Finley
Re: Finley
Ik was ook niet gegaan want die 80km weg is vast niet goed berijdbaar geweest. Misschien nu wel maar met die sneeuwval moet je het niet doen.
Dat je de controle hebt uitgesteld snap ik helemaal. Niet veilig rijden met die sneeuw.
Het gebeurt wel vaker dat fretjes misselijk(er) worden van de brokkenpap. Soms helpt het om de hoeveelheden te halveren en meerdere keren per dag kleine beetjes te geven. Soms is dat de oplossing ook niet of kan dat niet, dan is het zoeken naar iets dat beter valt. Overleg het maar even met Hanneke als je er weer bent.
Fijn dat het hoesten weg is en je een routine gevonden hebt in het toedienen van de medicijnen
Het gebeurt wel vaker dat fretjes misselijk(er) worden van de brokkenpap. Soms helpt het om de hoeveelheden te halveren en meerdere keren per dag kleine beetjes te geven. Soms is dat de oplossing ook niet of kan dat niet, dan is het zoeken naar iets dat beter valt. Overleg het maar even met Hanneke als je er weer bent.
Fijn dat het hoesten weg is en je een routine gevonden hebt in het toedienen van de medicijnen
Fijn dat er toch wat routine inzit. Zal tijd nodig hebben..Sasha schreef:Met Finley gaat het wisselend. Maar het valt me zeker niet tegen. De ene dag staat hij wel 5 keer aan zijn tralies te trekken om los te mogen lopen. De andere dag is hij er na een kwartier loslopen klaar mee. Ook zie ik duidelijk tijdens en na het eten dat hij misselijk is. Na het eten van de brokkenpap pak ik hem vaak bij me en valt hij in slaap of geniet hij van een massage. Het hoesten heb ik nu al een week of 2 niet meer gehoord.
De eerste dagen viel het niet mee om de medicijnen erin te krijgen. Inmiddels heb ik een routine ontwikkeld en gaat het heel makkelijk. De brokkenpap wordt ook redelijk gegeten. Maar ik pak hem met eten wel altijd bij me op tafel. Dan stimuleer ik hem wat meer en hij smeert niet heel zijn kooi onder met zijn vieze neusje .
Vandaag zouden we weer naar de Frettenkliniek gaan voor controle. Deze afspraak heb ik toch maar afgezegd vanwege de sneeuw. Veel te gevaarlijk. De afspraak is nu verzet naar begin maart.
Hoe gaat het met finley?
Ik ben 5 maart weer bij de frettenkliniek geweest. In zijn urine was nog steeds veel eiwitverlies te zien. Ook zat er nog steeds bloed in zijn urine. Dit wijst ook weer op een ontsteking. Maar Hanneke was niet ontevreden. Het eiwitverlies was wel al iets minder geworden en hij knaagt niet meer aan zijn beddengoed. Wat dus betekend dat hij iets minder misselijk is. Ook het hoesten is al een stuk minder geworden. En ik heb het nu zelfs al een paar weken niet gehoord. Als hij dan toch hoest helpt het als ik hem zalmpasta geef.
Hierop heeft Hanneke besloten om een ontlasting onderzoek te doen. Afgelopen zaterdag kreeg ik de uitslag. Finley heeft extreem veel bacteriën in zijn maag-darm stelsel. Deze bacteriën tasten het maag-darm stelsel en de nieren aan. Hij gaat nu op een andere antibiotica die deze bacterie moet gaan bestrijden. Deze antibiotica heeft wel als nadeel dat die veel misselijkheidsklachten gaat geven. Dus dat is dan wel weer lastig. Hanneke verwacht dat als we deze bacterie onder controle krijgen, Finley zich een stuk beter moet gaan voelen.
