Koda heeft een nierontsteking

Nierfalen of nierontstekingen
Marjan

Re: Koda heeft een nierontsteking

Bericht door Marjan »

Hou dat krabben en hoesten even in de gaten, dit kan ze doen doordat ze misselijk is en dat zou toch een reactie op de Marbocyl kunnen zijn.
Esther

Bericht door Esther »

De medicijnen zullen even de tijd nodig hebben om te gaan werken!
Geef haar maar een dikke knuffel van mij ,het arme ding ;)
Karen

Bericht door Karen »

Als ik even naar de afgelopen periode met Jillz kijk, die ook een keel-en longontsteking heeft gehad, was die ook veel aan het hoesten en kuchen en sliep ook veel.
Ik denk dat slapen nu een goed medicijn is voor Koda. Je houdt haar goed in de gaten, dus ik denk dat als ze echt last van de marbocyl krijgt en het ook ernstig wordt, je dat snel genoeg ziet.

Jillz heeft overigens ook behoorlijk last van haar maag gekregen door de marbocyl. In overleg met Hanneke zijn we er wel mee doorgegaan, omdat dat nu eenmaal het beste medicijn is wat ze kon krijgen tegen de infectie. Ik heb haar nu nog steeds op de omeprazole en stop daar pas mee als ik geen tekenen van misselijkheid meer zie. Nu is zij geen maagpatiëntje, dus kan er misschien wel langer doorgegaan worden.
Hanneke is er nog tot en met dinsdag (voor spoed gevallen) dus je kan altijd een mailtje sturen als je erg twijfelt ;)
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Ik snap er niets meer van.. :brush:
De hele dag ben ik zooooo bezorgd geweest.. Ze lag alleen maar en dan ook echt alleen maar.. Ze zette nog geen 2 stappen.. Op een bepaald moment lag ze zelfs midden in haar hok, met haar oogjes half open en reageerde echt helemaal nergens op.. :???: Vervolgens schokte ze ook nog wat en ik dacht echt dat ze dood aan het gaan was.. :???:
Echter toen ik een bakje met wat Waltham voor d'r neus hield, kwam ze meteen weer tot leven en rende ze naar boven naar waar ze altijd d'r Waltham krijgt..

Achteraf denk ik dat ze het gewoon erg warm had ofzo... (wie gaat er dan ook met zulk weer in een balletjeskussen slapen.. :roll: ), want zodra de zon onderging heb ik deur opengegooid en toen het afgekoeld was, kwam ze ineens tot leven.. Nu is ze door de kamer aan het struinen zoals altijd en ze heeft zelfs een paar keer kort gewardanced.. Ze ging alleen al snel weer platliggen, alsof ze niet genoeg lucht had voor zulke energieke uitspattingen, maar ze had er duidelijk wel zin in.. :D

Ik heb haar overigens niet meer horen hoesten en krabben aan de hoezen.. :)
Wel had ze vanmorgen een wat gespannen buikje, maar dat was begin van de middag alweer weg.. :)

Ik heb het gevoel alsof ik in een emotionele rollercoaster ben belandt.. :roll:
Danielle

Bericht door Danielle »

Dat zou kunnen maar het was eigenlijk helemaal niet echt warm vandaag? Denk dat het toch eerder ergens anders in zit.

Maar wel super dat ze vanavond uit haar dip was! Hopelijk knapt ze snel op
Marjan

Bericht door Marjan »

Volgens mij heeft ze gewoon zielig gedaan omdat ze waltham wilde. :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Koda blijft een apart gevalletje... En inderdaad, zo warm was het gisteren nou ook weer niet toch? Hoe is ze vannacht gegaan en hoe is ze nu?
Mariël

Bericht door Mariël »

Het was hier gister 20 graden binnen omdat ik vergeten was de gordijnen dicht te doen en de zon vol op het raam staat de hele dag, maar ik bedoelde ook vooral in combinatie met haar koorts en dan in haar warme bolletjeskussen.. Dat bij elkaar misschien? :?:

