Finn

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Finn

Bericht door Marjan »

Sinds een kleine week hebben wij een adoptiefretje van stichting Fret & Welzijn in huis. Hij heet Finn, is vijf jaar oud en mag bij ons blijven wonen maar officieel is hij van de stichting.
Hij heeft een eigen Ferret nation gekregen die in onze huiskamer staat. Voorheen was dit een FN die wij gebruikten voor logees maar die wordt nu voor Finn. De huiskamer is afgeschermd voor onze andere fretten zodat hij zo min mogelijk in contact komt met andere frettenluchtjes.

De frettentuin moet hij wel delen maar in de buitenlucht veranderen de luchtjes toch dagelijks dus dat zal weinig stress opleveren denk ik. :)

Even wat eerste foto's van dit mannetje toen hij in de tuin aan het rond banjeren was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Finn

Bericht door NKW »

:hart: Wat een leuke foto's! Hij gaat het vast heel erg naar z'n zin krijgen bij jullie.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank je wel! :D
Morgen wordt hij nagekeken door Hanneke, mijn vermoeden is dat hij een oorprobleem heeft want hij houdt de linkerkant van zijn koppie schuin naar beneden. :???:
Mette

Bericht door Mette »

Lekkere dopneus!! Hoelang is hij al gewend alleen te zitten, of is hij altijd al alleen geweest? Ik denk dat hij het niet zo heel erg vindt om die paar frettengeurtjes te hebben als hij daarvoor in ruil een fantastische speelplaats heeft :juich: . Spannend wat Hanneke van hem gaat vinden! Ik dacht trouwens dat ze morgen nog dicht was?
yvonne

Bericht door yvonne »

Succes vandaag bij Hanneke met het 3 tal!
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij heeft altijd samen met een ander fretje gezeten maar die is een paar maanden geleden overleden. Dus hij is zeker andere frettenluchtjes gewend. Maar ik heb pas geleden een filmpje gezien van toen ze nog bij elkaar zaten en Finn was duidelijk de dominante fret van de twee. Dus niet zo gek dat de andere fret helaas al op vijf jarige leeftijd is overleden.

Ik begreep van Jeffrey vorige week dat er een aantal afspraken waren afgezegd voor vandaag en daarom konden wij ook nog met Finn komen. De afspraak voor Shae en Ahron stond al een paar weken.
Karen

Bericht door Karen »

Succes vandaag bij Hanneke
Kick

Bericht door Kick »

Thanks!!
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

succes vandaag met de 3tal
Mette

Bericht door Mette »

Super spannend!! Zo benieuwd wat er voor Finn uit komt vooral, hopelijk gaat alles een beetje ok :opa:
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou niet echt, hij kwam niet best uit de onderzoeken. Hij was nu ook nog eens pijnlijk op een nier en hij had megaveel eiwitten in zijn urine. Dus er werd opnieuw een bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat die eigenlijk totaal niet verbeterd waren. Alleen de glucosewaarde was nu beter.
Maar zijn nier is aan het afsterven en Hanneke wist niet of ze dit proces tijdig kon stopzetten. :-?
Hij blijft op dezelfde medicatie staan voorlopig en er komt enacard bij voor de nieren. En hij gaat op volledig waltham omdat het lijkt dat hij niet lekker meer reageert op brokken of blikbrij. Waarschijnlijk een lichte intolerantie voor brok en blik.
Ook waren er tekenen van een galblaas ontsteking en Hanneke verwacht binnen een jaar dat zijn galblaas moet worden verwijderd.

Over een maand in ieder geval weer voor controle.
Kick

Bericht door Kick »

Toch gaan we ons uiterste best doen om hem nog een lekker leven te geven hier. Voorlopig ben ik best wel trots om te zien hou hij zich houdt terwijl hij eigenlijk helemaal niks is gewend. En ook zo lief bij Hanneke, hij laat gewoon alles toe :hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Klinkt niet goed nier aan het afsterven. :???:
NKW

Bericht door NKW »

Jeetje zeg, was zo te lezen geen fijn bezoek met jullie fretjes :( Ook voor Finn duim ik en sterkte!
yvonne

Bericht door yvonne »

Verdorie dat is geen kattepis :cry:
Ik hoop dat Finn nog een poosje mee kan en kan ervaren hoe het is om gewoon fret te mogen zijn, maar van wat ik nu gehoord en gezien heb komt dat wel goed.
Beterschap en sterkte met dit mannetje :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel.
En zoals Hanneke wel gelijk zei, hij kan op 1 nier ook goed leven. 8-) Maar toch hopen op een herstel van beide nieren.
Mette

Bericht door Mette »

He jekkes derrie. Ja is dat zo, kan hij ook op 1 nier leven als er 1 afsterft? Is bij nierfalen het zo dat ze altijd tegelijk gaan dan eigenlijk vraag ik me zo af?
Sowieso is elke dag en elke maand er toch gewoon 1 die jullie hem geven. Even heel wat anders dan dat hij tot nu toe heeft gekend! Keep it up en ik ga duimen voor dit mannetje :friends: . Hij heeft het zo verdiend! Dat hij nog maar zo lang mogelijk mag krijgen om ervan te genieten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet niet hoe het zit bij nierfalen, dan zal dat gelden voor beide nieren denk ik. Bij Finn is een van de nieren ontstoken en erg pijnlijk en bij ontstoken weefsel sterven er cellen af. Dus hopelijk gaat de antibiotica nu goed aanslaan en blijft een groot deel van die nier gewoon behouden.
Het vervelende is dat Hanneke niet precies weet hoe die nier ontstoken is geraakt. Het meest waarschijnlijk is door de maagontsteking dus dan is het ook van belang om ervoor te zorgen dat hij daar vanaf komt.
En hopelijk is de kans op genezing hier in een rustige omgeving een stuk groter en is de schade nog niet fataal.
Karen

Bericht door Karen »

Sjonge zeg...dat manneke heeft heel wat onder de leden. Niet verbazend eigenlijk en hij mag in zijn pootjes knijpen dat hij zijn reservetijd bij jullie kan doorbrengen!
Geef hem maar een welverdiende knuffel van mij, als hij dat op prijs stelt :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij weet niet echt wat knuffelen is maar daar komt hij hier snel genoeg achter. :lol:
Plaats reactie