Hierop heeft Hanneke besloten om een ontlasting onderzoek te doen. Afgelopen zaterdag kreeg ik de uitslag. Finley heeft extreem veel bacteriën in zijn maag-darm stelsel. Deze bacteriën tasten het maag-darm stelsel en de nieren aan. Hij gaat nu op een andere antibiotica die deze bacterie moet gaan bestrijden. Deze antibiotica heeft wel als nadeel dat die veel misselijkheidsklachten gaat geven. Dus dat is dan wel weer lastig. Hanneke verwacht dat als we deze bacterie onder controle krijgen, Finley zich een stuk beter moet gaan voelen.
Het blijft dus een zorgenfretje. Ik hoop dat die andere AB snel gaat werken zodat hij dus ook snel van die rot bacteriën af is en ook van die AB af kan.
Hoop ook dat de ab-kuur nu snel gaat aanslaan bij hem.
Potverdikkie Finley, wel even verder vechten ertegen nog!
Nou zeg...ik duim dat hij de andere antibiotica goed kan handelen en hij dan van die bacteriën verlost is. Daarna gaat hij zich vast beter voelen!
Ach jeetje, wat een zorgen kindje. Ik ga hard duimen dat de AB goed aanslaat en dat Finley zich snel beter gaat voelen.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Jeetje Finley, kom op hoor! Hopelijk slaat de AB snel aan!!
Ik duim!
Ik duim!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Oh wat naar weer...
Hopelijk gaat de ab aanslaan en wordt hij er niet al te ziek van.
Beterschap voor Finley!
Hopelijk gaat de ab aanslaan en wordt hij er niet al te ziek van.
Beterschap voor Finley!
Hoe gaat het nu met Finley?
Met Finley gaat het eigenlijk best goed. Tijdens de antibiotica was duidelijk te zien dat hij nog erger misselijk werd. Hij had erg weinig eetlust en sliep nog meer. Daardoor is hij ook wat afgevallen. Ik vind het moeilijk te zeggen of dat door de antibiotica komt, want naar de lente toe valt hij altijd wat af.
Nu is er duidelijk verschil te zien. Hij is weer actiever en klimt weer op dingen wat eerder niet meer ging. Ook zijn eetlust is flink verbeterd. De brokkenpap blijft een ding terwijl de medicijnen samen met waltham er zo in gaan. Zijn vacht ziet er nu ook super uit terwijl er eerder veel schilfers te zien waren.
Begin mei gaan we weer naar de frettenkliniek. Hopelijk hoor ik dan dat we de bacterie onder controle hebben. We gaan het zien. Finley voelt zich in ieder geval een stuk beter!
Nu is er duidelijk verschil te zien. Hij is weer actiever en klimt weer op dingen wat eerder niet meer ging. Ook zijn eetlust is flink verbeterd. De brokkenpap blijft een ding terwijl de medicijnen samen met waltham er zo in gaan. Zijn vacht ziet er nu ook super uit terwijl er eerder veel schilfers te zien waren.
Begin mei gaan we weer naar de frettenkliniek. Hopelijk hoor ik dan dat we de bacterie onder controle hebben. We gaan het zien. Finley voelt zich in ieder geval een stuk beter!
Fijn te lezen, duimpjes draaien alvast.
Ik weet niet wat voor ab hij had toen maar soms kunnen ze daar best misselijk van worden. Het blijft toch belastend voor de maag. Maar fijn te horen dat het nu beter met hem gaat.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
zal wel Metrazol geweest zijn ofzo... daar reageerde Snoop toen ook zo op.. eenmaal er vanaf ging die weer goed.
Heb je het wel eens geproefd? Godzaljeliefhebbenwatranzig! Buiten dat, mag hij er zijn qua er in hakken.
Marbocyl is ook zo'n schatje, not!
Fijn dat Finley toch weer beter gaat! We duimen!!
Heb je het wel eens geproefd? Godzaljeliefhebbenwatranzig! Buiten dat, mag hij er zijn qua er in hakken.
Marbocyl is ook zo'n schatje, not!
Fijn dat Finley toch weer beter gaat! We duimen!!
Fijn dat hij het momenteel toch lekker doet. Dan heeft het kuurtje waarschijnlijk zijn werk gedaan.