Vandaag is ze nog steeds erg rustig, maar veel minder dan de afgelopen dagen.. Ze heeft net lekker op haar gemakje rondgestruind en we zijn even op het balkon een frisse neus gaan halen.. :D (maar meer daarover in het verhalentopic.. ;) )

Normaal elke ochtend als ik het slaapkamerraam openzet, komt Koda aanrennen, wil opgetild worden en wil vanuit de vensterbank naar buiten kijken.. (terwijl ik haar vasthoud natuurlijk!), maar dat had ze al in geen dagen meer gedaan... Vanmorgen echter kwam ze weer aanrennen! :D

Gisteravond had ze weer 39,9 en vanochtend 39,2, dus nog steeds koorts.. :???:
Ze heeft ook een wat gespannen buikje en eet zelfs haar Waltham niet helemaal op, dus ik vrees dat de Marbocyl toch een aanslag is op haar maagje.. :???:

Maar al met al vind ik haar vanmorgen een stuk beter dan de afgelopen dagen.. :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Als ze zo doorgaat zou ik toch de Marbocyl even doorzetten. Het is wel belangrijk dat ze van die koorts af gaat komen, die mag eigenlijk nooit langer dan een dag of 3, 4 duren.
Karen

Bericht door Karen »

Zou ik ook doen hoor, want die longen moeten wel gaan opknappen.
Esther

Bericht door Esther »

Fijn dat er toch een stijgende lijn in zit!
Maar die koorts moet inderdaad niet blijven aanhouden.
Mariël

Bericht door Mariël »

Pff Koda heeft nu weer 40,2.. :(
Waarom wil die koorts nou niet zakken? :?:

Ik heb Hanneke een mail gestuurd en ik hoop dat ze die nog leest...
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is wel vervelend zeg. :???:
Mariël

Bericht door Mariël »

En wat moet ik eraan doen? :?:
Kick

Bericht door Kick »

:???: En haar gedrag is nog steeds goed? Ik bedoel, je zou aan haar gedrag niet zeggen dat ze koorts heeft?
Mariël

Bericht door Mariël »

Nee d'r gedrag is niet goed.. Ze wil bijna alleen maar slapen en eet zelfs haar bakje Waltham niet meer helemaal leeg.. :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Je kunt niet zoveel doen ben ik bang. Zorg er wel voor dat ze voldoende drinkt of in ieder geval vocht binnenkrijgt want met koorts is de kans op uitdroging wat meer aanwezig.
En als die koorts niet zakt vandaag of vannacht dan zou ik morgen toch weer even de kliniek bellen. Dinsdag is Hanneke nog wel bereikbaar voor spoedgevallen en hopelijk weet zij nog wat advies te geven. Misschien is wat langdurigere verhoging wel heel normaal bij een longontsteking en kan zij je hopelijk wat meer geruststellen.
Kick

Bericht door Kick »

Vervelend hoor.... :(
Mariël

Bericht door Mariël »

Geef ik Koda net een kusjesaanval, daagt ze me daarna gewoon uit voor een potje tikkertje! :shock: En gaat ze wardancen en wil ze zelfs een potje stoeien! :shock:
Zij begon! :fluit:

Nee, ik snap er echt niets meer van...... :?:
Karen

Bericht door Karen »

Dat is ook het moeilijke met zieke fretten Mariël. Soms laten ze echt niet zien dat er wat aan scheelt en spelen en rennen ze rond als een gek, terwijl ze het volgende moment als een hoopje ellende in hun mandje liggen :???:

Ik zou haar toch haar eigen plan laten trekken. Wil ze slapen dan laten slapen, komt ze je uitdagen voor een spelletje, dan lekker meedoen. Morgen mogelijk nog even met Hanneke overleggen, want de koorts zou nu toch wel al gezakt moeten zijn eigenlijk :?:
Plaats reactie