leuk dat je ons ook hier volgt..wil je weten hoe het allemaal begon, kijk dan bij voorstelronde Nala en ik.
Ik ben dus Nala een moertje van bijna 5 maanden oud.
Helaas ben ik ziek en moet ik aan de medicijnen. We zijn al een aantal weken bezig en in het begin wist ik niet zo goed wat ik wel en niet wilde, dus heb een aantal keer het gewoon niet op en zelfs uitgespuugd. Sinds een weekje neem ik het maar trouw in want ik voel me er wel wat beter van. Ben best nog wel misselijk hoor, maar ik blijf vrolijk en speel er lekker op los. Een half uurtje daarna ben ik moe en wil ik even slapen. Als ik er dan weer uit wil, mag ik er uit. Ik heb dan ook bijna heel het huis tot mijn beschikking, lekker rennen en overal inklimmen en alles ruikt ook zo lekker. Wat ik graag doe is als mijn baasje mijn knuffeltjes weggooid, ik ze dan ga halen en lekker onder de bank verstop...maar dit doe ik trouwens met alles. Verstoppertje spelen vind ik gewoon erg leuk.
Ondanks dat ik ziek ben en natuurlijk niet weet hoe het allemaal zal gaan verlopen, wil ik jullie toch meenemen in mijn avontuur. Dus als jullie het leuk vinden kom ik het hier af en toe vertellen, wat ik doe en hoe het met me gaat.
Mijn baasje houd een dagboek bij, dus mocht ik het vergeten, dan staat alles in dat heerlijk ruikende boekje..die ik ook graag op de grond laat vallen.
Toen ik 8 weekjes was ging ik naar mijn nieuwe baasje, een meisje van 14, ik vond het wel heel spannend. Ik heb toch wel 2 dagen lang mijn broertje en ouders gemist, maar na die 2 dagen zag ik wel dat ik het hier heel erg naar mijn zin ging krijgen. Ik kreeg bijna iedere dag nieuw speelgoed, vond dat eigenlijk best spannend en liet dat wel beetje merken en toen kreeg ik een week niks nieuws meer..snap jij het nog? Mijn baasje blijkbaar wel.
Ik bleef alles wel heel spannend vinden en als ik iets niet wilde, dan hap ik er op los, maar doe het wel zachtjes hoor. Ik kon soms ook best druk zijn, had last van gekke buien, mijn baasje zei dan altijd: “daar heb je leipe lotje weer”
Na een week kreeg ik mijn eerste inenting en na drie weken nog een keer. Ik heb dit best goed gedaan, vond het ook totaal niet erg. Mijn gewicht was toen 440gram. Klein ukkie was ik nog he..
Ik heb ook nog kennis gemaakt met een harige skippybal , deze vond ik wel interessant, maar helaas begon dat ding te blazen en te slaan. Dus heb lekker terug geblazen. Ik moet zeggen het ruikt wel oké, als ik het zie dan wil ik heel graag naar dat toe. Maar het mag niet van het baasje.
Ik vond het ook leuk om in hoekjes te poepen en wat gek was is dat er in dat hoekje ineens een bak stond, nou ben niet de moeilijkste want als ik daar op ging zitten dan kreeg ik wat lekkers. Dus jullie snappen wel dat ik dan ook netjes op de bak ging poepen.
Ik had best een fijn plekje om in te slapen, maar toen ik op een dag 722 gram woog moest ik gaan verhuizen. Uiteindelijk ben ik super blij met mijn twee verdiepingen, waar ik kan slapen en lekker mezelf kan uitrekken.
Ja ik deed het best goed hoor...ik vind mijn brokjes van Virbac gemengd met Orijen best lekker en aanvullend af en toe wat gekookte kip en een gekookt eitje en dan mijn lekkere snackjes van cosma, hmmm mij hoor je niet klagen...
Maar helaas viel mijn baasje toch een aantal dingen aan mij op..ik ging best vaak even liggen tussen het spelen door en had best wel jeuk hier en daar.. en ik liep altijd met mijn brokjes te rennen en kruimelde ontzettend, ook naast mijn bakje, maar die at ik netjes op...en op een dag kreeg ik heerlijke biologische gekookte kip met bouillon en heb dat er savonds allemaal uitgespuugd...
Mijn baasje was erg geschrokken en heeft me heel goed in de gaten gehouden. De volgende dag was ik nog niet lekker en kreeg ik allerlei kleuren poep, schrok er wel van, dan weer groen, dan weer geel, dan weer rood, dan weer zwart...en nog geen week later zat ik bij een frettendokter...Hanneke heet ze..
Tja en toen hoorde ik dus dat ik chronisch ziek ben..en zo goed als zeker de fretten Corona heb, deze konden ze niet testen, maar door alles wat ik heb, was ze er vrij zeker van dat ik de frettencorona heb.
Heb nu 3 soorten medicijnen en dit brengt ons dus bij het hier en nu..
De volgende keer vertel ik jullie over mijn buitenavontuur..
Liefs Nala