Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Karen

Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Bericht door Karen »

Hij doet het goed Fem :juich: ik vind hem op dit filmpje meer gecontroleerd lopen dan op het vorige filmpje. Fijn dat het met de meds en de waltham ook goed gaat. Dat is toch minder belastend. Fijn zeg :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik vind hem ook beter lopen, hij is er nog niet, maar er zitten weer normale stukjes lopen tussen. En hij is actief....
ik vind het super. Dat ie een muis pikt bewijst alleen maar dat hij zijn streken ook nog niet kwijt is.
En ik ben helemaal blij dat jijzelf nu ook hele nachten kan slapen, want je hebt al zoveel slaap gemist.
Zo doorgaan saampjes, het is echt fantastisch wat jullie alle twee laten zien. :juich:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ziet er een stuk beter uit hoor :D

Heb je het maar mooi geflikt om hem er doorheen te slepen. Top hoor! :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind het er ook beter uitzien, hij verliest alleen even zijn evenwicht tijdens zijn koppie schudden maar dat vind ik ook helemaal niet zo gek nog. Alleen zie ik hem wat smakken in het begin van het filmpje, hij lijkt misselijk.
Maar verder vind ik het echt super zoals hij en ook jij dit doorstaan hoor! :D
fem fatale

Bericht door fem fatale »

Ik denk dat hij niet misselijk is, maar erg vol. Ik ben aan het uitzoeken hoeveel walkhamer hij per keer kan eten, en dit was teveel, maar hij moet het ook uitzoeken denk ik, want hij eet het gewoon op.
Mayke

Bericht door Mayke »

Blijft toch altijd moeilijk vind ik, een fretje alleen op waltham. Voor jezelf heb je altijd het idee dat je ze te weinig geeft, ze eten toch altijd maar door, honger of niet, ze vinden het zo lekker.
Weeg je Jip ook regelmatig ? Als hij niet afvalt zit je altijd goed, maar in zijn geval is dat ook weer moeilijk want zijn herstel kost natuurlijk veel energie lijkt me. Als hij misselijk is kun je de waltham ook wat meer verdunnen met water, dat is beter voor het maagje. Maar ja, het is en blijft een beetje aanvoelen hoe of wat. :D
fem fatale

Ik weeg hem wel ja, in het begin kwam hij veel aan, maar dat moest toen ook en nu is het veel stabieler.

Ik denk dat het een combinatie van lekker en makkelijk is. Prooi is ook lekker, maar dat kun je niet snel eten, dus krijgt hij op tijd het gevoel dat hij volzit. De waltham gaat er makkelijk in, waardoor hij alles al opheeft en dan pas merkt dat het teveel was. Denk ik dan, hij heeft nooit fast food gehad, dus hij doet dat niet goed.
Mayke

Bericht door Mayke »

Het is ook een hele omschakeling voor Jip, eerst lekker prooi en dan nu dat papperige walthampapje. :lol:
Maar waar zouden we zijn zonder waltham, dat denk ik wel eens, zeker voor herstellende fretjes of na een operatie om medicijnen in te geven, dan zou het allemaal een heel ander verhaal worden als er geen waltham zou zijn.
Ik vind het altijd een wondermiddel, maar toch, hopelijk zit Jip weer snel op zijn prooi, dat is toch wel het 'echte' werk ! ;)
Kick

Bericht door Kick »

Mee eens; zolang hij nog herstellend is, is het even niet anders maar uiteindelijk terug naar prooi is het allerbest.
fem fatale

Jip is opeens heel onrustig, maar ik kom er niet uit wat het is. Hij rent nu als een gek rond, net of hij op zoek is naar iets wat hij niet kan vinden, maar ik weet niet eens of hij weet wat dat dan is. Hiervoor had hij al zijn hele kooi verbouwd en de poepbak omgegooid enzo.

En omdat hij nu zo hard rent als hij maar kan, rent hij ook tegen allerlei dingen op, hij moet iets langzamer om te kunnen zien/voelen wanneer hij erg dichtbij komt.

