Knut, Nala en Fly

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Knut, Nala en Fly

Bericht door Mette »

Mooi gedaan met de kooi! Een heerlijk stekkie voor haar. Dat is inderdaad een redelijke waslijst en stiekem één die ik wat zag aankomen. Normaliter zijn de rekeningen ook niet direct zo hoog, maar dat is natuurlijk ook het effect van nog nooit zijn geweest, en dan met een fret gaan die al enkele jaren oud is en meerdere problemen heeft. Dan is het gelijk feest helaas. Zo ben ik ook ooit binnengekomen onder het mom "nu zijn mijn fretten wat ouder, dus een grondigere check is nu weleens handig".

En de brokken zijn natuurlijk ook weer wat extra kosten. Voel vooral zelf aan wat betreft dat eten wat het beste werkt voor Knut. Ik weet niet hoe en waarom ze exact problemen zou hebben, maar ik had ooit een fretje die juist ziek werd door brokkenpap. Ten tijde van medicatie is prooi niet altijd handig, maar wie weet dat ze het erna wel weer mag bijv.

Ik moest enorm lachen om dat houten stokje, zie het weer zo voor me! De obvious gefrustreerde fret :twisted: . Heel goed Knut, gewoon van je af bijten!

Ontzettend veel sterkte met het medicijnenprogramma en aanvoelen wat allemaal handig werkt voor haar. Dat is altijd heftig zo'n eerste ronde! :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Het is best balen om te horen, als je fretje wat mankeert. Je pakt het grondig aan nu, dus wie weet gaat het na het behandelplan ook weer goed met Knut.

De kooi is een heerlijk plekje geworden voor Knut...goed vertoeven voor hem! :D
Gepke
Aantal fretten: 3

Bericht door Gepke »

Ik heb al eventjes niks meer geplaatst op de pagina van de fretsels, maar ik was ook wel veel bezig met Knut en had niet zo veel zin om de medische toestanden twee keer te plaatsen (staat ook bij gezondheid).

Maar met de twee andere fretjes gaat het wel heel goed Fly is de afgelopen maanden echt in rap tempo aan het afvallen (zeker bikini proef voor de zomer) ze is echt een klein ding nu ben ik echt niet gewend met knut (best stevig) en Nala (klein propje) :lach: Nala wordt ook wel lichter maar dat gaat niet zo snel. Ik moet altijd wel lachen om Fly ze houd best van prooi eten maar je maakt haar pas echt gelukkig met een bak brokken ze heeft zelfs een gat in de zak gemaakt zodat ze onder het rondlopen stiekem brokken kon eten :gek:

Nu gaan we beginnen aan een nieuw fretten project namelijk het bouwen van een nieuwe buitenren. Ik heb nu een lage ren maar dat vind ik een beetje onpraktisch aangezien ik daar zelf niet zo goed in kan en dus de spullen niet goed kan veranderen. Ook vind Knut buitenleven niet echt prettig dus misschien dat ze het met een wat dichtere ren en een ren dat ik bij haar kan zitten zich wat prettiger voelt.
Oude buitenren
Oude buitenren
IMG_1832.jpg (31.51 KiB) 2488 keer bekeken
Oude buitenren zijkant
Oude buitenren zijkant
IMG_1833.jpg (27.15 KiB) 2488 keer bekeken
De nieuwe buitenren wordt ongeveer 3 x 3 meter met een dichte achter en zijkant zodat ze wat meer beschut kunnen zitten. Ik ga er een plantenbak in plaatsen zodat ze lekker kunnen graven. En voor Nala en Fly de kleine waterratten komt er een vijver met een waterloopje. Vijver is voor Knut iets minder want die is al over de zeik als ze met dr poot in een druppel water stapt :lach:
Plek van de nieuwe ren
Plek van de nieuwe ren
IMG_1831.jpg (32.3 KiB) 2488 keer bekeken
En nog een foto van Nala en Fly in de haai gekocht op de veiling
En nog een foto van Nala en Fly in de haai gekocht op de veiling
IMG_1778.jpg (115.05 KiB) 2488 keer bekeken
Mochten er mensen nog ideeën hebben voor de inrichting van de ren input is altijd welkom
Mette

Bericht door Mette »

:hart: Lekkere neusjes! Geweldig ja zo'n brokkenfetish. Bij mij heeft Lenn dat. Hij zit buiten en is zo'n prooiopberger dat hij in de zomer brokken krijgt. Vorige week was het al feest met mieren die zijn prooi aanvielen..., dus hij zit er sindsdien alweer op. Blij dat hij dan is! Ik minder, want ik merk echt dat zijn lijfje ervan achteruit gaat. Dunner, andere vacht (hoewel dat nog meevalt). Maar vooral het dunner worden vind ik dan eng. Hij vindt het zo lekker en eet genoeg, dus ik vind het typisch hoe dat dan werkt. De rest op Koda na eet het prima 'omdat het moet'. Koda is een drama :brush: .

