Loki heeft een darmprobleem

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Marjan

Re: Terechte zorg?

Bericht door Marjan »

Zou ik zeker doen, de brij verdelen over meerdere porties. En wanneer hij het eet zonder de waltham zou ik dat ook doen. Hooguit de waltham nog gebruiken om de medicijnen erin te krijgen. Want waltham is niet erg voor een korte tijd maar uiteindelijk is het toch krachtvoer en het bevat suikers. Dus wanneer het even niet nodig is, gewoon lekker brij geven.

En als ik het zo hoor heeft hij inderdaad gewoon honger gehad doordat hij geen harde brokken meer kan eten.
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Lijkt mij inderdaad ook dat hij honger heeft gehad.. Ik heb bij Koda ook heel lang gedacht dat het gewoon geen grote eter was, maar toen ze zacht voer kreeg bleek dat ze al die tijd toch niet voldoende heeft kunnen eten van de brokjes..
Goed dat je naar Hanneke gaat en er naar laat kijken! :D
En fijn dat hij de brij goed eet! :D
Esther

Bericht door Esther »

Het warmere weer kan zeer zeker van invloed zijn op zijn middenoorprobleem!
-E-

Bericht door -E- »

Even een update over Loki: met de brokkenbrij is hij al bijgekomen tot 895 gram. Hopelijk gaat het zo verder :-)

Hij heeft wel weer minstens één keer per dag gele ontlasting (soms volledig, soms voor een deel). Hij heeft het ervoor ook al gehad, maar dan af en toe. Nu is het al 8 dagen na elkaar. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de brokkenbrij?
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Zover ik weet niet, Lea zit hier ook op waltham en brokkenbrei. maar keurig bruine ontlasting ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou wel kunnen, dit soort ontlasting zie je ook vaak bij waltham. Zolang het stevig is zou ik mij er niet zo druk om maken.
Mooi dat hij alweer iets aangekomen is. :D
Kick

Bericht door Kick »

Goed nieuws! :D
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat hij aangekomen is :D
Esther

Bericht door Esther »

Door de Waltham kan de ontlasting inderdaad wat gelig zijn.
En fijn dat zijn gewicht aan het toenemen is! :D
-E-

Bericht door -E- »

Ik ben gisteren opnieuw naar Hanneke geweest met Loki. Lever- en nierwaarden waren in orde, maar albumine (= 25) is nog steeds even laag als in het begin... De pijnlijke plek in de maagstreek was wel duidelijk verdwenen.

Het gewichtsverlies lijkt eerder te maken te hebben met het zomergewicht (omdat hij nog zo jong is, kan het wel dat hij meer afvalt) en de maagproblemen die nog niet helemaal opgelost zijn. Zijn middenoorprobleem bleek niet verergerd te zijn. Hij had niet echt pijn ergens en is ook nog steeds goed bij het nekvel te pakken. Hanneke raadde wel aan om met de brokkenbrij verder te gaan aangezien dit makkelijker te verteren is.

Omwille van de lage albumine en de gele ontlasting die hij toch nog zeer regelmatig heeft, krijgt hij nu terug een maand synulox. Sucralfaat, omeprazole en zantac moet ook verdergezet worden. Binnen 2 à 3 maanden is er opnieuw bloedonderzoek nodig om te kijken of de albuminewaarde gestegen is...
Karen

Bericht door Karen »

Al met al is hij nog niet wat het wezen moet, maar gaat het langzaam aan wel de goede kant op. Fijn :D
Hopelijk is bij de volgende controle alles gewoon weer goed
Kick

Bericht door Kick »

Hopelijk gaat de medicatie aanslaan en is het over 2 maanden allemaal een stuk beter.
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt al met al toch wel positief. Hopelijk slaat zo'n ondersteunend kuurtje synulox snel aan bij hem.
Esther

Bericht door Esther »

Klinkt alweer een stukje beter dan dat het geweest is!
Nu hopen dat de kuur goed zal werken.
-E-

Bericht door -E- »

Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest, dus hoog tijd voor een update over Loki.

Hij had een kleine terugval gedurende de synulox-kuur (plots weer meer platliggen en zowel gele als groene ontlasting). Net toen ik bijna terug naar Hanneke ging voor een röntgenfoto, begon alles weer beter te gaan. Zijn ontlasting is weer goed en ik zie geen tekenen van misselijkheid meer. Héél af en toe een oprisping, maar dat is het dan ook. Op 13 augustus heb ik een nieuwe afspraak bij de Frettenkliniek voor controle. Hopelijk kan Loki nadien gewoon verder zonder medicatie :)

Ook nog even een vraagje: normaal gezien zou Loki deze week opnieuw gevaccineerd moeten worden (vorig jaar kreeg hij eerste vaccinatie + booster). Neem ik een groot risico indien ik Loki pas in augustus opnieuw laat enten?
yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn dat het beter gaat met Loki en volgens mij is een paar weekjes later inenten geen probleem hoor!
Kick

Bericht door Kick »

Inderdaad goed om te horen dat hij een stuk beter gaat. En die paar weekjes kunnen wel hoor ;)
Mariël

Bericht door Mariël »

Fijn zeg! :D
En die paar weken kunnen inderdaad prima.. Had ik met Koda ook.. En ik zou juist wachten met vaccineren tot bij de controle, hanneke wil ook nog wel eens niet enten als het maagje niet goed genoeg is.. :)
Karen

Bericht door Karen »

Fijn zeg dat Loki de goede kant op gaat :D

Over het enten sluit ik me aan bij de rest ;)
-E-

Bericht door -E- »

Bedankt voor jullie antwoorden! :-)
Plaats reactie