Een cyste bij Goliath.
Re: Een cyste bij Goliath.
Dat is snel zeg. dat dat ding terug is. Er zit geen ontsteking of zo of een haartje dat naar binnen is gegroeid.
Ben benieuwd...het is wel heel snel weer terug gekomen.
Vind ik ook, vandaag is het weer groter.....
Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt in de kliniek, dan kan Wousje mee voor de jaarlijkse enting en kan ze Gool weer even 'leegprikken'. En even overleggen wat te doen als ze weer weg is en het weer zo snel volloopt, want ze gaat dan net 3 weken op vakantie. Mogelijk kan ik het zelf ook wel leeghalen, of kan ik naar de dierenarts hier, alhoewel deze hier in de buurt niets van fretten afweet. Maar eens kijken wat ze ervan gaat zeggen volgende week. Want dan heeft hij ook AB nodig na de prik.....
Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt in de kliniek, dan kan Wousje mee voor de jaarlijkse enting en kan ze Gool weer even 'leegprikken'. En even overleggen wat te doen als ze weer weg is en het weer zo snel volloopt, want ze gaat dan net 3 weken op vakantie. Mogelijk kan ik het zelf ook wel leeghalen, of kan ik naar de dierenarts hier, alhoewel deze hier in de buurt niets van fretten afweet. Maar eens kijken wat ze ervan gaat zeggen volgende week. Want dan heeft hij ook AB nodig na de prik.....
echt heel snel zeg
Ik denk dat een lokale dierenarts ook wel een cyste kan leegzuigen. Ik hoop alleen dat je een dergelijk bezoek niet nodig hebt...
Vanmiddag met Goliath weer op controle geweest bij Hanneke, ze heeft hem weer even helemaal nagekeken. Alles was prima, ze zei ook dat de cyste inderdaad weer gegroeid was, dus ze heeft hem weer leeggeprikt.
Nu kwam er erg veel bloed uit, heel anders dan de vorige keer, toen was het vooral alleen wit vocht.
Dat er nu bloed uitkomt is juist een erg goed teken zei Hanneke, waarschijnlijk zal de bult nu niet meer terugkomen. Bij vochtcystes is dat wel eerder het geval.
Het nadeel van een bloedcyste is dat ze erg bevattelijk zijn voor bacteriën dus Gool heeft ook weer een AB-injectie gekregen. Mocht de cyste alsnog weer terugkomen dan gaat ze hem weghalen door deze operatief te verwijderen.
Een bloedcyste wordt weer opgenomen (opgeruimd) in het bestaande organische materiaal, dus nu duimen dat dat ook gaat gebeuren !
Dan kunnen we dit hoofdstuk afsluiten !!
Nu kwam er erg veel bloed uit, heel anders dan de vorige keer, toen was het vooral alleen wit vocht.
Dat er nu bloed uitkomt is juist een erg goed teken zei Hanneke, waarschijnlijk zal de bult nu niet meer terugkomen. Bij vochtcystes is dat wel eerder het geval.
Het nadeel van een bloedcyste is dat ze erg bevattelijk zijn voor bacteriën dus Gool heeft ook weer een AB-injectie gekregen. Mocht de cyste alsnog weer terugkomen dan gaat ze hem weghalen door deze operatief te verwijderen.
Een bloedcyste wordt weer opgenomen (opgeruimd) in het bestaande organische materiaal, dus nu duimen dat dat ook gaat gebeuren !
Dan kunnen we dit hoofdstuk afsluiten !!
Hopelijk gaat de ab prik helpen en verdwijnt de cyste nu. Fijn dat voor de rest alles weer ok is met die grote beer
Ik duim mij suf voor Gool.
Hopelijk is het nu klaar
Hopelijk verdwijnt het nu vanzelf.
Duimt voor Gool dat het weg mag blijven.
Zo heel langzamerhand komt het bultje toch weer op bij Goliath, vanmiddag was ik in de kliniek, Hanneke heeft nu besloten om binnenkort de cyste toch operatief te gaan verwijderen, want het is een 'hardnekkige' en komt steeds weer opnieuw terug. Het hoeft niet meteen, maar over wat weken gaat Gool toch echt even onder het mes.
Het is een vervelende klacht zoiets, wel onschuldig maar heel vervelend, arme Gool.....
Het is een vervelende klacht zoiets, wel onschuldig maar heel vervelend, arme Gool.....
Och, moet er toch gesneden worden
Maar het is toch een kleine ingreep?
Is ook goed voor z'n gewicht
Is ook goed voor z'n gewicht
Vervelend zo'n hardnekkige cyste. Ik ben toch wel benieuwd waardoor die ontstaan is eigenlijk, kan ze daar dan ook nog wat over zeggen als het verwijderd is?
Wat vervelend dat het blijft terugkeren
dat is inderdaad een 'hardnekkige'
Hopelijk blijft het straks weg.
Hopelijk blijft het straks weg.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Oh bah, dat is niet leuk. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dat nu door ontstaat
Ik zal het haar eens precies navragen, zodat ik hier geen verkeerde dingen meld .....er is verschil in cystes die gevuld zijn met alleen vocht of met vocht en bloed samen, dat heb ik al wel gehoord.
Wordt vervolgd !!
Wordt vervolgd !!
Als het maar terug blijft komen, dan zou ik Hanneke ook aan de gang laten gaan met haar mesje.