Wat gaaf een nieuwe ren voor ze! Pas met een hoge dichtere ren vooral op voor klimmen. Ook goed even van die schotten ertegenop zodat ze niet hoger kunnen dan nog veilig voor ze is. Voor meer tips zijn wat meer details handig.
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat ze een grotere ren gaan krijgen :D
Ik zou het echt gesloten aan de bovenkant maken , niet alleen veiliger voor de fretten, maar ook tegen het binnendringen van katten en lastige vogels, zoals kraaien en kauwen. Wij hebben tot de hoogte van 1.10m acrylaatglas aangebracht, zodat de fretten niet omhoog kunnen klimmen.
Ik zou zeker een mooi formaat slaaphok plaatsen waar ze comfortabel kunnen liggen of zich kunnen verstoppen als ze schrikken.
Gepke

Bericht door Gepke »

We zijn al een paar dagen bezig met de bouw van de fretten buitenren is nog niet af. Het is idd een hoge ren geworden vind ik veel makkelijker met inrichten en ze springen er niet uit (knut is nu constant aan het kijken of ze eruit kan springen :roll: )
De buiten ren
De buiten ren
IMG_1846.jpg (23.92 KiB) 2470 keer bekeken
De foto is niet zo heel duidelijk (moest tegen de zon in) maar de zijkanten en de achterkant zijn dicht gemaakt met hout en er zit een dak op van glasvezel platen. Aan de voorkant komen onder twee grote ramen en boven komt gaas en in de deur kom gaas. Ga op de deur denk ik een balk maken dat ze niet omhoog kunnen klimmen of er een doorzichtige plaat opzetten (die heb ik nog wel) maar wil het hok liever niet helemaal dicht bouwen met platen :D

En als het af is komt het leukste gedeelte inrichten :yahoo:
Kick

Bericht door Kick »

Ziet er goed uit hoor :D Hoe staat de zon zomers? Hopelijk niet vol in de ren?
NKW

Bericht door NKW »

Leuk idee zo'n ren, veel succes met de bouw! De fretsels zullen je vast heel dankbaar zijn. Ook hele leuke foto's van ze hoor :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er heel goed uit! Ben benieuwd naar de inrichting ervan zo meteen. :D
Mette

Bericht door Mette »

Prachtig Gepke! Echt heel gaaf gaat hij worden :yourock: Die zon maak ik me niet druk om met alle afgesloten delen.
Karen

Bericht door Karen »

Ziet er goed uit hoor! :D daar gaan je fretten vast in genieten :ferret:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Mooi hoor :juich:
Sasha

Bericht door Sasha »

Dat begint zeker mooi te worden. Daar gaan jouw fretjes heel blij mee zijn :D
Gepke

Bericht door Gepke »

Nauw de ren is af :juich: Nu hebben ze eindelijk de ruimte en kunnen ze lekker buiten zitten ook als het regent. Vooral Nala en Fly vinden het buiten spelen helemaal geweldig die kunnen echt uren graven Nala is helemaal fanatiek die maakt hele tunnels :lach:
de buitenren
de buitenren
IMG_1902.jpg (295.35 KiB) 2412 keer bekeken

Ze zijn nog wel rustig in de filmpjes is een van de eerste keren dat ze in de ren zaten.Ondanks de nieuwe buitenren blijft Knut een echte binnenfret ze vind een half uurtje graven wel leuk maar na een tijdje gaat ze voor de deur liggen en wil ze naar binnen, het blijft een gekke fret :gek:
Kick

Bericht door Kick »

Ziet er goed uit hoor! Hier gaan ze (en jij ook) veel plezier van beleven :D
Stridder

Bericht door Stridder »

Mooie ren!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er super uit!
Mette

Bericht door Mette »

Leuk Gepke! Weer wat nieuwe uitdagingen in de mix :brush: . Voorlopig nog een erg spannende :D
Karen

Bericht door Karen »

Dat is leuk geworden zeg! Daar gaan de fretten (en jullie) echt van genieten :juich: :ferret:

...die staartjes op het filmpje :mrgreen:
Het 2de filmpje doet het bij mij niet
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Super ren :juich:
Plaats reactie