Finn

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Finn

Bericht door NKW »

Kick schreef:Niet alle vogels hoor, wat dacht je van uilen?
:lol: Oke goed dan, er zijn uitzonderingen. Daar doelde ik alleen niet op, maar dat was denk ik wel duidelijk :P
Marjan

Bericht door Marjan »

Die vangen alleen muizen en geen Finn's. 8-)
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Leuk om Finn hier te volgen :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dan gelijk maar weer even een update, hij doet het naar omstandigheden eigenlijk erg goed. Hij valt niet af, komt zelfs aan en weegt nu 1380 gram (1115 gram toen hij bij ons kwam) en dat terwijl ik zijn voedingen van vier naar drie keer per dag heb terug gebracht.
Hij lekt al dagen geen urine meer en hij vindt het nog steeds heerlijk in de tuin.

Gistermiddag en avond hebben we hem toch even binnen gehad omdat wij weg moesten en dat vond hij duidelijk niet fijn, hij had twee drollen gedraaid midden in de huiskamer. 8-)
Maar zijn ontlasting is mooi, hij eet goed en is niet misselijker dan een maagpatiëntje over het algemeen is.
Wel zag ik gisteren opeens dat hij na het gapen zijn bekje schokkerig dicht doet dus ik ben bang dat zijn oortjes weer opspelen.

Al met al ben ik helemaal niet ontevreden en begin ik weer een beetje hoop te krijgen dat we toch nog iets langer van hem mogen gaan genieten. :D
NKW

Bericht door NKW »

Super! Dat klinkt allemaal wel goed zeg! Hahaha, meteen wraak genomen dus voor het opsluiten. Hopelijk blijven z'n oortjes ook gwn nog even rustig.

Wat krijgt hij nu eigenlijk als voeding?
Belin

Bericht door Belin »

Wat fijn, ik hoop dat Finn nog een tijdje langer van zijn luxeleventje mag genieten bij jullie. :hart:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Super!!
Karen

Bericht door Karen »

Klinkt allemaal heel positief, ondanks zijn klachten :D
Go Finn...nog heel lang genieten van je luxe liefdevolle leventje!
Marjan

Bericht door Marjan »

Met Finn gaat het eigenlijk nog steeds best goed. Hij eet zijn eten driemaal daags waltham met smaak, zijn vachtje is super zacht, hij ruikt niet sterker en hij vindt de tuin echt geweldig.
We doen hem in de avond naar buiten, dan spelen we even met hem in de zandbak of plantenbak en af en toe loopt hij ons ook buiten de bakken lekker uit te lokken.
In de ochtend halen we hem dan weer naar binnen zodat ook de andere twee fretten nog naar buiten kunnen en voor de rest van de dag blijft hij ook beneden in de huiskamer en dat vindt hij verder prima. Ik heb ook het idee dat hij actiever is in de avond, nacht en ochtend dan overdag. En ik denk ook dat het zijn ritme was op de school waar hij vandaan komt.

's Ochtends is het echt "ons" ritueeltje, hij eet lekker op het speelkleed, het laatste beetje eet hij van mijn vinger, dan neem ik hem op schoot en dan gaat hij zich heerlijk liggen wassen. :hart:
En vanmorgen haalde Kick hem uit de tuin terwijl hij nog aan het struinen was en had hij nog helemaal geen zin om te gaan slapen en hebben we nog even gespeeld met z'n tweetjes op zijn speelkleed en met zijn speelgoed, dat was echt genieten. :P

Als ik hem dan in de middag weer eten ga geven vind ik hem de laatste tijd bijna altijd in zijn uil:
IMG_3689.JPG
IMG_3689.JPG (583.82 KiB) 1682 keer bekeken
IMG_3690.JPG
IMG_3690.JPG (456.42 KiB) 1682 keer bekeken
IMG_3691.JPG
IMG_3691.JPG (443.01 KiB) 1682 keer bekeken
NKW

Bericht door NKW »

Wat fijn zeg dat het goed met hem gaat. En hij is echt superschattig zoals hij daar ligt :hart:
Belin

Bericht door Belin »

Super schattige foto's, wat een lieffie :hart: dat uilenmandje is ook leuk :D
Mette

Bericht door Mette »

Super schattig, maar ook prachtig hoeveel beter hij eruit ziet!!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Heerlijk ontspannen slapen
Marjan

Bericht door Marjan »

NKW schreef: Wat krijgt hij nu eigenlijk als voeding?
Ik lees je vraag nu pas. :shock: Hij krijgt alleen waltham. Er staan wel brokken in zijn kooi maar daar kijkt hij niet naar om.