Hiep hiep hoera Finley is 6 jaar! (Beetje laat, hij was jarig op 2 mei, oeps )
Afgelopen week zijn we weer naar Giessen geweest. Daar woog hij nog maar 1560 gram. Hij is dus flink afgevallen. Voorheen zat hij rond de 1800 gram. Aan de ene kant komt dat natuurlijk omdat hij ziek is maar van de andere kant ben ik gewend dat hij iedere zomer rond dit gewicht zit. Het is dus lastig te zeggen waardoor dit komt.
De waarden van zijn urine waren weer verbeterd maar Hanneke vertrouwde het niet helemaal. Ze heeft ook een fosfaat meting gedaan. Deze zat nog net binnen de range. Omdat hij zoveel is afgevallen en het soortelijk gewicht van zijn urine achteruit gaat is ze bang dat het er vanbinnen anders aan toe gaat dan de waarden laten zien. Waarschijnlijk gaat hij dus nierfalen krijgen. We weten niet hoe lang dat gaat duren. Dat kunnen weken of maanden zijn. Ik kon nog extra onderzoeken laten doen maar deze zouden de behandeling niet veranderen. Dus ik heb besloten het aan te kijken.
Hij staat nu op zijn standaard medicijnen en heeft er nu een fosfaat binder bij. Ik ga hem lekker verwennen en proberen nog wat te laten aankomen. Ook ga ik het gevecht met de brokkenpap niet meer aan. Ik ga het wel nog door een flinke hoeveelheid waltham mengen. Maar vanaf nu gaat hij voornamelijk waltham eten. Dat vind hij gelukkig super lekker.
Ik houd goed contact met Hanneke over zijn toestand. En als het allemaal echt niet meer gaat laten we hem inslapen
Voor nu heeft hij nog eetlust en geeft hij aan echt nog te willen leven. Hij loopt meerdere keren per dag een kwartiertje los en ik probeer hem vaker eten te geven. Verder is het een kwestie van aankijken.....
Afgelopen week zijn we weer naar Giessen geweest. Daar woog hij nog maar 1560 gram. Hij is dus flink afgevallen. Voorheen zat hij rond de 1800 gram. Aan de ene kant komt dat natuurlijk omdat hij ziek is maar van de andere kant ben ik gewend dat hij iedere zomer rond dit gewicht zit. Het is dus lastig te zeggen waardoor dit komt.
De waarden van zijn urine waren weer verbeterd maar Hanneke vertrouwde het niet helemaal. Ze heeft ook een fosfaat meting gedaan. Deze zat nog net binnen de range. Omdat hij zoveel is afgevallen en het soortelijk gewicht van zijn urine achteruit gaat is ze bang dat het er vanbinnen anders aan toe gaat dan de waarden laten zien. Waarschijnlijk gaat hij dus nierfalen krijgen. We weten niet hoe lang dat gaat duren. Dat kunnen weken of maanden zijn. Ik kon nog extra onderzoeken laten doen maar deze zouden de behandeling niet veranderen. Dus ik heb besloten het aan te kijken.
Hij staat nu op zijn standaard medicijnen en heeft er nu een fosfaat binder bij. Ik ga hem lekker verwennen en proberen nog wat te laten aankomen. Ook ga ik het gevecht met de brokkenpap niet meer aan. Ik ga het wel nog door een flinke hoeveelheid waltham mengen. Maar vanaf nu gaat hij voornamelijk waltham eten. Dat vind hij gelukkig super lekker.
Ik houd goed contact met Hanneke over zijn toestand. En als het allemaal echt niet meer gaat laten we hem inslapen
Voor nu heeft hij nog eetlust en geeft hij aan echt nog te willen leven. Hij loopt meerdere keren per dag een kwartiertje los en ik probeer hem vaker eten te geven. Verder is het een kwestie van aankijken.....
Mooie leeftijd hoor! Fijn dat je met hem naar Hanneke gaat. Minder natuurlijk is het vooruitzicht