Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam
Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam
Ja echt veel meer dan doorgaan nu met de antibiotica kun je toch niet doen dus ik geef je gelijk hoor.
Je merkt ook nog niets aan zijn gedrag dat hij zich niet prettig zou voelen door die hogere temperatuur?
Je merkt ook nog niets aan zijn gedrag dat hij zich niet prettig zou voelen door die hogere temperatuur?
Als het maar ietsje is dan is het niet erg en je zit er (figuurlijk) boven op dus ik zou ook minderen want het is geen pretje telkens voor hem.
- fem fatale
Nee helemaal niet, daarom durf ik nu ook te minderen met meten. Ik vind hem echt veel beter dan een week geleden, en ja, ik merk echt nog wel dat hij ziek is, maar in verhouding met hoe het was, is het echt een stuk beter.Marjan schreef:Ja echt veel meer dan doorgaan nu met de antibiotica kun je toch niet doen dus ik geef je gelijk hoor.
Ik vind het nog steeds helemaal niet verkeerd klinken in ieder geval.
Kan me voorstellen dat je iets minder gaat temperaturen nu hij wat stabieler lijkt.
Je zult na zoveel temperaturen inderdaad wel zoveel ervaring hebben in wanneer er echt iets aan de hand is.
Het zal voor Jip ook wel rustiger worden als hij minder getemperatuurd wordt.
Hij moet nu niet veel hoger komen, maar hij heeft extra ab nog steeds, dus hopelijk gaat hem dat nog verder helpen.
Het zal voor Jip ook wel rustiger worden als hij minder getemperatuurd wordt.
Hij moet nu niet veel hoger komen, maar hij heeft extra ab nog steeds, dus hopelijk gaat hem dat nog verder helpen.
Go Jip, goooooo!!!!!!!!!!!!
- fem fatale
Ik heb Jip gisteravond om 2 uur een dubbele portie gegeven, met de gedachte 1 voeding over te slaan, maar ik sliep zo lekker - en Jip blijkbaar ook - dat ik er meteen 2 heb overgeslagen.
Hij was net lekker vrolijk en alert, maar had wel weer verhoging. Gisteravond niet. Maargoed, hij krijgt er nu ook synolux bij, en met zoveel AB moeten we dat ding eens gaan tackelen.
Hij krijgt nu 7x per dag medicatie. Misschien moet ik een paar dingen gaan combineren, want dit is wel lastig.
Hij was net lekker vrolijk en alert, maar had wel weer verhoging. Gisteravond niet. Maargoed, hij krijgt er nu ook synolux bij, en met zoveel AB moeten we dat ding eens gaan tackelen.
Hij krijgt nu 7x per dag medicatie. Misschien moet ik een paar dingen gaan combineren, want dit is wel lastig.
Nou behoorlijk, je hebt ook je eigen dingen nog en tijdelijk is nog wel wat op te verzinnen, wat ook moeilijk is met werkende mensen, maar moet het voor altijd of hoe lang moet je nog?
Waarom dan 7 keer per dag? In principe kun je alle medicatie in een keer door de waltham doen, dus de keren terugbrengen naar twee keer per dag.
Nina kreeg door haar walthampapje in één keer synulox, metrazol (ab), omeprazole, cerenia, polaramine en zantac. Of hij moet het dan niet te pruimen vinden dan heb je een probleem.
Nina kreeg door haar walthampapje in één keer synulox, metrazol (ab), omeprazole, cerenia, polaramine en zantac. Of hij moet het dan niet te pruimen vinden dan heb je een probleem.
- fem fatale
Ik wist niet zeker wat er gecombineerd kon worden, en mijn apotheek raadt aan om bij twijfel te scheiden.
Hij krijgt marbocyl 1x 1,5 tablet, synolux, 2x 0,5, polaramine 2x 0,5, en omeprazole 2x 3 van die rotkorreltjes.
De marbocyl is nog een weekje, en daarna gaan we de rest ook afbouwen volgens mij.
Hij krijgt marbocyl 1x 1,5 tablet, synolux, 2x 0,5, polaramine 2x 0,5, en omeprazole 2x 3 van die rotkorreltjes.
De marbocyl is nog een weekje, en daarna gaan we de rest ook afbouwen volgens mij.
Oh dat hoeft echt niet allemaal gescheiden te worden, kan volgens mij gewoon in twee keer, maar iemand anders kan hier beter even uitsluitsel over geven. Heeft hanneke dit niet gezegd? Anders had je het beter aan haar kunnen vragen dan de apotheek, had je veel moeite gescheelt
Dat kun je gewoon allemaal bij elkaar doen hoor. Het is alleen lastig wanneer hij het dan te bitter zou gaan vinden. Maar dan zou je ervoor kunnen kiezen 's ochtends de synulox te geven, 's middags de marbocyl en 's avonds dan weer de synulox. De rest van de meds kunnen zondermeer worden gecombineerd met de ab.
Ik geef de medicijnen ook allemaal in een bakje waltham allemaal tegelijk, in de ochtend en in de avond, ook de ab's gaan samen, en dan de tussenvoedingen waltham gewoon zonder medicijnen. Eigenlijk eten alle fretten hier alle medicijnen samen zonder moeite op alleen Droopy was daarin wat moeilijker.
Maar dat scheelt je heel veel werk. Als Hanneke juist niks heeft aangegeven dat het voor Jip anders zou moeten zou ik voorstellen het echt in twee porties te gaan verdelen, wat Marjan en Daan ook al zeiden.
En ik weet precies wat je bedoelt met die rotkorreltjes, de omeprazole, ik vind het ook ellende dingen. Het is zo een gepriegel met die dingen, ik geef ze los in een spuitje voordat ze aan het bakje waltham beginnen, zodat ik zeker weet dat ze erin zitten, want ze eten hier gewoon het hele bakje leeg en dan liggen ze alsnog gewoon onder op de bodem....
