Knut, Nala en Fly

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gepke
Aantal fretten: 3

Knut, Nala en Fly

Bericht door Gepke »

Ik geef mijn kleine fretjes ook maar een eigen dagboek. Ik heb drie fretten zal ze nog even kort opnoemen:
- Knut dew moertje van 2,5 jaar
- Nala sandy moertje van 6 maanden
- fly wildkleuring moertje van 6 maanden

Ik heb van het weekend hun spulletjes uitgezocht en opgeruimd en Nala was enorm behulpzaam.
Afbeelding

kleine slaapkop
Afbeelding

En ze hebben lekker door het hele huis kunnen rennen. Nala boven aan de trap.
Afbeelding

Heb vooral veel slaap en lig foto's van ze mijn camera is een beetje langzaam en de foto's zijn altijd bewogen :(
Nala heeft wel echt een enorm doucheputje obsessie ze is uit de douch verbannen want ze zit er steeds in te ruiken en dan trekt ze het rooster er vanaf, rare fret :?:
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Knut, Nala en Fly

Bericht door Kick »

Nou, kom dan maar op met die slaap- en ligfoto's :mrgreen:

Inderdaad moet je een snelle camera hebben voor foto's van fretten :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo, dat is een fleurig geheel. :lol: En Nala is wel een scheetje hoor. :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Lovely pile :hart:
Die konijntjesstof is ook supercute!

Geen rare fret, gewoon érg interessante luchtjes die erdoor naar boven komen. Ze blijven dat putje bij mij in de kleine losloop er ook maar aftrekken... en daar gaat niet eens douchewater doorheen maar is gewoon een opening met 'lucht van buiten'. Luchtjes zijn nou eenmaal gaaf!
Karen

Bericht door Karen »

Precies! Doucheputje is hier ook altijd heel favoriet om de snuffert in te steken :brush:

Heerlijk mupke hoor die Nala :hart:
Gepke

Bericht door Gepke »

haha Nala is echt de enige fret hier die zo geobsedeerd is door het doucheputje echt heel grappig ze trekt het hele rooster er af :lach:

De kleine frietjes hebben de huisjes (voor de kerstfretten) gelijk maar even uitgeprobeerd ze waren nog niet eens af.
Afbeelding

Afbeelding

Knutje ligt lekker in haar iglo
Afbeelding

Donderdag ga ik met Knut naar de frettenkliniek voor een check up normaal ga ik altijd naar een dierenarts hier in de buurt maar ik denk dat ik voortaan naar de frettenkliniek ga. De laatste keer dat ik bij de dierenarts in de buurt was hebben ze alleen het implantaat gezet bij Nala en Fly niet gewogen, oren niet na gekeken niet eens vast gehouden. Ik vind dat het er daar teveel van afhangt welke arts je hebt. Ik wil de ziektes die niet altijd duidelijk zijn niet over het hoofd zien (zoals misselijkheid) aangezien Knut mijn eerste fret is. Heb hiervoor ratten gehad en dan wist ik direct wat er aan de hand was maar nooit eerder fretten en wil niks missen. Ben benieuwd hoe het er aan toe gaat bij de frettenkliniek.

Heb de fretten gister nog gewogen ze zijn aardig zwaar :D
Nala 960
Fly 906
Knut 904

Fly is wat afgevallen ze raakt haar dikke puppy buik kwijt en ze krijgt een smaller koppie. Nala komt nog aan steeds aan het is nu een klein rond beertje :lach: Knut is aardig stabiel dit is wel haar normale gewicht.
Kick

Bericht door Kick »

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen om naar de frettenkliniek te gaan. Zoals al eerder gezegd hier gan je dan écht voor een complete checkup in plaats van 'even' optillen, kijken en dan weer snel terug in de carrier.

