Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Marjan

Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Bericht door Marjan »

Fijn om te horen. Cliniclowntje Puk sleept je er wel verder doorheen. :)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Zo is het maar net ;)
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat Puk een grote steun voor je is en je maatje kan zijn :D
Danielle

Bericht door Danielle »

Inderdaad, moet even een plekje vinden
Mayke

Bericht door Mayke »

He Fem, hoe is het met je ? En met Puk ?
Gaat het allemaal een beetje.....?
fem fatale

Bericht door fem fatale »

Met mij gaat het nu wel redelijk goed. Met Puk op zich ook, al moeten we nog steeds een balans vinden. Veel speeltjes vind ze gewoon minder leuk in haar eentje, dus daar speelt ze nu niet meer mee. Sowieso is het geen fret die zichzelf kan vermaken, misschien 30 seconden, maar niet langer. Jip kon dat wel.
Maar omdat zij niet zo'n smeerkees is als Jip, en omdat 1 fret echt een stuk makkelijker in de gaten te houden is dan 2, mag zij wel meedoen dingen in huis. Ik ben niet zo huishoudelijk, maar maak nu 2 keer per dag mijn bed uit, kleren uitzoeken vind ze leuk, was opvouwen vind ze erg leuk, en zo probeer ik steeds dingen voor haar vinden. In de tuin spelen vind ze hartstikke leuk, maar de laatste dagen kon dat niet, dan zou ze zijn verdronken, zo'n rotweer als het was.
Ik blijf het eng vinden met de katten. De katten zijn heel lief, en er is nog nooit iets gebeurd (en ondertussen zijn er al 2 katten die af en toe met haar proberen te spelen - die derde gaat het nooit doen) maar toch, ze zijn een stuk groter dan Puk, en als Puk dan met mij door het huis wandelt en de katten gaan opeens keihard spelen, vind ik dat wel eng.

Ik vond de laatste weken wel dat ze veel sliep en maakte me een beetje zorgen, tot ik bedacht dat ik veel thuis was geweest ivm de feestdagen. Normaal slaapt ze als ik weg ben, en dan zie ik het niet. Nu was ik thuis toen ze sliep, en gebeurde er ook nog eens dingen waardoor ze minder (goed) sliep en was ze 's avonds ook minder actief. De katten trouwens ook.
Vorige week normaal gewerkt, en deze week dan weer een dagje vrij, maar ze is vandaag en gisteren weer een stuk drukker.

Ik weet niet 100% zeker of Puk een fret is die heel gelukkig is in haar eentje. Maar ik weet wel dat ze heel moeilijk te koppelen te zal zijn, omdat ze behoorlijk dominant is (Ik heb sinds mijn 10e fretten, en Puk is veruit de pittigste fret die ik ben tegengekomen). En daarnaast weet ik dat er bezuinigingen aankomen die flink impact gaan hebben op mijn inkomen. Ik hoop dat op te kunnen vangen door promotie te maken, maar er is natuurlijk geen garantie, dus het is nu gewoon echt niet slim om er een fret bij te nemen. Ook al niet omdat ik in een 2-kamer woning niet 2 fretten goed gescheiden kan houden als het toch niet samen gaat.
Mayke

Bericht door Mayke »

Leuk weer van je te horen !!
Goed te horen dat Puk wel blijft spelen, al is het niet meer met alle speeltjes, maar ze komt er wel doorheen zo zonder Jip.
Ze vraagt wel duidelijk meer aandacht van jouzelf, maar dat heeft natuurlijk ook wel weer wat.
Met katten erbij blijft het oppassen geblazen, maar ze zijn al wel aan elkaar gewend en Puk staat haar mannetje wel.... ;)
Ik verbaas me er ook wel eens over hoeveel fretten slapen op een dag, ook als ze los mogen dat ze ook dan zelfs na een korte tijd alweer een slaapplekje in de speelkamer opzoeken. Het zijn gewoon luiwammesen. En het weer werkt ook niet bepaald mee om nu echt lekker actief te zijn.

Goed van je dat je van te voren bekijkt of een nieuwe fret mogelijk is naast Jip, want ze is best een eigengereid typetje, die denk ik niet zo maar elke fret naast zich zal accepteren, daarnaast heb je gelijk dat als het daadwerkelijk niet zou boteren met een nieuw fretje erbij je met twee 'losse fretten' zit zeg maar.
Als je ziet dat ze het aankan zou ik het lekker bij Puk alleen laten, en lekker saampjes genieten van elkaar.
Kick

Bericht door Kick »

Heel vervelend hoe de crisis je persoonlijk raakt, overigens iets waar we allemaal mee te maken hebben. Alles is al duur genoeg en een fret erbij kan er behoorlijk inhakken, zeker als je fret medisch een probleem hebt.

