Mijn mannetje is ziek :(
Re: Mijn mannetje is ziek :(
Oooooh, dit valt dan inderdaad reuze mee, vergeleken met de worst-case-scenario! Mooi zo, hopelijk krijg je dit goed onder controle bij hem.
Klinkt goed! Ga zo door
Dat is dan toch een fijne uitslag
Ik hoop dat je hem goed stabiel kunt krijgen zodat hij nog een poosje goed mee kan.
Ik hoop dat je hem goed stabiel kunt krijgen zodat hij nog een poosje goed mee kan.
Go Smokey Go !
Jekyll dusMayke schreef:Go Smokey Go !
Gisteren was duidelijk een mindere dag voor mijn mannetje, hij voelde zich toch echt minder.
's morgens moest ik hem ook weer wakker maken voor zijn medicijnen en ook 's avonds bij thuiskomst was hij niet zo actief als de laatste dagen.Hij was na een half uur loslopen bijzonder venijnig geworden en niet veel later was hij ook volledig uitgeteld en was hij in een reiskennel gekropen en daar gaan slapen.
Vanochtend zag hij er alweer een stuk alerter uit. Hij was aan het eten toe ik binnenkwam en heeft daarna behoorlijk staan bedelen om uit de kooi te mogen.
's morgens moest ik hem ook weer wakker maken voor zijn medicijnen en ook 's avonds bij thuiskomst was hij niet zo actief als de laatste dagen.Hij was na een half uur loslopen bijzonder venijnig geworden en niet veel later was hij ook volledig uitgeteld en was hij in een reiskennel gekropen en daar gaan slapen.
Vanochtend zag hij er alweer een stuk alerter uit. Hij was aan het eten toe ik binnenkwam en heeft daarna behoorlijk staan bedelen om uit de kooi te mogen.
Het herstel zal ook wel met ups en downs gaan maar gelukkig zijn de mindere momenten wel van korte duur.
Hanneke heeft me duidelijk verteld dat het herstel maanden zal duren en dat het in een golfbeweging zal zijn.
Maak me er nu dus ook niet echt ongerust over vind het wel vervelend voor Jekyll. Vanochtend ging het beter dus ga ervanuit dat hij vanavond weer rond rent en en springt
Maak me er nu dus ook niet echt ongerust over vind het wel vervelend voor Jekyll. Vanochtend ging het beter dus ga ervanuit dat hij vanavond weer rond rent en en springt
Daar gaan we gewoon voor!
Precies!
En vergeet niet dat je de tijd van het jaar tegen hebt. Ook hier is het 10 minuten knallen en dan zijn ze weer weg. Dus ik denk dat dit ook meespeelt
oh dat wist ik niet van het jaargetijden. Dankje voor die info. Ik dacht dat het voor een deel lag aan het feit dat ik hem gisteren de halve dosering had gegeven van de metocloperamide. Ik mocht die verlagen indien mogelijk en aangezien meneer al dagen geen tekenen van misselijkheid meer liet zien heb ik het geprobeerd. Was duidelijk te snel gisteren niet echt fit en vandaag weer duidelijk misselijk dus zojuist weer gewoon de volle dosis gegeven
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Als je de dosis wil minderen dan kun je dat het beste met 0,1 ml tegelijk doen, meteen de helft eraf is waarschijnlijk te veel. Hoeveel geef je hem nu?
Idd zoals Yvonne zegt, heel geleidelijk omlaag met de Metocloperamide.
Hier is het echt nodig geweest om iedere 2 tot 3weken met 0,1 omlaag te gaan en bij een slechte dag kon ik zo weer bovenaan beginnen. Na 6maanden zit ik van 0,9 naar 1,1 naar 0,95 op dit moment, verdeelt over 3x daags.
Omhoog bijstellen kan je wel in een keer doen.
Hier is het echt nodig geweest om iedere 2 tot 3weken met 0,1 omlaag te gaan en bij een slechte dag kon ik zo weer bovenaan beginnen. Na 6maanden zit ik van 0,9 naar 1,1 naar 0,95 op dit moment, verdeelt over 3x daags.
Omhoog bijstellen kan je wel in een keer doen.
Ik moet hem 4x 0,5 ml geven maar als het goed ging mocht ik dat terug brengen naar 2x. Dus ik heb er 2 verlaagd met de helft ongeveer. Nu weer gewoon op 4x 0,5. Van het weekend ben ik meer thuis dus dan kijk ik wel of ik het kan minderen of niet
Ok, kijk goed naar hoe hij er op reageert. Goede tips van Yvonne en Nadine
Daarom wil ik het van het weekend nog een keer proberen. Dan ben ik thuis en kan ik hem beter in de gaten houden op de tekenen en anders blijft hij gewoon aan de volle dosis
Zou ik voorlopig ook nog maar even doen hoor, misselijkheid geeft ook weer stress moet je maar denken.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik heb wel gemerkt dat minderen heel lastig is, je denkt dat het goed gaat maar ga je dan minderen dan zijn ze toch weer misselijk. Zoals Nadine zegt, dan ben je weer terug bij af. BiBi zit nu op 2x daags 0,4 en dat gaat prima, maar zodra ik naar 0,3 ga dan gaat het weer mis. Dus dit is gewoon haar dosering denk ik dan maar. Heeft ze een slechte dag dan geef ik haar wat extra.