Die eerste foto... :hart:
Gepke

Bericht door Gepke »

Nog een filmpje van Nala en haar favoriete bezigheid achter een pingpong balletje aan rennen
Kick

Bericht door Kick »

Het filmpje doet het niet...
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijke fretten hoor en die gewichten zijn mooi voor de dames. :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Filmpje hier doet het wel, wat een boefje :D Lekker rennen
Marjan

Bericht door Marjan »

Nu doet 'ie het wel, lekker bezig hoor. :D
Kick

Bericht door Kick »

Snelle Jelle :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Zo leuk als ze lekker met een balletje spelen :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Wat een lieve foto's, en volgens mij was Fé ook goed bezig haar puppyvetjes kwijt te raken! Ik ben na de vakantie zo ziek geworden dat ik ze nu al 2 weken niet heb gezien (op een korte blik van Koda en Patou na), maar ben er bijna. Hoe is het gegaan met Knut de 29e? Heel benieuwd. En wat je ervan vond natuurlijk :D . Ik vind de ruime tijd en aandacht die je er krijgt geweldig. Uitgebreide intake, goede uitleg en grondige check. Was het een normale check-up of was er nog iets bijzonders vooraf?
Gepke

Bericht door Gepke »

aah wat vervelend dat je ziek bent beterschap nog even. Ik ben met Knut naar de frettenkliniek geweest omdat ze tekenen van misselijk had/heeft (bek afvegen, op en af de poepbak en heel vaak de hik). Ik had verwacht dat ze wat last van haar maag zou hebben dus wat medicijnen en dat dat het zou zijn. Maar het blijk helaas iets erger. Ik weet niet alles precies meer omdat er best veel op je af komt tijdens een eerste consult vooral als er dan ook nog van alles mis is. Hanneke heeft bloed en urine afgenomen. Het bloed afnemen werd door knut niet gewaardeerd (urine trouwens ook niet) ze hield eens stokje met pasta voor knut en ze heeft niks van de pasta gegeten maar het hele stokje kapot gebeten. Hanneke vond haar wel een pittige fret :lach: Ze heeft een verhoogt BUR gehalte (als ik het goed zeg), verhoogd glucose en bloed in haar urine. De nierwaardes waren niet goed dat heb ik in ieder geval onthouden en waarschijnlijk heeft ze ook oor problemen. Ze heeft drie soorten medicijnen omeprazole, volgens mij synulox en de derde weet ik niet (moet ik opzoeken). Ze mag geen muizen meer daar is ze niet zo blij mee ze is nooit zo dol op brokken en de brokkenbrij al helemaal niet. Heb ook nog andere brokken meegekregen probeer haar die te laten eten maar ze staat nog niet te springen. Medicijnen geven gaat wel steeds beter. De eerste dag was echt een hell (want ze wilde de waltharm niet eten) maar de tweede dag ging al wat beter met een spuitje en nu hangt ze al aan mijn been als ik de kamer in kom met het bakje waltharm + medicijnen. Over 3 weken (26 januari) ga ik weer om te kijken of er vooruitgang is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wat schrok van de rekening maar ik snap de prijs wel aangezien ze onderhand een uur bezig is geweest en alle spullen die ik mee heb gekregen (medicijnen, waltharm en brokken).

Ik heb ook de kooi van Knut veranderd in plaats van een volière heb ik nu een kast kooi gemaakt. Heb een goedkope kast gekocht in de ikea koopjes hoek daar wat plateaus ingemaakt en plak folie om de gaatjes weg te werken en gaas (van een oud konijnenhok) in het deurtje gezet. Ze lijkt het wel prettig te vinden dat de kooi minder open is, ze ligt vaak in en het donkere gedeelte en ze kan nu ook zelf de kooi in als ze losloopt. Zindelijkheid gaat ook veel beter maar dat zou ook door de medicijnen kunnen komen :?:
Kooi met alleen folie
Afbeelding

Met de deurtjes
Afbeelding

Af en ingericht
Afbeelding

knut
Afbeelding

En nog een Nala die ligt op haar favoriete plek de bodem van de kooi gekke fret
Afbeelding

Dat was best een hoop informatie om op te schrijven en te lezen :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat vervelend zeg van Knut. :( Maar ik ben wel heel erg blij dat je toch naar de frettenkliniek bent gegaan met haar en dat je nu een goed behandelplan hebt gekregen. Het gaat vast wel goed komen met haar. :)
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Arme Knut, hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.
Wel een ontzettend mooie kast-kooi!
Kick

Bericht door Kick »

Goed dat je bent gegaan! Inderdaad top gedaan die kooi zo :D
Sasha

Bericht door Sasha »

Wat vervelend zeg dat Knut zich niet goed voelt. Maar idd wel een mooie kooi hoor!
Plaats reactie