodig hebben.
Esther

Bericht door Esther »

Mijn fretjes Blackie en Witte spelen en slapen al 5 jaar samen.
Het zijn zusjes die altijd samen hebben gezeten.
Ze kunnen de hele dag loslopen in huis en hebben dan ook in huis meerdere slaapplekjes.
Maar ze liggen ook buiten de kooi altijd bij elkaar.
Sterker nog : Als 1 van 2 de ander kwijt is ,dan gaan ze naar elkaar op zoek (en dat komt van beide kanten).
Ze hoeven alleen s'nachts in de kooi en daar kunnen ze ook kiezen uit 2 hangmatjes, maar ze liggen vrijwel altijd samen
in dezelfde hangmat te slapen.
Ze zouden ook s'nachts wel los mogen van me, maar voor hun eigen bestwil doe ik dat toch maar niet.
Want ze kunnen zich onbedoeld in de problemen brengen.
Ik ben zelf ook vrijwel altijd thuis en heb dus voldoende tijd om hen te observeren.
Beide fretjes hebben geen maagproblemen ,sissen niet naar elkaar en er wordt ook niet met elkaar gesleept.
Het is zelfs zo erg dat wanneer Blackie "stout" is en steeds in het gordijn klimt, ik haar soms voor straf eventjes in de kooi zet,
dat Witte dan met alle geweld ook in de kooi wil (en zij is nooit ''stout'') :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Een goede match dus zo te lezen. :D
Kick

Bericht door Kick »

Goed dat je ze in de gaten houdt en zo te lezen gaat het prima en hebben ze geen stress :D
Karen

Bericht door Karen »

Dat lijken echte hechte zussen!
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn als het wel goed gaat ! :D
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Geweldig dat het zo goed gaat en herkenbaar voor mij met Amy en Macy.
Als je vaak thuis bent, kun je elke stap observeren, dat is erg fijn om tot de goede beoordeling te komen
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat leuk Esther dat ze zo aan elkaar gehecht zijn. Hopelijk zullen ze nog heel lang samen blijven en van elkaar genieten. En bij jou Maartje, idd heel duidelijk dat ze elk behoefte hebben aan een eigen plekje. Leuk om te lezen hoe verschillend dat kan zijn. En fijn dat je de mogelijkheid hebt om ze elke een eigen hok te geven.
Plaats reactie