Temperatuur is goed, hij heeft goed gegeten. Ik heb hem een kwartiertje geleden een keertje extra omeprazole gegeven, en hij lijkt nu iets rustiger, maar misschien is hij gewoon moe. Ik ga iig weer de medicijnen apart geven, en kijken of dat gaat helpen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat nerveuze gedrag kan eigenlijk niet komen doordat je de medicijnen nu tegelijkertijd geeft...
Was dat gedrag voor of nadat hij moest eten? Misschien dat de perioden tussen zijn voedingen hem te lang duren?
fem fatale

Voor en na het eten.

Maar hij moest net poepen, en zulke vieze diarree heb ik nog nooit gezien. Hij viel meteen daarna uitgeteld neer. Hij ligt nu op mijn buik, als ik beweeg gaat hij heel snel ademen, dus ik blijf even stil liggen. Ik upload straks een foto van de derrie.

Ik heb hem in al die tijd nog niet zo zielig gezien als nu :cry:
Kick

Bericht door Kick »

Ohjeetje.... Arme Jip :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Misschien valt de hoeveelheid waltham hem toch te zwaar. Over hoeveel maaltijden verdeel je de waltham nu en krijgt hij nog steeds een heel zakje per dag?
fem fatale

5-6 maaltijden en hij krijgt al een tijdje iets minder dan een zakje, maar meer dan een half zakje. Maar ik heb de porties gisteren al teruggedraaid naar de kleinere porties die hij eerst kreeg en ben toen ook weer van 4 naar 6 voedingen gedaan.

Ik denk dat de omeprozale effectiever werkt als het niet tegelijk met de AB wordt gegeven. Of misschien krijgt hij nu wel teveel AB?
fem fatale

Hij krulde vandaag wel voor het eerst weer zijn handjes en voetjes om mijn vingers. De afgelopen tijd had hij daar te weinig controle over. Hij ligt nu met zijn neus in mijn nek en zucht af en toe ontzettend diep.
Marjan

Bericht door Marjan »

Heeft hij nog steeds de verhoogde dosering marbocyl? Want in het filmpje van gisteren is hij duidelijk misselijk in het begin. Het kan zijn dat de marbocyl hem opbreekt, dit is een heel belastend medicijn voor zijn maag.
Ik zou ook niet zomaar de omeprazole verhogen en uitsluitend in de ochtend en in de avond geven. Misschien kun je eens proberen de marbocyl dan in de middag te geven en let eens op of hij dit gedrag vertoont na het geven van de marbocyl want dan moet je echt even contact opnemen met Hanneke want ik denk dan zelfs dat je moet stoppen met de marbocyl.
fem fatale

Hij krijgt de marbocyl al apart. Gisteren had hij volgend mij net de andere medicijnen op toen het filmpje gemaakt werd, maar dat weet ik niet zeker. Na de marbocyl is mij gistermiddag niets opgevallen, na de andere medicijnen gisteravond was hij wel een tijdje onrustig/niet lekker, maar echt veel korter dan vandaag.
Marjan

Bericht door Marjan »

Als hij misselijk en onrustig blijft zou ik sowieso even met Hanneke bellen morgen. Wanneer hij nog steeds de verhoogde dosering krijgt van 1,5 tablet marbocyl zou het heel goed kunnen dat zijn maagje dit niet meer verdraagt.
Wanneer je sucralfaat in huis hebt zou ik dat een kwartier voor de marbocyl gaan geven, dat geeft een extra bescherming van de maagwand.
fem fatale

Ik zou sowieso morgen gaan bellen met Hanneke, maar ik heb helaas geen sucralfaat. Ik heb nog nooit eerder een zieke fret gehad, dus ik had ook niets in huis daarvoor.

Het lijkt nu over te zijn, hij begon net zijn voorpootjes en buikje te ontspannen, en wat te woelen. Nu is hij in slaap gevallen, half op mijn schouder, half op de bank. Ik ga de katten die ernaast zijn komen liggen maar eens aanporren zodat ik hem veilig in zijn kooi kan leggen.
Plaats reactie