Muizen kweken
Re: Muizen kweken
Je moet het eens proberen met een klein vers muisje van mijn muizenkweekje.
Ik denk dat ze die wel zou eten inderdaad.
Ik zal het onthouden als we elkaar weer eens zien, dan neem ik een paar kleintjes voor je mee.
Is goed, thanks!
Zo nog één kooi en dan heb ik alle oude dames vervangen voor nieuwe dames. De oude man die ik nog heb, die blijft leven want die is zo grappig en leuk, dat kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen om die aan Mila te geven.
De ene man die ik gekocht had was na een week al dood. Nu heb ik een nieuwe man en die doet het uitstekend. Ik heb al weer 35 kleine muisjes gekregen van de nieuwe kweek.
Door de switch naar de nieuwe dames was ik een beetje bang dat ik uit de muizen zou lopen voor Mila, maar dit is helemaal goed gekomen. Ik pak altijd de dames die ik zelf gekweekt heb en maak een selectie waarmee ik verder wil kweken.
Zo nog wat muizenkooien verschonen en dan zitten ze er weer fris en fruitig bij.
De ene man die ik gekocht had was na een week al dood. Nu heb ik een nieuwe man en die doet het uitstekend. Ik heb al weer 35 kleine muisjes gekregen van de nieuwe kweek.
Door de switch naar de nieuwe dames was ik een beetje bang dat ik uit de muizen zou lopen voor Mila, maar dit is helemaal goed gekomen. Ik pak altijd de dames die ik zelf gekweekt heb en maak een selectie waarmee ik verder wil kweken.
Zo nog wat muizenkooien verschonen en dan zitten ze er weer fris en fruitig bij.
Grappig dat je toch af en toe een favoriete muis treft die dan mag blijven.
Dat vind ik ook wel leuk
Het is dat ik weet dat de biologische muizen bij mij het beter hebben, dan die muizen die uit de diepvries komen. Anders was ik nooit aan de muizenkweek begonnen. Ook al doe ik dit jaren blijf ik het toch lastig vinden, maar omdat Mila ze graag eet, blijf ik het doen en dat maakt de kweek wel weer leuk.
Ik blijf het super knap van je vinden hoor, betere voeding kan gewoon niet voor een fret. Maar het zou bij mij uitlopen op een muizenplaag want ik vind ze allemaal veel te schattig.
Ik heb hetzelfde. En het is ook veel werk extra om dat bij te houden, pfew.
Ik ben bezig geweest om de kooien en het tillen mbt de muizenkooien te verbeteren. Dit betekende dus een nieuwe en bredere stelling. Nu staan de zwaardere kooien lager zodat ik die zo kan schoonmaken zonder dat ze van de plaats te tillen. De lichtere kooien staan hoger.
Ik wilde nog een andere indeling qua muizenspullen zoals de bak brokken, bak hoor enz enz, maar ik kwam erachter dat qua ruimte dit niet ging.
Heb ik een hele garage voor mijn hobby, heb ik nog ruimte tekort.
Ik wilde nog een andere indeling qua muizenspullen zoals de bak brokken, bak hoor enz enz, maar ik kwam erachter dat qua ruimte dit niet ging.
Heb ik een hele garage voor mijn hobby, heb ik nog ruimte tekort.
Dat is inderdaad wel erg want het is best een grote garage.
Ik ken het probleem
Het lijkt me een hele klus......zou niks voor mij wezen !
De nieuw opgezette kweek met de nieuwe moeders gaat zo goed, dat Mila dit nooit op gaat krijgen.
Nou ik reis als het goed is de 14e naar Roosendaal Ik heb wel plek en spul om te wisselen.
De 14e heb ik wel tijd, dan kun je een heel groot aantal meenemen. Je moet wel zelf een kooi meenemen. Alleen moet ik natuurlijk niet hetzelfde aantal muizen terug krijgen.
Minka is weer 35 muizen armer
Deze komen mijn fok versterken!
Have fun met alle witjes.
Deze komen mijn fok versterken!
Have fun met alle witjes.
Ja gelukkig wel 35 muizen armer. De kweek is een beetje te enthousiast geworden.