Goliath

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Goliath

Bericht door Karen »

Het is een heerlijk ventje :hart: :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is hij zeker. Nadat wij uit Londen kwamen heb ik Gool nog even geknuffeld en ik kreeg direct een vette kus van hem. :hart:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

:hart:

Hij heeft je gemist!
Mayke

Bericht door Mayke »

Tijdens onze dagen in Londen is Goliath goed verwent geweest hier, wat zeg ik, teveel verwent. Steeds een volle bak voer, daar heeft meneertje wel raad mee geweten. :roll:
Met als gevolg weer heel wat grammetjes er aan en ik krijg ze er bijna niet vanaf !
Ik hou hem goed bezig als hij los is, we sjouwen volop in de tuin, naar boven en beneden in huis, en ondanks dat gebeurt er niet veel met zijn gewicht, hij heeft ook een hele grote vetbuik.
Af en toe gaat hij liggen om weer heel moeilijk omhoog te komen, hij heeft erg veel de hik.
Ik weet soms niet wat ik van mijn ventje moet denken, binnenkort weer naar de dierenarts en maar weer goed overleggen. :???:

Gool in de tuin....

Afbeelding

Afbeelding

Gool in slow motion...... :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Dat tuigje :lach:

wat een lekkere scheet... hij is wel wat traag he? :-p :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Veel de hik en plat liggen is inderdaad niet iets om blij van de worden. :???: Ben benieuwd wat Hanneke van hem vindt.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Heerlijke individu die Gool :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Hoe gaat het met Goliath?
Mayke

Bericht door Mayke »

Het gaat redelijk, ik zit soms erg in dubio hoe ver te gaan met dit mannetje.....
Hij heeft zulke goede dagen, is dan lekker actief, maar er zitten soms dagen bij dat ik zie dat hij moe lijkt, veel ligt en gewoon niet omhoog komt met zijn lijf. Het is zo moeilijk om dan te oordelen wat te doen, want als hij een goede dag heeft dan ben ik blij dat hij er nog is. Hij heeft dan zo een plezier en is lekker gek en blij.....
Ik zet ze naast elkaar, de goede en slechtere dagen, en als de slechte dagen gaan overheersen is het duidelijk, maar dat zou nu nog niet eerlijk zijn om de moeilijke definitieve beslissing te nemen voor hem.
Ik werk er hard aan om zijn gewicht weer te minderen, dat is moeilijk, zijn buik blijft dik.
Ik ga de 18e weer naar Hanneke, dan maar eens heel goed het buikje laten voelen, mogelijk een foto maken want misschien is er meer aan de hand. Er gaat dan ook weer bloed geprikt worden voor een T-4 test voor de schildklier, mogelijk mag de thyroxine weer hoger.
Maar eens goed doornemen wat het beste is voor mijn knulletje, ik geniet nu elke dag nog zoveel van hem, hij is mijn allesje..... :ferret: :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat je uiteindelijk instinctief wel weet wanneer het genoeg is voor hem. De laatste keer dat ik hem zag schrok ik best wel van de omvang van zijn buik. Maar wanneer ik hem dan rond zie struinen en ik zie daarbij zijn pientere alerte blik snap ik helemaal dat je nog geen knopen wilt doorhakken.
Het is ook moeilijk om advies te geven want als ik hem zie is het een momentopname terwijl jij hem dagelijks ziet natuurlijk. Ik zeg altijd maar, volg je gevoel, dat is meestal de beste manier.

Ik hoop in ieder geval dat je nog een hele tijd mag genieten van die lieve knuffelbeer.
Kick

Bericht door Kick »

En het zijn erge warme dagen geweest hè ;) Dan zijn ze hier ook niet zo vlotjes...
Karen

Bericht door Karen »

Jij kan als geen ander oordelen of het genoeg geweest is. Dat voel je zelf heel goed aan.
Ik duim mee dat je nog een hele tijd van je vriendje mag genieten! :hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Mayke, wat iedereen al aangeeft. Je bent goed bezig met hem en volg je gevoel, dan zit je nooit fout.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik sluit me aan bij de rest.
yvonne

Bericht door yvonne »

Lastig idd Mayke, jij bent de enige die daar een beslissing over kan nemen, jij kent hem het beste en maakt hem dagelijks mee. Ik hoop dat je nog een poosje van hem mag genieten!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Amaris schreef:Ik sluit me aan bij de rest.
ik ook..

:hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Vanmiddag bij Hanneke geweest met mijn mooie ventje..... en helaas, met pijn in mijn hart moet ik jullie zeggen dat Goliath is ingeslapen. :(

Hanneke heeft meer dan mogelijk was gedaan voor mijn lieverdje, en hoe moeilijk ook, soms moet je dan toch een keuze maken die, juist omdat ik zo van hem hou, voor Goliath alleen het gunstigste uit zou pakken.
Zijn chronisch ontstoken alvleesklier werd steeds gevoeliger en de ziekte van Cushing is eigenlijk nog te onbekend bij fretten om daar een goede passende diagnose voor te hebben, maar wat kon hebben we gedaan.

Goliath heeft nu zijn rust, en zo verdiend, het was een kanjer van een fret, mijn liefste maatje, en oh wat zal het nu stil zijn zonder hem om me heen.......
Goliath, het boegbeeld bovenaan deze Frettenvraagbaak is helaas niet meer en dat doet pijn, heel veel pijn, ik vraag om wat begrip als ik even een pas terug neem hier, om het gemis even een plekje te geven....

Lieve, allerliefste Gool van me, het ga je goed lieverd, dank dat ik je baasje mocht zijn, dat je er voor me was, ook in moeilijke tijden was je er voor mij en voelde je dingen feilloos aan, je zit voor altijd in mijn hart, en ik draag je overal bij me.
Adieu lieve vent van me, ik hou van jou en dat zal nooit veranderen !
We hebben heel veel meegemaakt samen, zoals Goliath was er maar een !! :hart: :ferret: :hart:

Afbeelding

LOVE YOU ALLERLIEFSTE GOOLTJE ! FOR EVER......mis je..... :hart: :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Oh nee... dat had ik nog niet verwacht hoor! Jeetje :cry:
Ontzettend veel sterkte gewenst met dit grote verlies van je maatje.
Afbeelding
Minka

Bericht door Minka »

Mayke, heel veel sterkte met dit verlies. :(
yvonne

Bericht door yvonne »

Ach Mayke, woorden schieten even tekort............... :cry:
Heel erg veel sterkte met het verlies van jouw geliefde Goliath.
Dikke knuffel!
Plaats reactie