Bo heeft een anaalklier ontsteking

Alles over anaalklierontstekingen of lekkende anaalklieren
ray
Aantal fretten: 1

Re: Bo heeft een anaalklier ontsteking

Bericht door ray »

ja ik verwacht ook dat het nog wegtrekt Yvonne, maar vind het zo vervelend om haar zo te zien.
Voor de zekerheid toch maar even een afspraak gemaakt voor volgende week maandag.

Maar ja toch wel bijzonder zo'n dikkont fret :mrgreen:
Heb nu wel een fret die uniek is :lol:
Danielle

Bericht door Danielle »

of een tepelpiercing 8-)

maar hopelijk trekt het snel weg nu die nare klieren weg zijn
Mayke

Bericht door Mayke »

Het zal even tijd kosten voor het weer weggetrokken is, maar het duurt nu toch al weer even ondanks de AB, goed dat je langs de dierenarts gaat !

Bale zo een perforatie in je body ! ;)
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...die Bo :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Is de zwelling al wat minder bij Bo?
ray

Bericht door ray »

Het LIJKT minder geworden maar zeker ben ik niet. Vandaag is ook de laatste dag van de synolux kuur. Hoe het gaat als dit gestopt is :?:
Kick

Bericht door Kick »

Je ziet dus geen tot weinig verschil begrijp ik?
Marjan

Bericht door Marjan »

Toch wel goed dat je er maandag nog even naar laat kijken, het had nu toch wel al wat rustiger mogen zijn.
Mariël

Bericht door Mariël »

Lijkt me ook dat het inmiddels toch wat rustiger had moeten zijn.. :?:
ray

Bericht door ray »

Nee zie Nog niet echt verschil. Gelukkig heb ik maandag en afspraak staan.
Kick

Bericht door Kick »

Ben benieuwd....
Esther

Bericht door Esther »

Je zou toch denken dat het nu toch onderhand wat geslonken moet zijn....
Maar goed dat je maandag naar de DA gaat!
ray

Bericht door ray »

Net terug van controle en ze was niet ontevreden.
Bult in de lies is inderdaad weg en de wondjes waar de anaalklieren hebben gezeten zijn ook mooi genezen.

Haar kontje is nog niet geslonken, dus die heeft ze goed onderzocht. Eerst heeft ze het plaatselijk verdoofd en toen gevoeld en dergelijke. Vervolgens heeft ze voorzichtig geprobeerd "terug te duwen" Dat vond Bo echt niet leuk, ze schreeuwde alles bij elkaar. :???: Tijdens dit onderzoek bleek wel dat er nog kracht is in haar sluitspier :juich:
Nu zijn de opties als volgt; Ze krijgt nu 2 maal per dag een druppel pijnstiller (geen NSAID, het wordt opgenomen via het mondslijm) en eind van de week moet ik contact opnemen. Het zou namelijk kunnen dat ze dan zelf weer alles hersteld zeg maar.
De tweede optie is een operatie waarbij er een soort tabakszakjesluiting ( :?: ) wordt gemaakt met een touwtje, de verwachting is echter dat Bo dit touwtje er waarschijnlijk zelf weer uit haalt dus is niet echt een optie. (dit doen ze ook weleens bij kittens na diarree bijvoorbeeld maar dan werkt het ook maar een paar dagen)
De derde optie is het laten zoals het nu is en dan goed in de gaten houden of het niet erger wordt. Dan moet ik meteen terugkomen.

Ik hoop eigenlijk op de eerste optie en misschien is het een idee om ze weer samen te huisvesten (?) :?:
Al denk ik niet dat dit een optie is, maar op dit moment weet ik ook niet meer wat te doen en of ik het allemaal wel goed doe :(
Begin beetje moedeloos te worden
Esther

Bericht door Esther »

Ik hoop dat de 1e optie zal gaan werken!
Maar ik weet niet of dit het juiste moment is om Bo en Rebel weer bij elkaar te laten wonen.
Zeker omdat ongenoegen dmv de anaalklieren wordt aangegeven...(als dat ongenoegen al aanwezig is :?: )
Ik zou ze voor nu, nog even apart huisvesten maar je kunt ze wel samen laten spelen.
Maar uiteindelijk ken alleen jij, jouw 2 fretjes het allerbeste om dat goed te kunnen inschatten ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar waarom wil je ze dan weer bij elkaar huisvesten? Want dat verband zie ik niet zo.
Wel vervelend dat ze zo blijft sukkelen, misschien is het toch eens een idee om Hanneke een mail te sturen met haar situatie? Misschien weet zij een oplossing voor dit probleem, zij heeft waarschijnlijk toch zo'n soort operatie wat vaker aan de hand gehad.
Kick

Bericht door Kick »

Hè, het valt dus allemaal toch wel tegen :???: Arme Bo.... :(

Ik zou ze ook nu zeker niet weer samen zetten. Eerst Bo maar eens goed herstellen en dan kun je wellicht nog eens bedenken wat het beste is.
ray

Bericht door ray »

Het is ook maar een gedachtekronkel
Weet het even allemaal niet meer :(
Kick

Bericht door Kick »

Het is ook een vervelende situatie maar het gaat echt wel weer goed komen hoor ;)

Go Bo, go!!!!
Mayke

Bericht door Mayke »

Hopelijk blijft het bij de eerste optie om het weer terug te brengen in de oude stand, wel fijn te weten dat haar sluitspier nog in tact is. Toch wel heel erg belangrijk.
Het is natuurlijk een moeilijk gebied waar iedere dag weer de nodige bacteriën doorheen moeten als ontlasting, ik kan me wel voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
Misschien is het toch nog niet zo een slecht idee om voor een second opinion langs een andere dierenarts gaan, niet dat jouw dierenarts niet goed is, helemaal niet, maar gewoon dat je weet dat wat je doet goed is. Mogelijk is onderling overleg mogelijk tussen de dierenartsen en kan een andere dierenarts nog wat aanvullingen geven daarop of iets anders voorstellen ?
Zeker als ik lees van de optie met een touwtje..... dat klinkt niet echt dat het toepasbaar is bij fretten.

Ik denk niet dat het verstandig is nu alweer te gaan koppelen met Rebel, juist vanwege de bacteriën van elkaar en zo, en je hebt dan ook een minder goede kijk op de ontlasting van Bo nu, want wat is dan van wie he.
Rust zal haar nu toch goed doen.
Het is echt een rotplek om daar problemen te hebben voor je fretje, maar houd moed !! :)
Karen

Bericht door Karen »

Och arme Bo...ik hoop dat optie een de oplossing blijkt. Je staat wel een beetje met je rug tegen de muur nu....de andere opties die je geeft lijken me voor een fret niet echt de moeite waard.
Sorry dat het misschien wat bot klinkt, maar als Bo het zo uitschreeuwd als er door de da aangezeten wordt, wat voelt ze dan als ze op de bak moet? Het is een heel delicaat gebied. Ik hoop dus echt dat pijnstilling in eerste instantie het probleem gaat helpen oplossen.
Merk je dat met het verlopen van de week dat er geen( genoeg) verbetering in zit, zou ik ook proberen om een second opinion te krijgen bij een dierenarts die ruime frettenervaring heeft met dit soort operaties....Utrecht, Waalwijk of de Frettenkliniek.

Volhouden hoor en geef Bo maar een knuffel van me!
Plaats reactie