En soms vind ik er dan zelfs nog wel eens een los op de bodemplaat, ze weten ze soms toch nog achter de kiesjes of zo te verstoppen en dan komen ze een keer naar buiten..... maar ach, qua medicijn vind ik ze erg goed werken. En daar doen we het toch voor.
Maar dat scheelt je heel veel werk. Als Hanneke juist niks heeft aangegeven dat het voor Jip anders zou moeten zou ik voorstellen het echt in twee porties te gaan verdelen, wat Marjan en Daan ook al zeiden.
En ik weet precies wat je bedoelt met die rotkorreltjes, de omeprazole, ik vind het ook ellende dingen. Het is zo een gepriegel met die dingen, ik geef ze los in een spuitje voordat ze aan het bakje waltham beginnen, zodat ik zeker weet dat ze erin zitten, want ze eten hier gewoon het hele bakje leeg en dan liggen ze alsnog gewoon onder op de bodem....
En soms vind ik er dan zelfs nog wel eens een los op de bodemplaat, ze weten ze soms toch nog achter de kiesjes of zo te verstoppen en dan komen ze een keer naar buiten..... maar ach, qua medicijn vind ik ze erg goed werken. En daar doen we het toch voor.
- fem fatale
Samen geven zou een hoop schelen ja, ga ik straks maar eens proberen. Ik heb het niet gevraagd, en overwoog om het samen doen, maar mijn apotheek heeft als algemene stelregel voor mijn medicijnen dat als het apart kán dat ik dat dan maar moet doen. En sommige moeten echt helemaal apart, maar dat staat er dan op.
Jip eet de omeprazole goed op, maar het is zo'n gepriegel om ze uit het doosje, in een bakje te krijgen. Maargoed, met zoveel AB moet er gewoon een maagbeschermer bij, en ik heb de indruk dat dat prima gaat.
Jip eet de omeprazole goed op, maar het is zo'n gepriegel om ze uit het doosje, in een bakje te krijgen. Maargoed, met zoveel AB moet er gewoon een maagbeschermer bij, en ik heb de indruk dat dat prima gaat.
Mocht hij alsnog weigeren om alles tegelijk op te eten in de waltham, dan kun je ook nog de marbocyl en de synulox samen in een klein beetje water oplossen, een beetje waltham erbij en samen in een spuitje doen, en dat dan even los in het bekje geven, voordat hij de rest allemaal krijgt, dan weet je zeker dat de AB erin zit en gooi je geen medicijnen weg. Dan is het misschien wel even tegenstribbelen (nekvel pakken), maar als hij het weigert kost je dat geen extra half tabletje van beiden. Maar ja, je moet het toch een keer proberen, misschien eet hij het ook wel zo op als het samen in een bakje zit, wie weet.
Vannacht weer door kunnen slapen Fem, of toch weer een extra bakje eten gegeven ?
En gaan de medicijnen samen in een bakje er in bij Jip ? Ik hoop het echt !
En gaan de medicijnen samen in een bakje er in bij Jip ? Ik hoop het echt !
- fem fatale
Ja hij eet de medicijnen heel makkelijk samen en we hebben allebei heerlijk doorgeslapen. Hij heeft sinds gisteravond een hangmatje, zodat hij 2 slaapplekken heeft, en ging gisteravond als een echt fret uit zijn vakje eten met zijn billen in de hangmat. Ik was zo blij toen ik dat zag.
Hij heeft gisteren ook lekker gespeeld met een kraakzak van Albert. Vond ik ook erg fijn. (Hij moet nog veel meer en harder en langer spelen, maar joh, een nieuwe kraakzak is al hartstikke goed. )
Hij heeft gisteren ook lekker gespeeld met een kraakzak van Albert. Vond ik ook erg fijn. (Hij moet nog veel meer en harder en langer spelen, maar joh, een nieuwe kraakzak is al hartstikke goed. )
Oh wat fijn Fem, wat goed dat hij alle medicijnen door de waltham eet, dat scheelt je heel veel tijd ! Super, ben echt blij voor je ! En dat doorslapen is toch ook weer een heel positief punt.... goed joh !!
- fem fatale
Tijd voor weer een filmpje, het kan absoluut nog beter, maar ik vind dat hij nu best lekker loopt:
Ik vind ook zijn oogjes er anders uit zien, maar als ik in het licht ga kijken, zijn de pupillen toch groot. Ik weet niet wat ik dan zie.
En wat foto's voor de leuk. Hoe Jip waltham eet vanuit zijn hangmat:
En de kraakzak:
Hij was net bijna sneller dan ik. Hij wilde dat de grote kooi open ging, en die deed ik open en toen ik Puk een kusje gaf, pikte hij gauw haar muis Gelukkig kan hij zich nog niet zo goed verstoppen nu, dus ik heb de muis weer terug. (Althans, ik had hem terug, ondertussen heeft Jet hem gestolen en die eet hem nu op)
Ik vind ook zijn oogjes er anders uit zien, maar als ik in het licht ga kijken, zijn de pupillen toch groot. Ik weet niet wat ik dan zie.
En wat foto's voor de leuk. Hoe Jip waltham eet vanuit zijn hangmat:
En de kraakzak:
Hij was net bijna sneller dan ik. Hij wilde dat de grote kooi open ging, en die deed ik open en toen ik Puk een kusje gaf, pikte hij gauw haar muis Gelukkig kan hij zich nog niet zo goed verstoppen nu, dus ik heb de muis weer terug. (Althans, ik had hem terug, ondertussen heeft Jet hem gestolen en die eet hem nu op)