Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Re: Presley en BiBi

Bericht door Natascha »

Ik heb allemaal nette fretjes... :fluit: :lach:
Danielle

Bericht door Danielle »

het verschilt inderdaad erg per fret :D
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Natascha schreef:Ik heb allemaal nette fretjes... :fluit: :lach:
Vast wel Natas :fluit:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe ben je gegaan bij de dierenarts met Bibi en Presley?
yvonne

Bericht door yvonne »

BiBi heeft een antibiotica kuur gekregen vanwege een bovenste luchtweg infectie. Gelukkig klinken haar longen schoon en ze had geen koorts. Waarschijnlijk heeft Presley het vorige week gehad maar in mindere mate. Alleen heeft hij nu een nattend oogje, dus voor de zekerheid een zalfje meegekregen. Als het gaat pussen dan kan ik dat in zijn oogje doen. Het valt gelukkig allemaal mee maar ik ben toch blij dat ik ze even heb laten nakijken.
Meteen stronghold meegenomen om ze preventief te geven als ze gaan logeren bij Jolanda. Dus hopelijk alles voor die tijd weer onder controle ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Gelukkig geen echt gekke dingen dus. :)
Karen

Bericht door Karen »

Dat valt gelukkig wat mee!
Danielle

Bericht door Danielle »

oooh mooi, hopelijk heeft ze er snel geen last meer van
yvonne

Bericht door yvonne »

Het valt idd gelukkig mee. Presley nieste alleen maar vorige week, maar BiBi hoorde ik toch echt rare reutel geluidjes maken en hoesten. En de ontlasting was ook niet zoals normaal dus liever het zekere voor het onzekere.

Ze nam de antibiotica best netjes in (gewoon met een spuitje in haar bekje) en ik had gisteravond 2 muisjes in het hok gelegd waar ik niks meer van terug gevonden heb. BiBi heeft er zeker 1 op, maar misschien de 2e ook wel.
Wat dat betreft gaan we ook vooruit, ik geef ze nu niet meer elke dag muis en ze eten er meer van op dan toen ze elke dag kregen. Soms vind ik een halve muis terug en soms niks, maar een duidelijke voorkeur voor kleine muisjes is er wel.
Binnenkort weer eens een kuiken proberen.
ray

Bericht door ray »

Fijn dat het niets ernstigs is en dat de medicijnen netjes ingenomen worden. Scheelt toch weer :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Goed dat je toch even geweest bent Yvonne, een AB-kuurtje was dus toch wel noodzaak. Fijn dat het er goed ingaat, hopelijk gaat het oogje van Presley gewoon over en kan de zalf achterwege blijven.
Het weer is toch ook zo idioot de laatste tijd, niet lekker warm aan een stuk, dan weer triest en dan weer koude wind, fretjes die buiten zitten hebben best veel te verduren door die wisselingen denk ik. :roll:

Heeft je dochter nog opgetreden met koningsdag of niet ? :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Mayke schreef: Heeft je dochter nog opgetreden met koningsdag of niet ? :D
Nee, dit jaar niet. Op 25 mei heeft ze een groot optreden met de band op het Brielse Meer Spektakel.
En a.s zaterdag CD opname voor demo-opdracht van school.
Mayke

Bericht door Mayke »

Oh wat leuk, spannend hoor ! Dan gaat trotse mams zeker ook kijken of niet ? Geweldig zo een muzikale dochter ! :D

Wens haar maar veel succes !! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou Mayke, wij gaan 24 mei op vakantie dus ik ga dat optreden helaas missen :(
Vind het echt heel jammer hoor, want het wordt een hele happening, van 12 tot 22 uur staan ze bij een strandcafe aan het Brielse Meer. Afwisselend programma met een DJ en een gastoptreden van een lokale zangeres. En rondom het Brielse meer zijn vele aktiviteiten gepland bij alle horeca ondernemeningen. Het is de eerste keer dat dit evenement georganiseerd wordt in Brielle. Dus duimen voor mooi weer!

