Loki heeft een darmprobleem

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Karen

Re: Terechte zorg?

Bericht door Karen »

Ik heb ook een jong fretje met ernstige darmproblemen gehad en die had regelmatig van die okergele zachte stukken er tussen zitten. Heeft volgens Hanneke met de verstoorde vertering te maken. Het gebeurt vaker bij waltham
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Je weet nu wel wat er aan de hand is en daar kun je samen met Loki aan gaan werken.
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Poe dat is geen nieuws waar je op hoopt.. :???: Maar wel fijn dat je nu weet wat er speelt en dat je er wat aan kan gaan doen! :D Echt heel goed dat je naar de Frettenkliniek bent gegaan! :D

Mijn eigen fretje had ook al van jongs af aan eigenlijk constant diarree en uiteindelijk kwam ik erachter dat ze (onder andere) aan de diarree gaat van granen.. Door haar over te zetten op prooi en graanvrije brok ging het weg..
Misschien is het voor jou ook een idee om eens in de richting van een voedselallergie te denken.. :?: Als een fretje allergisch is voor bepaalde voedingsstoffen kan dat ontstekingen in de darmen opleveren en de darm beschadigen..
Nu zou ik een fretje met zo'n darmprobleem niet zomaar over zetten op prooi, dat zou ik dan zeker eerst overleggen met Hanneke, maar een graanvrije brok is misschien een optie om te proberen.. :?:
-E-

Bericht door -E- »

Koda066 schreef:Poe dat is geen nieuws waar je op hoopt.. :???: Maar wel fijn dat je nu weet wat er speelt en dat je er wat aan kan gaan doen! :D Echt heel goed dat je naar de Frettenkliniek bent gegaan! :D

Mijn eigen fretje had ook al van jongs af aan eigenlijk constant diarree en uiteindelijk kwam ik erachter dat ze (onder andere) aan de diarree gaat van granen.. Door haar over te zetten op prooi en graanvrije brok ging het weg..
Misschien is het voor jou ook een idee om eens in de richting van een voedselallergie te denken.. :?: Als een fretje allergisch is voor bepaalde voedingsstoffen kan dat ontstekingen in de darmen opleveren en de darm beschadigen..
Nu zou ik een fretje met zo'n darmprobleem niet zomaar over zetten op prooi, dat zou ik dan zeker eerst overleggen met Hanneke, maar een graanvrije brok is misschien een optie om te proberen.. :?:
Hanneke gaf inderdaad ook aan dat voedselallergie zou kunnen meespelen, maar het was nog te vroeg om op dat spoor verder te gaan. Ze zei dat we naar de toekomst toe misschien eens wat zouden moeten uittesten op vlak van voeding, maar voorlopig wilde ze liever dat ik hem tot de volgende afspraak Totally Ferret bleef geven. Een beetje het effect van de medicatie afwachten en hem ook wat laten aansterken, gok ik. Ik zal het zeker nog bespreken met haar.

In elk geval goed nieuws dat het voor jouw fretje zo kon worden opgelost :-)
Mariël

Bericht door Mariël »

-E- schreef: In elk geval goed nieuws dat het voor jouw fretje zo kon worden opgelost :-)
Nou ja, opgelost.... Het probleem bleek nog veel ingewikkelder te liggen en is nog steeds een groot drama.. :roll: Ze kan vermoedelijk ook niet tegen kip dan krijgt ze buikpijn (en probeer maar eens frettenvoeding te vinden zonder kip.. :roll: ), ze kan geen prooi kauwen vanwege een middenoorontsteking en mag geen KVV vanwege Helicobacter.. Het enige wat ze nu kan eten zonder er ziek van te worden is Hill's Z/D blikvoer (dierenartsen anti-allergiedieet), maar daarop blijft ze gewicht verliezen.. :???: Maar de diarree is over het algemeen weg.. :brush:
Maar over haar problemen kun je alles lezen in haar medische topic: http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... f=26&t=199" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het nu met Loki? Slaan de medicijnen een beetje aan?
-E-

