Cocker (mijn hond was een cocker; in april overleden na ruim 14,5 jaar). Maar cockers zijn ook best wel eigengereid vaak hoor moet ik eerlijk zeggen, alles wat niet mag willen ze maar al te graag een keer of 10.000 uitproberen haha. Wat jij omschrijft is gedrag dat ik vrij vaak zie bij cockers (heb er inmiddels al een flinke handvol gekend in m'n leven) zodra voor hen niet exact duidelijk is wat de regels nu exact zijn (of wanneer er geen regels zijn). Heb zelf altijd het idee dat ze daar erg gevoelig in zijn, en ik vermoed dat dit komt door hun extreme nieuwsgierigheid vooral maar ook heb ik altijd het idee van ze dat ze heel veel ruimte en vrijheid nodig hebben. Zo van: hé ik kan nu toch gewoon m'n gang gaan dus ga ik alles wat ik kan bedenken uitproberen... Maar fijn dat ze het verder goed bij d'r hebben (en nu toch een wat langer stuk over de honden getypt sorry)Belin schreef: Een cocker en een jackie. Cocker was moddervet en is nooit gecorrigeerd dus dat is echt een verwend mormel die zichzelf vanalles toe eigent. Jackie mocht nooit wat..enfin..ze doet het best goed gezien de geschiedenis van die beestjes).
Heerlijk om over hem te lezen, happy ferret zo te lezen!