Maar ja, een weekje Portugal (vanwege ons 25 jarig huwelijk) zeg ik er toch niet voor af :mrgreen:

Presley en BiBi gaan uit logeren bij Jolanda en die verheugen zich ook op een weekje vakantie :fluit:
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat klinkt alemaal gezellig ! Fijn dat je ook goede oppas hebt voor je fretjes ! :D

Gaat het weer een beetje goed met Bibi nu met de medicijnen ? Blijft het oogje van Presley rustig ?
Kick

Bericht door Kick »

Altijd goed een weekje vakantie en helemaal als je een goed oppas hebt :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Moet Jolanda hier maar verslag doen van de logeerpartij zodat niet alleen jij maar ook wij kunnen volgen hoe het met die twee doerakken gaat. :D

En altijd fijn wanneer je met een gerust hart met vakantie kan gaan, wel jammer dat je dan het spektakel aan het meer misloopt, misschien kunnen ze het voor je opnemen. :P
Karen

Bericht door Karen »

Oh een weekje Portugal Yvonne....waar? Heerlijk hoor, zeker als je je diertjes met een gerust hart achter kunt laten. Vakantie verslag van twee en viervoeters zijn een must hoor :lol: :fluit:
Wel jammer dat je het optreden van je dochter moet missen..
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, ik ben ook blij dat ik goede oppas heb, want anders gingen we niet weg. Ik vind het wel spannend hoor, en ik ga ze echt wel missen, maar ik denk dat het allemaal wel goed zal komen. In augustus gaan ze nog een keer bij Jolanda logeren, maar dan ruim 3 weken. Normaal gaan we niet 2x per jaar op vakantie hoor, maar het kwam nu toevallig zo uit en als Jolanda ze niet zou kunnen hebben dan had ik ze bij Betje gebracht. Presley was daar vorig jaar een week met Bowie en dat was ook goed gegaan. (behalve dat Betje ze zo leuk vond dat ze ze wilde houden :fluit: ) Maar bij Jolanda is het natuurlijk kleinschalig dus krijgen ze meer aandacht en mogen ze vaker los. Bovendien is het dichterbij dan Betje. Allemaal voordelen. En Jolanda is ook een schat natuurlijk ;)

@Karen, we gaan in de buurt van Albufeira. We zijn er nog nooit geweest maar het lijkt me fantastisch.
@Mayke, Presley's oogje gaat nog goed, geen pus alleen af en toe wat nat. BiBi is nog een beetje hetzelfde maar ik denk dat de AB even nodig heeft om aan te slaan. Misschien dat ik vanaf morgen verschil kan bemerken :?:
@Marjan, er word gefilmd hoor bij het spektakel!

Ik ga nog even wat foto's plaatsen van die kleine monstertjes, vandaag had ik ze in de playpen omdat ik het hok aan het schoonmaken was. BiBi verhaart echt verschrikkelijk, ik heb haar een beetje geborsteld en geplukt maar dat vond ze niet echt leuk. Presley is bijna klaar met verharen. Nageltjes weer geknipt en de DA heeft ze van de week gewogen, 2 kg en 900 gram. Presley is gek op Kermit de handpop, hij stopt dan zijn kop erin en loopt rond met dat ding op z'n kop :roll: en BiBi kruipt graag in de speelgoed mand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kick

Bericht door Kick »

Lekkere frutzels hoor! Van mij mogen de foto's wel wat groter hier ;) En wat je zegt; goede oppas is goud waard en het idee dat je met een gerust hart van je vakantie kunt genieten is belangrijk :D Gelukkig hebben wij dat ook vaak zo kunnen regelen. Het meest luxe was dat Danielle hier zelfs een week in huis is geweest toen wij een weekje weg waren. Dat was helemaal top! :D
Gesloten