aah wat vervelend dat je ziek bent beterschap nog even. Ik ben met Knut naar de frettenkliniek geweest omdat ze tekenen van misselijk had/heeft (bek afvegen, op en af de poepbak en heel vaak de hik). Ik had verwacht dat ze wat last van haar maag zou hebben dus wat medicijnen en dat dat het zou zijn. Maar het blijk helaas iets erger. Ik weet niet alles precies meer omdat er best veel op je af komt tijdens een eerste consult vooral als er dan ook nog van alles mis is. Hanneke heeft bloed en urine afgenomen. Het bloed afnemen werd door knut niet gewaardeerd (urine trouwens ook niet) ze hield eens stokje met pasta voor knut en ze heeft niks van de pasta gegeten maar het hele stokje kapot gebeten. Hanneke vond haar wel een pittige fret

Ze heeft een verhoogt BUR gehalte (als ik het goed zeg), verhoogd glucose en bloed in haar urine. De nierwaardes waren niet goed dat heb ik in ieder geval onthouden en waarschijnlijk heeft ze ook oor problemen. Ze heeft drie soorten medicijnen omeprazole, volgens mij synulox en de derde weet ik niet (moet ik opzoeken). Ze mag geen muizen meer daar is ze niet zo blij mee ze is nooit zo dol op brokken en de brokkenbrij al helemaal niet. Heb ook nog andere brokken meegekregen probeer haar die te laten eten maar ze staat nog niet te springen. Medicijnen geven gaat wel steeds beter. De eerste dag was echt een hell (want ze wilde de waltharm niet eten) maar de tweede dag ging al wat beter met een spuitje en nu hangt ze al aan mijn been als ik de kamer in kom met het bakje waltharm + medicijnen. Over 3 weken (26 januari) ga ik weer om te kijken of er vooruitgang is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wat schrok van de rekening maar ik snap de prijs wel aangezien ze onderhand een uur bezig is geweest en alle spullen die ik mee heb gekregen (medicijnen, waltharm en brokken).
Ik heb ook de kooi van Knut veranderd in plaats van een volière heb ik nu een kast kooi gemaakt. Heb een goedkope kast gekocht in de ikea koopjes hoek daar wat plateaus ingemaakt en plak folie om de gaatjes weg te werken en gaas (van een oud konijnenhok) in het deurtje gezet. Ze lijkt het wel prettig te vinden dat de kooi minder open is, ze ligt vaak in en het donkere gedeelte en ze kan nu ook zelf de kooi in als ze losloopt. Zindelijkheid gaat ook veel beter maar dat zou ook door de medicijnen kunnen komen
Kooi met alleen folie
Met de deurtjes
Af en ingericht
knut
En nog een Nala die ligt op haar favoriete plek de bodem van de kooi gekke fret
Dat was best een hoop informatie om op te schrijven en te lezen