Maar los daarvan, als je echt geen mogelijkheid hebt om twee fretten apart te houden dan heb je eigenlijk al geen keuze.
Karen

Bericht door Karen »

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat Fem :D
Puk alleen zal veel meer op jou terugvallen ja. Soms is het dan even puzzelen om dingen te verzinnen om je fretje uit te dagen en bezig te houden. Maar als de ruimte en de financiën beperkt zijn is het wel goed om er heel goed over na te denken of het wel handig is een tweede fret erbij te nemen, met de grote mogelijkheid dat het niet klikt. Mogelijk dat ze haar draai nog echt gaat vinden in haar eentje.
ray

Bericht door ray »

Fijn te horen dat het met jou in ieder geval beter gaat Fem.
Hopelijk vinden jij, Puk en de katten een balans wat goed werkt voor jullie allemaal. :D
fem fatale

Ik denk dat ik me gewoon wat meer moet verdiepen in verrijking voor honden en katten en daar uithalen wat Puk kan. Ze vind clickeren en van die puzzels altijd wel leuk, maar ik vind het niet prettig dat die zo op voer gericht zijn. (Vind ik bij de katten ook, katzenfummelbretten zijn echt heel tof, maar niet als je kat volledige prooi eet ipv brokjes) Een paar snoepjes zijn met de porties die zij eet (ongeveer anderhalve muis per dag) al snel een maaltijd, maar dan wel een stuk minder uitgebalanceerd.
Maar dingen als tunneldoolhoven en tunnels met een blokkade vind ze ook leuk zonder snoep, dus daar zouden we wel iets mee moeten kunnen.

Iemand tips voor boeken ofzo?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat je je zo kunt opgeven tijdens het symposium voor de workshop verrijking. :D
fem fatale

Maar dat duurt nog een halfjaar. Zolang wil Puk vast niet wachten.
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Ik wil daar eigenlijk morgen ofzo een apart topic over openen, dat is misschien ook minder offtopic dan hier :-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Prima idee!
fem fatale

Hoe meer ik lees over andere fretten met een middenoorontsteking, hoe duidelijker het wordt voor mij dat Jip echt een heel atypische ontsteking heeft gehad. Alle symptomen waar ik hier over lees, heeft hij nooit gehad, op het scheve kopje na, en dat kreeg hij pas nádat de ontsteking was doorgeslagen.

Ergens ben ik nog steeds blij, want ik weet zeker dat Jip dus nooit pijn heeft gehad van de oorontsteking, waarschijnlijk is hij verder dan het middenoor begonnen ofzo, waardoor zelfs hij het niet doorhad, hij heeft een paar dagen buikpijn gehad van alle AB, en de laatste dag was hij echt flink beroerd, niet eens pijnlijk denk ik, gewoon op.
Aan de andere kant is het ontzettend frustrerend. Als je fret niet eens doorheeft dat er iets mis is, dan kun je nog zo goed opletten, maar dan weet je het dus niet, totdat het te laat is.

Ik vind het ergens wel eng. Want Puk kan dit ook krijgen, en dan kan ik het ook missen. Ik zal nu sneller naar Hanneke gaan als ze een dagje niet lekker is, denk ik. Maar aan de andere kant, is een dagje niet lekker heel vaak gewoon niets, maar het kán dus nare gevolgen hebben als er bacteriën achterblijven.

Maargoed, ik mis Jip met vlagen wel. Maar ik begin nu ook te wennen aan 1 fret en het is stiekem wel makkelijker dan 2. Jip was veel liever dan dat Puk is, maar de combinatie was best pittig. Ik kan Puk nu veel makkelijker in de tuin laten of vrij door het huis laten lopen, omdat ik er maar op 1 hoef te letten.
Met Puk gaat het goed. Op een gegeven moment was er een omslagpunt en was ze net zo vrolijk als ze altijd was voordat Jip ziek werd. Ik denk dat ze een tijdje rouw nodig heeft gehad.
Kick

Bericht door Kick »

Zowel jij als Puk moeten weer een ritme krijgen en zo te horen zijn jullie op dat punt. Neemt niet weg dat jij Jip nog kunt herinneren ;)

En over eerder naar Hanneke gaan, ik weet het niet. Je moet blijven opletten maar om nu voor elke kuch in de auto te springen... Lastig altijd dit.
Marjan

Bericht door Marjan »

Elke fret zal weer op een heel andere manier reageren op een bepaalde ziekte of aandoening, dat maakt het juist zo lastig om te herkennen. Ze zullen ook allemaal pijn op een andere manier ervaren, sommigen zijn kei en keihard voor zichzelf terwijl anderen weer sneller zielig zijn. (Hanneke noemt Max bijvoorbeeld een mieperd ;) )

Feit blijft wel dat wanneer je ook daadwerkelijk iets merkt, je vaak al te laat bent bij fretten. Dus zelf ren ik ook wel snel naar Hanneke en dan beter een keer voor niets als dat je later spijt hebt van het afwachten, Dus wat dat betreft snap ik je helemaal.
De mooiste uitspraak van Hanneke blijft ik vinden: "als je de deurmat had omgedraaid had het ook over gegaan" :mrgreen:
Plaats reactie