Wat is het een prachtig meisje zeg!
Ha Kick je bent me net voor met de plantenlijst
Maar inderdaad allerlei grassoorten zijn geschikt, maar ook veel kleine heesters. Ik heb zelf 2 verschillende Carex types en die hebben zich door de jaren heen heel fretproof bewezen. Verder staat er lampenpoetsers gras, dwergbamboe en duizendknoop in de frettentuin.
In de potten staan verschillende typen Hosta’s, maar dus wel met gaas over de bodem. De wortels zijn redelijk kwetsbaar voor gravende pootjes.
In de bakken staan pepermunt, lavendel en rozemarijn, welke ook goed resistent zijn tegen graven. Vooral de munt vinden ze ook fijn om doorheen te glijden en dan ruiken ze heerlijk. Met planten in bakken moet je wel rekening houden dat je af en toe aarde moet vegen en aanvullen. In de volle grond graven ze wel, maar dat gaat toch wat rustiger. Waarschijnlijk omdat de grond daar vaster is.
Wij hebben voor de beklimbare schutting wel dun plexiglas geplaatst tot 110 cm hoog. Met dikke kunststof ringen tussen hek en platen bij de schroef, zodat er ruimte achter blijft om schoon te maken. Dat hoeven we eigenlijk maar 1 x per jaar te doen.
Voor gekozen omdat ik wel een aantal fretten gehad heb die zeer behendige springers en klimmers waren; ook gewoon langs planken omhoog gingen. Dat zijn er echter niet heel veel, maar je zal maar zo’n handigerd hebben

Dat is wel iets wat je later altijd nog kunt aanbrengen, mocht je merken dat het haar toch lukt om langs de planken omhoog te kunnen.
Daarbij zijn er bij mij ook wel fretten los geweest zonder toezicht in dat tuindeel (niet de ren) en dan moet het gewoon superveilig zijn.