Soms worden moertjes na een nest ook weer loops voor een week of 2-3 en dan drogen ze vanzelf weer op, alsof ze zich dan ineens weer 'herinneren' dat er al baby's geweest zijn
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van het laten dekken door een steriele ram. Grote kans op een schijnzwangerschap en dat is toch een hele aanslag of die lijfjes. Maar ja, als ze loops blijft moet je wel wat natuurlijk, als je haar volgend jaar weer wil gebruiken....
Aurora en haar meepers
Re: Aurora en haar meepers
ben ook niet zoon voorstander van stiriele ram
maar het is dat of the prik pil
maar het is dat of the prik pil
Je weet dat ook de prikpil heel slecht is voor fretten? En ergens snap ik ook niet goed waarom je persé zelf wilt fokken met fretten. Sowieso vind ik dat tegenstrijdig wanneer je ook een opvang hebt voor fretten en daar komt nog bij dat jou prioriteit eigenlijk zou moeten liggen in het voorlichten. Ik denk dat er toch eerst eens een mentaliteitsverandering moet gaan plaatsvinden in Engeland m.b.t. het houden van fretten. Want op dit moment kun je toch niet met goed fatsoen je eigen frettenpups plaatsen bij mensen die niet weten wat ze doen of ben ik nou gek?
Diego is toch een angora. Ga je die ook gebruiken voor de fok? Ik hoop het niet, want met specials zou ik niet gaan fokken en sowieso een opvang en dan fokken die combi zie ik niet zo, dat maakt het alleen maar moeilijker om de opvangers te plaatsen, want wat is niet schattiger als een pup ipv een vondeling.
Dat je een opvang ben begonnen is alleen maar top, maar hou het alleen bij de opvang. Doe aub geen fok meer, dat is alleen maar een nadeel voor de opvangers.
Dat je een opvang ben begonnen is alleen maar top, maar hou het alleen bij de opvang. Doe aub geen fok meer, dat is alleen maar een nadeel voor de opvangers.
Ik sluit me helemaal bij de voorgaande opmerkingen aan!
Ga aub niet zelf ook nog eens fokken en al helemaal niet met een special.....
Ga aub niet zelf ook nog eens fokken en al helemaal niet met een special.....
Nu dit ter sprake komt, sluit ik me bij mijn voorgangers aan....en doe er nog een schepje bovenop.
Ik zou dus ook nevernooitniet een onbekend moertje uit een opvang gebruiken om mee te fokken. De kwaliteit van fretten holt achteruit. Verantwoord fokken is heel wat meer dan alleen maar leuke puppies kweken. Van een opvangertje weet je helemaal niets en je weet niet eens of ze wel helemaal gezond is. Ik vind dat je dat dus niet veilig als ouderdier kunt gebruiken.
Als ze zwanger binnenkomen en je de pups geboren laat worden, om ze vervolgens als huisdier te herplaatsen vind ik nog tot daar aan toe.
Angora ben ik zelf helemaal geen liefhebber van, maar als je uit goede en gezonde lijnen (die er inmiddels mondjesmaat wel zijn!) verder wilt fokken, kan ik dat begrijpen. Daar komt een hoop huiswerk bij kijken en uitzoeken om die lijn dan ook gezond te houden
Wat voor mij echt totaal niet kan in de fok is wit aftekeningen en DEW. Die zijn bewezen dragers of lijders van allerlei genetische aandoeningen.....waarom zou je zoiets in stand willen houden als je het beste voor hebt met fretten???
Goed dit was in het kort evenmijn mening reagerende op het voorgaande.
Ik wil hier wel gelijk dit onderwerp afsluiten in dit topic! Dit is het verhaal van Aurora.
Mocht er belangstelling zijn om verder te discussiëren over voor- en tegenstand van fokken dat kan daar een ander topic over geopend worden....
Ik zou dus ook nevernooitniet een onbekend moertje uit een opvang gebruiken om mee te fokken. De kwaliteit van fretten holt achteruit. Verantwoord fokken is heel wat meer dan alleen maar leuke puppies kweken. Van een opvangertje weet je helemaal niets en je weet niet eens of ze wel helemaal gezond is. Ik vind dat je dat dus niet veilig als ouderdier kunt gebruiken.
Als ze zwanger binnenkomen en je de pups geboren laat worden, om ze vervolgens als huisdier te herplaatsen vind ik nog tot daar aan toe.
Angora ben ik zelf helemaal geen liefhebber van, maar als je uit goede en gezonde lijnen (die er inmiddels mondjesmaat wel zijn!) verder wilt fokken, kan ik dat begrijpen. Daar komt een hoop huiswerk bij kijken en uitzoeken om die lijn dan ook gezond te houden
Wat voor mij echt totaal niet kan in de fok is wit aftekeningen en DEW. Die zijn bewezen dragers of lijders van allerlei genetische aandoeningen.....waarom zou je zoiets in stand willen houden als je het beste voor hebt met fretten???
Goed dit was in het kort evenmijn mening reagerende op het voorgaande.
Ik wil hier wel gelijk dit onderwerp afsluiten in dit topic! Dit is het verhaal van Aurora.
Mocht er belangstelling zijn om verder te discussiëren over voor- en tegenstand van fokken dat kan daar een ander topic over geopend worden....
um fokken met een opvang moer ?
ik fok niet met opvangers en zou ik ook nooit doen
aurora haar officele naam is hodgkiss mercedice is geen opvang moer maar gekocht bij een fokker met stamboom/actergrond hoe je het wil noemen
de vader van het nest is ook van een fokker met stanboom/achtergrond
en ik doe mijn huiswerk kwa angora's
ik ben geen voorstander van dew silvers market whites enzo en die zal ik ook niet fokken
en warom is het verkeerd om fretten tehelpen bij het fokken het is net of fokkers niet mogen opvangen en andersom
de eigenaren die pups van mij krijgen word uitglegt hoe ze teverzorgen enzo
en pups door mij zelf gefokt staan niet tussen de opvangers zo als mensen opvangers willen zien op de site/hier thuis ze niet meteen pups zien
maar klaar hier over
ff naar andere topic foto's plaatsen van diego die hier net aangekomen is
ik fok niet met opvangers en zou ik ook nooit doen
aurora haar officele naam is hodgkiss mercedice is geen opvang moer maar gekocht bij een fokker met stamboom/actergrond hoe je het wil noemen
de vader van het nest is ook van een fokker met stanboom/achtergrond
en ik doe mijn huiswerk kwa angora's
ik ben geen voorstander van dew silvers market whites enzo en die zal ik ook niet fokken
en warom is het verkeerd om fretten tehelpen bij het fokken het is net of fokkers niet mogen opvangen en andersom
de eigenaren die pups van mij krijgen word uitglegt hoe ze teverzorgen enzo
en pups door mij zelf gefokt staan niet tussen de opvangers zo als mensen opvangers willen zien op de site/hier thuis ze niet meteen pups zien
maar klaar hier over
ff naar andere topic foto's plaatsen van diego die hier net aangekomen is
Doe dat maar.Karen schreef:Mocht er belangstelling zijn om verder te discussiëren over voor- en tegenstand van fokken dat kan daar een ander topic over geopend worden....
Mijn excuses Eleen...
Ik heb Aurora verward met een van de andere moertjes uit je opvang.
Ik heb Aurora verward met een van de andere moertjes uit je opvang.