Finn

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Finn

Bericht door Marjan »

Door zijn oren is hij wat rustiger en heeft hij toch wel pijn in zijn buik en is misselijk. Ik geeft hem al een week extra nog eens eenmaal daags cerenia tegen de misselijkheid en daar reageert hij wel goed op.

Hij drinkt in ieder geval bijna niets meer naast zijn waltham driemaal daags dus daar ben ik wel erg blij mee.
Wat wel vervelend is dat hij een snel groeiend huid tumortje heeft in zijn hals die regelmatig bloedt. Normaal zouden we die weg laten halen maar een narcose is niet mogelijk bij hem door zijn nieren. Dus ik smeer het wratje, zo groot als een flinke erwt inmiddels, maar dagelijks in met hydrocoriderm zalf zodat hij het niet meer zo snel stuk krabt telkens.

Maar verder is hij gewoon een heerlijk ventje en reageert hij lekker op ons, valt aan en doet gek en dat is heerlijk om te zien. :D
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Vervelend van het wratje, maar fijn dat hij het verder goed doet op de meds. De warmte is momenteel ook echt gwn killing: Gezonde honden allemaal dunne(re) ontlasting door de hitte... Alles raakt van slag met dit weer :???:
Kick

Bericht door Kick »

Finn is weer een tikkie onrustig geweest vannacht en we zijn een paar keer wakker geworden toen hij weer aan het schot lag te krabben. Onze airco houdt het hierboven redelijk op temperatuur (het is nu 21 graden bijvoorbeeld) maar beneden is het toch wat warmer.
Karen

Bericht door Karen »

Ja voor de zieken en zwakkeren is dit weer een hele opgave...
Mette

Bericht door Mette »

Hopelijk komen we goed door het laatste beetje zomer :friends:
Marjan

Bericht door Marjan »

Met Finn gaat het de laatste tijd, tegen alle verwachtingen in, erg goed. Hij heeft nog best wel last van de warmte en dan met name door zijn middenoor die wat opspeelt maar hij laat ons elke dag weer versteld staan.
Schreef ik nog niet zo lang geleden dat hij zich erg nerveus gedroeg binnen en dat hij daarom overnachtte in de tuin waar hij veel relaxter was, dat is weer compleet anders nu.
Hij liet de laatste tijd in de tuin telkens merken dat hij, wanneer hij uitgespeeld was, gewoon weer met mij naar binnen wilde. Eerst dacht ik nog dat het toeval was dat hij mij gelijk achterna rende wanneer ik de tuin uit wilde gaan maar hij deed dat telkens weer en was dan ook super relaxed binnen. Dus sinds een week zo'n beetje slaapt hij gewoon weer lekker beneden in de huiskamer. En ik moet zeggen dat ik dat zelf ook veel prettiger vind omdat ik dan kan horen wanneer er iets mis zou zijn.

Hij gaat zelfs zo goed op dit moment dat ik al met Hanneke heb afgesproken om wat urine mee te nemen van hem als het mij natuurlijk lukt om dit op te vangen. 8-) Want ik ben erg nieuwsgierig hoe het eiwitgehalte nu is in zijn urine want hij drinkt niets meer naast zijn waltham op dit moment en hij eet met smaak zonder misselijkheidstekenen tijdens het eten.

Zoals vooral op de laatste foto te zien is, zo staat hij dus elke avond te wachten voor het deurtje van de frettentuin totdat hij meegenomen wordt naar binnen, slim manneke. :hart:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mette

Bericht door Mette »

Wat super fijn :hart: . Hopelijk mag het nog een tijd zo doorgaan.
yvonne

Bericht door yvonne »

Dat is nog eens goed nieuws :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Wel he. :D Ik heb hem zelfs vanmorgen weer geplukt want hij is opeens weer erg aan het verharen. Maar hij zit daar helemaal niet mee, het is zo'n lieverd.
Wat wel vervelend is dat de huidtumor in zijn hals steeds groter wordt. Ik smeer het nog dagelijks in met hydrocortiderm zodat het niet jeukt en hij er dus zo min mogelijk aan krabt anders bloedt het gelijk als een rund. Heel vervelend dus dat hij niet meer onder narcose kan om de wrat te laten verwijderen.
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Finn is zo leuk en een knappe vent ook nog :hart:
Hij ziet er geweldig uit op de foto's, hopelijk blijft het 'goed' gaan met hem ondanks zijn nieren. Wel vervelend van het gezwelletje in zijn nek..
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Goed dat hij stabiel blijft. Niet leuk dat gezwelletje, kan dat als het kwaadaardig is verspreiden in zijn lijfje?
NKW

Bericht door NKW »

Wat fijn zeg en heel leuk zoals hij staat te wachten :) Ik ben heel benieuwd wat eruit komt mocht je urine gaan laten testen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Minka schreef:Goed dat hij stabiel blijft. Niet leuk dat gezwelletje, kan dat als het kwaadaardig is verspreiden in zijn lijfje?
Zo'n huidtumor is bijna altijd goedaardig dus dat denk ik niet. Het is alleen lastig omdat het jeukt en heel snel gaat bloeden.
Ik heb gisteren urine weten op te vangen, was wel weer even een dingetje want ik moest hem even opsluiten in zijn FN en dat vond hij verre van oké. Die moeten we echt nooit meer even denken op te sluiten in een kooi want dat gaat hij echt over de zeik.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Klinkt super! :juich:
NKW

Bericht door NKW »

Des te fijner dat hij bij jullie terecht is gekomen en nu al die vrijheid heeft :hart: Hij heeft natuurlijk flink wat vrije tijd in te halen na al die jaren.

Was zijn urine goed?
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee niet goed maar beter dan de vorige keer, minder bloed en eiwit (+3). Eigenlijk waren de waarden van zijn urine beter dan die van Shae. Maar dat zegt meer over haar toestand.
Finn blijft ongeneselijk ziek maar het proces is wel vertraagt, wat we ook zelf al hadden gemerkt.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Hopelijk kan het ventje nog lang genieten van zijn leventje.
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Nee niet goed maar beter dan de vorige keer, minder bloed en eiwit (+3). Eigenlijk waren de waarden van zijn urine beter dan die van Shae. Maar dat zegt meer over haar toestand.
Finn blijft ongeneselijk ziek maar het proces is wel vertraagt, wat we ook zelf al hadden gemerkt.
Mooi zo, sluit me aan bij Minka. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop ook dat Finn nog lekker lang van zijn leventje bij jullie kan genieten :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Gelukkig dat jullie beeld bevestigd werd!
Plaats reactie