Bericht door -E- »

Marjan schreef:Hoe gaat het nu met Loki? Slaan de medicijnen een beetje aan?
Ik heb de indruk dat het wel de goede richting uitgaat. Zijn ontlasting stonk voorheen enorm (door de bacterieën) en dat is intussen wel al verholpen. Het ziet er wel nog steeds niet helemaal ok uit (heel zacht). Ik heb ook de indruk dat het kokhalzen verminderd is. Hopelijk gaat het allemaal zo verder... :-)
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat klinkt in ieder geval al beter. Gelukkig maar. :D
Kick

Bericht door Kick »

Klinkt al wel een stukje beter :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is mooi om te horen. :D
Karen

Bericht door Karen »

Dat klinkt al als wat vooruitgang :D

Leuke avatar!
Mayke

Bericht door Mayke »

Ja die vind ik ook leuk, lekker spelen in de tunnel..... :D
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

In de vlugge er even overheen gelezen.

Wat betreft je ontlasting:
Voordat je aan de kuur begon had je groene ontlasting?
En toen je aan de kuur begon kreeg je okergele ontlasting?
-E-

Bericht door -E- »

Natascha schreef:In de vlugge er even overheen gelezen.

Wat betreft je ontlasting:
Voordat je aan de kuur begon had je groene ontlasting?
En toen je aan de kuur begon kreeg je okergele ontlasting?
Dag Natascha,

Loki had geen groene of okergele ontlasting voor ik met de kuur begon, wel slechte ontlasting in de zin van breiïg en heel stinkend. De enige periode dat ik wel af en toe groene ontlasting zag, was toen Loki Carnibest kreeg. Carnibest heeft hij sinds juli niet meer gekregen. Sinds hij nu zijn papjes met medicatie krijgt, zie ik opnieuw af en toe rare kleuren.

Eergisteren maakte ik me wel wat zorgen omdat ik nogal veel vreemde ontlasting zag (groen en geel), maar gisteren was er terug geen vreemde kleur meer te bespeuren.

Ook nog een andere vraag i.v.m. de medicatie: de afgelopen 2 dagen leek Loki soms ook wat last te hebben van de sucralfaat. Even kort liggen na het toedienen ervan, maar daarna wel weer actief spelen. Geen andere tekenen van misselijkheid... Moet ik dit heel goed in het oog houden dat dit niet meer gebeurt?
Marjan

Bericht door Marjan »

Sommige fretten kunnen misselijk worden van de sucralfaat. Wanneer dat maar even kort duurt dan zou ik het wel blijven geven maar mocht hij langere perioden er misselijk van zijn dan kun je beter even contact opnemen met de Frettenkliniek.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb een fretje gehad dat ook misselijk werd van de sucralfaat, ik heb het toen wat vermengd met verdunde waltham, toen ging het beter. Mogelijk is het ook even wennen ?
En anders inderdaad even met de Frettenkliniek overleggen.
Esther

Bericht door Esther »

En is ze nog steeds misselijk :?:
-E-

Bericht door -E- »

Esther schreef:En is ze nog steeds misselijk :?:
Gisteren ging hij terug platliggen na de sucralfaat. Vandaag niet, maar vanavond zag ik hem wel kokhalzen na zijn waltham-papje. Kokhalzen deed hij ervoor natuurlijk ook al wel...
Kick

Bericht door Kick »

:( Wat zielig...
Marjan

Bericht door Marjan »

Misschien is de waltham te dik of te veel? Hou goed zijn gewicht in de gaten want van waltham worden ze snel te dik. Mocht hij zijn aangekomen dan zou ik hem ook wat kleinere porties geven, hopelijk valt dat wat lekkerder en ligt dat niet te zwaar op zijn maag.
Plaats reactie