Ik heb het met Hanneke nog even over Finn gehad, het misselijke na het eten komt niet door zijn nieren maar is maag gerelateerd. Dat vermoedde ik ook al maar het was fijn dit ook even bevestigd te krijgen. :)
Dat geeft ons toch wel weer wat hoop op toch een iets langere tijd samen.
Hij blijft levenslang aan de synulox en hij krijgt driemaal daags sucralfaat door zijn eten. Dit bindt fosfaat wat daardoor de nieren ondersteunt. En natuurlijk dagelijks enacard en dat moet hem zo lang mogelijk stabiel houden.
Hanneke vond het in ieder geval geen slechte ontwikkeling. :D
NKW

Bericht door NKW »

Oke, duidelijk :) Fijn dat er goed vooruitzicht voor hem is weer! Ach ja, beter laat dan nooit toch. Belangrijkste is dat hij het goed doet. Maar vind het wel altijd fijn en interessant om, vooral omdat ik zelf geen andere frettenervaring heb, dat soort dingen van anderen te horen. Daar leer ik dan soms behoorlijk wat van.

Toevallig ooit met iemand over gehad (voedingsdeskundige meen ik of anders holistisch arts) en die vertelde ook dat nieren en maagdarmklachten (al had zij het meer over de darmen kan ik me herinneren) vaak samen gaan. Ik weet ook van honden en katten dat indien er in het eerste levensjaar maagdarmklachten zijn het immuunsysteem zich ook vaak niet goed ontwikkeld en dat dat dan vaak nooit meer 100% wordt ook... Zo belangrijk en zo'n gevoelig gedeelte altijd helaas.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

O voorzichtig toch positief naar omstandigheden :D
Marjan

Bericht door Marjan »

De afgelopen week ging het niet zo goed met Finn, zijn oren speelden weer op, hij hield zijn koppie schuin en kon niet lekker gapen ( voor de helft en schokkerig dicht) en daardoor was hij misselijk en lag veel plat. De afgelopen paar dagen wilde hij zelfs niet in de tuin 's avonds en sliep hij gewoon weer binnen.
Vrijdagmiddag was hij zo beroerd dat we de dierenarts hebben geprobeerd te bellen om een afspraak voor euthanasie bij ons thuis maar die was al gesloten.
We besloten het dit weekend even aan te kijken en godzijdank knapte hij op en heb ik weer als vanouds met hem gespeeld, zowel in de tuin als binnen.

Morgen kijken we het nog even aan maar als hij net zo is als vandaag dan wordt het afscheid toch nog even uitgesteld.
Ik heb een paar foto's gemaakt net, die van in de tuin mislukte bijna allemaal omdat hij te bewegelijk was. 8-)
De laatste twee zijn van binnen, hij vindt het super interessant om in de kast te klooien en wanneer ik hem een beetje lig te pesten door naar hem te blazen komt hij heel snel op mij af met zijn bekkie open maar doet echt helemaal niets. Hij is echt super lief. :hart:
IMG_3753.JPG
IMG_3753.JPG (349.99 KiB) 1627 keer bekeken
IMG_3757.jpg
IMG_3757.jpg (274.79 KiB) 1627 keer bekeken
IMG_3763.JPG
IMG_3763.JPG (279.38 KiB) 1627 keer bekeken
Belin

Bericht door Belin »

Ik las het net op facebook..ohhh hier toch iets uitgebreider (en ook wat schokkender nieuws)..ik hoop dat hij nog een hoop goede dagen beleefd en dat jullie nog geen afscheid hoeven te nemen van hem. :cry:
NKW

Bericht door NKW »

Hopelijk blijft hij nu weer even stabiel :???:

Wel heel leuke foto's van hem :hart:
Plaats reactie