Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Presley en BiBi

Bericht door Karen »

Hahaha...Bibi maakt gelijk gebruik van de ruimte :D

Wat een heerlijke frettekes :hart: ....en Bibi lijkt echt op Jillz zeg, alleen wat steviger van formaat! :lol:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Lekkere luiwammesen!
yvonne

Bericht door yvonne »

Even afkoelen na een warme dag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badeendjes!!! :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk spetteren :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een giller die ringen. :D Wel een iemiemiemie beetje water hoor of hadden ze de rest er al uit geschept?
Kick

Bericht door Kick »

Heerlijk! Het was ook wel erg warm in het zuiden....
ray

Bericht door ray »

Ow wat leuk!
En dat was ook zeker geen overbodige luxe :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Vanmorgen vroeg gingen ze hier helemaal uit hun dak....ze waren aan het rennen, tikkertje aan het spelen en maakten gekke bokkesprongen met z´n tweetjes.
Terwijl ze de afgelopen dagen (vooral Presley) niet vooruit te branden waren. Volgens mij reageert Presley heel erg op temperatuur, die voelt zich het beste als het niet te warm is. Zelfs 's winters is hij het liefste buiten.
Wel jammer dat het nu zo regent, want ik was van plan het hok de wekelijkse schoonmaakbeurt te geven.
Maar misschien wordt het nog droog vandaag en dan doe ik het alsnog. Voorlopig liggen ze uitgeteld te maffen in het nachthok. Vandaag of morgen maar weer even wegen ook. Ben benieuwd.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij zien dat hier ook hoor, dat ze niet vooruit te branden zijn met die warmte. Maar het is wel weer genieten wanneer ze dan weer de schade inhalen daarna. :D
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk dat ze zo'n pret hadden samen :juich:

Hanneke vertelde mij ook nog dat fretten met oorproblemen erg veel last hebben van de warmte en veranderende luchtdruk. Dat verklaart misschien ook waarom Presley geen zin had en sloom was.
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat heeft Hanneke mij inderdaad ook een keer verteld, dat zou goed mee kunnen spelen.
Maar heerlijk die twee spetteraars, het klinkt allemaal heel wat beter dan wat weken geleden ! Ze hebben het ergste gehad gelukkig ! :juich:
Kick

Bericht door Kick »

Altijd goed als ze weer lekker actief zijn :D
ray

Bericht door ray »

:hart:
Esther

Bericht door Esther »

Wat een waterpret! :D
En inderdaad, de hitte kan erg veel invloed hebben op fretjes met een oorprobleem.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja ik kan me voorstellen dat de warmte er geen goed aan doet.
Bibi ging vanmorgen lekker in haar eentje uit haar dak, Presley wilde liever in zijn mandje slapen, maar madammeke trok haar eigen plan. Het is fijn dat ze samen goed kunnen spelen maar ook zichzelf kunnen vermaken.
En met mij spelen natuurlijk! Heerlijk als ze van die gekke bokkesprongen maakt :mrgreen:
Presley tilt dan zijn kop op, zo van oh jee zijn ze weer bezig, ik wil slapen 8-) hahaha de luilak.
De AB kuur voor zijn anaalklierontsteking is nu op en ik heb geen vreemde luchtjes meer geroken. Dus dat heeft gelukkig goed geholpen.

Heeft iemand van jullie ervaring met tea tree olie in fretten oren druppelen voor de ontsteking?
Bij mensen werkt het super! Het is een 100% natuurlijk middel, tea tree dood vele bacteriën en zelf schimmels.
Ik weet niet of er überhaupt wel eens oordruppels voorgeschreven worden bij fretten???
(anders zal ik het Hanneke eens vragen)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ken het niet maar ik weet wel dat je heel voorzichtig moet zijn bij fretten en niet alles is zomaar geschikt voor hun tere oortjes. Hanneke schrijft tegen ontstekingen Aurizon voor, dat is ook een dieren geneesmiddel.

Maar Hanneke staat best open voor andere dingen dus ik zou het zeker een keer met haar bespreken. :)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

yvonne schreef: Heeft iemand van jullie ervaring met tea tree olie in fretten oren druppelen voor de ontsteking?
Bij mensen werkt het super! Het is een 100% natuurlijk middel, tea tree dood vele bacteriën en zelf schimmels.
Ik weet niet of er überhaupt wel eens oordruppels voorgeschreven worden bij fretten???
(anders zal ik het Hanneke eens vragen)
Ik heb wel eens tea tree gebruikt voor het reinigen van de oortjes. (ik hou van het geurtje :mrgreen: )
Het werd heel vroeger bij fretten ook wel eens gebruikt, zo'n goedkope gezondheidslijn die niet werkte, of dat we niet beter wisten. weet niet meer precies, maar tegen oormijten, wat dus niet werkte. Het wordt nu ook gebruikt bij bloedluis bij reptielen, dus ik heb het ook nog in huis. Daar doe ik de oortjes van mijn hond mee reinigen omdat het idd jeukstillend is. Ik vind het fijn, omdat het wat vettig is, ipv alcohol wat alles uitdroogt
Karen

Bericht door Karen »

Dat is een goeie vraag Yvonne!

Jij hebt er dus wel goede ervaringen mee Natas? Ik heb het hier ook staan. Dan zou ik dat voor de oortjes van mijn monstertjes kunnen gebruiken, om de gehoorgang schoon te soppen?
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik gebruik het ook voor veel dingen, vind het heerlijk spul. Tea tree is voor mij iets wat in mijn kast moet staan !

Ik heb het zelf voor frettenoortjes nog niet gebruikt, ik heb ook gelukkig niet veel oorproblemen gehad * klopt af op hout *.....
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat het kan werken om te reinigen, maar dan moet je wel zeker weten of er verder geen beschadiging zit zodat het niet de gehoorgang in kan lopen, zoals al bij een perforatie, dan zou ik echt alleen maar voor Aurizon gaan.
Maar bij jou fretjes Karen is daar nog geen sprake van, dan zou het wel gebruikt kunnen worden denk ik.
Marjan

Bericht door Marjan »

Mayke schreef:zoals al bij een perforatie, dan zou ik echt alleen maar voor Aurizon gaan
Bij een perforatie mag je beslist geen Aurizon gebruiken maar dat zal dan ook gelijk voor alle middeltjes gelden.
Gesloten