Mijn mannetje is ziek :(

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Karen

Re: Mijn mannetje is ziek :(

Bericht door Karen »

Heerlijk om te lezen dat hij zo goed aan het herstellen is :juich:

Als je de zak Virbac kwijt wilt,wil ik het wel overnemen. Ik wil eens proberen of mijn Queeny het eetbaar vindt. Orijen vindt ze echt niet te pruimen. Stuur maar even een pb voor verdere info eventueel ;)
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Ik geniet er ook enorm van. Hij heeft zojuist een hele tijd lopen mokken net nadat we uit de douche kwamen. Hij vind dat echt helemaal geweldig. Hij is nu zelfs al actiever dan ik hem ooit heb gezien mja nu loopt hij dan ook alleen los en eerst samen met zijn broer.

Ik zal je wel ff een pb sturen :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Stuur mij er dan ook gelijk een, probeerde je al te bereiken vanaf eergisteren voor je adresgegevens, wil even zeker weten dat die niet zijn veranderd. 8-)
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Er is trouwens wel een down side te bekennen, tenminste voor mij dan. Jekyll wil niet meer knuffelen daar heeft hij blijkbaar geen tijd meer voor. Hij komt wel slijmen om de kooi uit te komen maar dat is dan ook wel heel duidelijk te zien.
Blijkbaar heeft Hanneke meer uit hem gehaald dan enkel zijn galblaas
Marjan

Bericht door Marjan »

Misschien heeft ze hem Duracell batterijen gegeven. 8-)
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

:lach: :lach: :lach:

Ondanks dat ik het knuffelen wel mis ben ik toch erg blij om te zien hoe gek hij eigenlijk is. Dat had ik van hem in het jaar dat ik ze nu beide heb nog niet gezien zoals nu. Dus ja hij had er al veel en veel langer last van dan dat ik wist en daar baal ik behoorlijk van maar...Ik heb er zeker van geleerd dus ga ervan uit dat ik vanaf nu de signalen eerder en beter zal herkennen
Marjan

Bericht door Marjan »

Je kunt misschien beter een dagboek openen voor die twee ventjes. :D
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Lijkt me leuk want dan leren we Hyde ook een beetje kennen.

En ach, hij heeft wat in te halen dus die knuffles komen echt wel weer hoor ;)
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Dan nis hij 1,5 jaar aan het inhalen. Hij is nu drukker dan ik hem ooit gezien heb. Hij word een echte :ferret:

En Hyde is een complete mafkees. Die gek die loopt in het kattenwiel dat ik heb staan en nog behoorlijk hard ook :clown:
swa100

Bericht door swa100 »

Wat leuk dat het zo goed gaat! Succesverhalen zijn altijd goed! Hoe doen jullie dat met douchen met jullie fret eigenlijk? Douchen jullie dan zonder shampoo en douchegel? :?: hahaha. Als Karen toch onverhoopt van de virbac afziet kan ik het wel goed gebruiken! Harmke vindt het heerlijk :)
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Jekyll heeft het heel goed gedaan deze kerstdagen. Hij laat enkel nog wat misselijkheidstekenen zien net na de medicijnen met Waltham maar.... hij loopt de laatste twee dagen ook wel direct op het schoteltje af en likt alles in 1 keer op zonder pauzes.

Hij is wel nog verder afgevallen enn weegt nu 1014. Dat vind ik persoonlijk dan weer minder mja ik heb dan ook nog Hyde aka Budha en dat is een lekker dik propje met een heerlijk wintervachtje ( ja ik probeer foto's te maken ook van Hyde maar hij wil absoluut niet mee werken. Zodra de fotocamara in beeld komt wil hij erin kruipen
Karen

Bericht door Karen »

swa100 schreef:Hoe doen jullie dat met douchen met jullie fret eigenlijk? Douchen jullie dan zonder shampoo en douchegel? :?: hahaha.
Inderdaad. Als ik de douche aanzet mogen ze mee en wacht ik even met shampoo ed gebruiken tot ze uitgespeeld zijn...als dat niet te lang duurt tenminste :mrgreen: Anders worden ze even de douche uitgezet tot de laatste restjes in het afvoerputje zijn verdwenen en mogen ze nog weer even binnen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goed om te horen dat Jekyll het zo goed doet. :D En uiteindelijk zal hij ook wel weer iets gaan aankomen verwacht ik hoor. Bij een maagprobleem verliezen ze toch altijd nog wat eiwitten en dat zal minder worden wanneer dit herstelt.
Mayke

Bericht door Mayke »

Hopelijk gaat het snel dat herstel, wel fijn te horen dat het goed gaat !! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het nu met Jekyll?
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Marjan ik heb je pakket ontvangen. Sorry dat ik geen reactie heb gegeven meer maar mijn modem thuis is overleden. Aankomende donderdag word er een nieuwe geïnstalleerd door de provider aangezien deze pas 2 maanden oud was. Ze willen nu dus alles even nalopen voor de zekerheid zodat ik niet over 2 maanden weer zonder internet zit.

Volgende week moeten we terug op controle maar ik heb eigenlijk goede hoop, hij lijkt het echt super te doen. Hij is speels, actief, ondeugend, eet goed, ontlasting is goed en nog maar zeldzaam (licht) misselijk. Hij komt nog niet echt aan maar valt de laatste paar dagen ook niet meer af.
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt super hoor. :D
Karen

Bericht door Karen »

Dat zijn (voorzichtig) goede berichten over Jekyll! :D
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Ik heb niet al teveel tijd over op het werk momenteel aangezien er nog veel collega's vrij zijn maar dit wil ik hier toch nog wel melden.

Hanneke heeft me net gebeld over de uitslag van het weefsel onderzoek en ze is erg blij met de uitslag. Het is een chronisch milde ontsteking aan de alvleesklier en de galblaas. Ze was bang dat Jekyll mogelijk fretten fip had, dit had ze mij bewust niet verteld toen ik Jekyll ben gaan ophalen. Ik wist niet dat dit voorkomt bij fretten ken het enkel van de katten en weet ook wat het inhoud, einde oefening.

Dus ondanks dat het chronisch is ben ik eigenlijk blij met de uitslag zeker nu ik weet waar ze eigenlijk bang voor was wat het mogelijk zou zijn.
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou inderdaad, dat is dan zeker wel fijn om te horen.
Plaats reactie