Mayke schreef:Wel geruststellend dat je nu weet wat er speelt met Loki.
Dat is het enige vervelende wat fretten doen, en dat is niet laten zien dat ze wat mankeren. Alleen door veel observeren en steeds goed blijven kijken naar je fret, dan heb je kans dat je dingen gaat zien. Ook de ontlasting en zo zegt vaak veel, waarschijnlijk heb jij dat toch goed opgepikt de laatste tijd dat hem iets mankeerde en je met hem naar Hanneke bent gegaan.
Ik hoop dat de medicijnen snel aan gaan slaan, een darmprobleem kom je inderdaad niet makkelijk vanaf, maar er kan natuurlijk altijd al een verbetering op gaan treden, mogelijk verdwijnt de pijnlijke plek.
Heeft Hanneke nog gezegd of ze weet waar dat pijnlijke gevoel vandaan kan komen ? kan dat te maken hebben met de nieren gezien er ook een middenoorprobleem is ?
Nee, ze kon niet precies zeggen wat het was. Een van de mogelijkheden was de alvleesklier, maar ik kan de uitleg helaas niet helemaal reproduceren. Met de nieren had hij geen problemen, anders zou dit ook uit het bloed zijn gekomen. Als ik het goed begrepen heb, zou het darmprobleem ook niet voortkomen uit het middenoorprobleem. Het zal later mogelijk blijken wat nu precies aan de oorzaak lag. De medicatie die hij nu krijgt komt grotendeels overeen met deze voor helicobacter ( behalve de zantac), maar helicobacter was het volgens haar alvast niet.
Uit het bloed werd ook duidelijk dat er sprake is van een ontsteking. Ook maakte ze zich zorgen om de lage albumine-waarde. Bij jonge fretten zou dit niet zo snel voorkomen omdat zij zich nog heel snel kunnen herstellen. Aangezien dit bij Loki wel zo was, leek dit ook zeker geen goed teken.
Er is trouwens ook ontlastingsonderzoek uitgevoerd. Daaruit kwamen geen parasieten, maar wel een hoop bacteriën. Dit zou ook secundair zijn aan het darmprobleem.