Presley en BiBi
Re: Presley en BiBi
Kermit staat hem wel.
Hahahaha
Leuke foto's van het stel!
Ah je gaat naar de Algarve....daar komen wij vandaan Albufeira is erg toeristisch maar ook wel mooi. Zeker als je even iets van de kust weggaat het binnenland in Veel plezier!
Leuke foto's van het stel!
Ah je gaat naar de Algarve....daar komen wij vandaan Albufeira is erg toeristisch maar ook wel mooi. Zeker als je even iets van de kust weggaat het binnenland in Veel plezier!
Heerlijk speelse foto's!!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
De laatste dagen vind ik de ontlasting van beiden niet zo geweldig, heb er vandaag even wat foto´s van gemaakt. Wat vinden jullie? Ik heb ook niet het idee dat BiBi snel (genoeg) opknapt. Misschien verkeerde AB? Ze heeft Novadox (Doxycycline)
Ze krijgen nu om de dag een muis. En verder biologische KVV en kipmix van kiezenbrink. En er staan brokjes in het hok, eukanuba kitten, daar word volgens mij alleen af en toe door BiBi wat van gegeten. Als het goed gaat met de muizen dan wil ik ze weer elke dag muis gaan geven. Ik heb niks veranderd aan hun voeding, behalve dan die muis.
Ze krijgen nu om de dag een muis. En verder biologische KVV en kipmix van kiezenbrink. En er staan brokjes in het hok, eukanuba kitten, daar word volgens mij alleen af en toe door BiBi wat van gegeten. Als het goed gaat met de muizen dan wil ik ze weer elke dag muis gaan geven. Ik heb niks veranderd aan hun voeding, behalve dan die muis.
Oh...doxycicline is zwaar belastend voor maag en darm van de fret, dus dat is niet direct de goede ab nee heeft ze deze prutpoepjes vanaf dat ze de ab krijgt of al vanaf dat ze niet lekker is? Heeft ze ook koorts?
Ik zou zelf even contact opnemen met de frettenkliniek om te vragen welke ab het beste zal zijn voor haar
Ik zou zelf even contact opnemen met de frettenkliniek om te vragen welke ab het beste zal zijn voor haar
Ik heb dit antibioticum ook nog nooit gehad voor een fret dus ik vermoed dat die slechte ontlasting inderdaad door de medicijnen komt. Ik zou morgen ook even bellen met de frettenkliniek.
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord Maar als dit vanaf het begin van die AB kuur is dan zou ik even gaan bellen want het ziet er niet al te fris uit.
- yvonne
Ik ken Doxycycline wel want het word ook aan mensen voorgeschreven.
Maar ik ben bij DA van Nijhuis en die is heel goed bekend met fretten. De ontlasting van Presley is ook niet goed, dus wellicht hebben ze iets anders onder de leden?
Pres heeft in oktober afgelopen jaar coccidiose gehad, kan het dat hij daar weer last van heeft?
Ik heb morgen absoluut geen tijd om naar de DA te gaan want ik moet de hele dag werken en 's avonds vergaderen, maar als het zo blijft zal ik dinsdag even bellen. Ze zijn wel speels en eten goed, lijken niet ziek. Nou ja BiBi dan af en toe nog niesen maar wordt al minder.
Maar ik ben bij DA van Nijhuis en die is heel goed bekend met fretten. De ontlasting van Presley is ook niet goed, dus wellicht hebben ze iets anders onder de leden?
Pres heeft in oktober afgelopen jaar coccidiose gehad, kan het dat hij daar weer last van heeft?
Ik heb morgen absoluut geen tijd om naar de DA te gaan want ik moet de hele dag werken en 's avonds vergaderen, maar als het zo blijft zal ik dinsdag even bellen. Ze zijn wel speels en eten goed, lijken niet ziek. Nou ja BiBi dan af en toe nog niesen maar wordt al minder.
Als ik de kleur en samenstelling zie van de poepjes denk ik meteen dat een HB kuurtje hier wel op zijn plaats zou zijn, ik denk dat Synulox ook beter zou zijn in dit geval, maar ik ben natuurlijk geen arts. Ook zou ik weer overgaan op meer muis, misschien is de overgang wat abrupt gegaan ? Of even prooi achterwege laten tot het weer hersteld is ?
Doxycycline ken ik ook, ik zit te twijfelen of ik dat ook niet een keer gehad heb voor een van mijn fretten, in combinatie met nog een andere AB toen een fretje opgenomen is geweest in de kliniek ....?
Ik zou dinsdag zeker even bellen met de frettenkliniek, je hebt alleen kans dat Hanneke er dan niet is, die dag is ze net vaak afwezig, misschien is morgen tussendoor bellen een betere optie dan ?
Doxycycline ken ik ook, ik zit te twijfelen of ik dat ook niet een keer gehad heb voor een van mijn fretten, in combinatie met nog een andere AB toen een fretje opgenomen is geweest in de kliniek ....?
Ik zou dinsdag zeker even bellen met de frettenkliniek, je hebt alleen kans dat Hanneke er dan niet is, die dag is ze net vaak afwezig, misschien is morgen tussendoor bellen een betere optie dan ?
Wie weet maar dan zou je de ontlasting moeten laten onderzoeken. Ik zit alleen even te denken hoe ze dan weer besmet zouden zijn geraakt, een besmette muis?yvonne schreef:Pres heeft in oktober afgelopen jaar coccidiose gehad, kan het dat hij daar weer last van heeft?
Ik ga in ieder geval zo even aan Hanneke vragen wat zij van Novadox voor fretten vindt. Bij fretten luistert dat nu eenmaal heel nauw en is niet zomaar alle antibiotica echt zo geschikt.
Coccidiose lijkt me niet....dat geeft toch andere poep en daar zijn ze meestal ook wel ziek van. Meestal is coccidiose bij wat oudere fretten ook een teken van een ander achterliggend probleem. Ik zou het er dus niet zo bij laten zitten als de ontlasting zo blijft
- yvonne
Karen schreef:Coccidiose lijkt me niet....dat geeft toch andere poep en daar zijn ze meestal ook wel ziek van. Meestal is coccidiose bij wat oudere fretten ook een teken van een ander achterliggend probleem. Ik zou het er dus niet zo bij laten zitten als de ontlasting zo blijft
Presley was idd doodziek toen hij coccidiose had! Hij heeft 3 dagen in de kliniek gelegen en van Nijhuis heeft hem ook nog opengesneden omdat hij iets hards in zijn buik voelde, bleek achteraf ontstoken lymfeklier te zijn, door de coocidiose. Ik denk het zelf ook niet dat dat het probleem nu is.
Heb nog even plaatjes vergeleken met de site van de fretten kliniek, lijkt toch gedeeltelijk wel op ontlasting bij prooi eters.
- yvonne
Marjan schreef:Wie weet maar dan zou je de ontlasting moeten laten onderzoeken. Ik zit alleen even te denken hoe ze dan weer besmet zouden zijn geraakt, een besmette muis?yvonne schreef:Pres heeft in oktober afgelopen jaar coccidiose gehad, kan het dat hij daar weer last van heeft?
Ik ga in ieder geval zo even aan Hanneke vragen wat zij van Novadox voor fretten vindt. Bij fretten luistert dat nu eenmaal heel nauw en is niet zomaar alle antibiotica echt zo geschikt.
O ja , jij bent bij Hanneke vandaag! O dat is fijn als jij dat even kan vragen, bedankt alvast!!
Ik zou toch even een afspraak maken voor de komende week bij Hanneke, dan worden ze beiden even helemaal goed nagekeken. Als Hanneke plaatjes van ontlasting ziet weet ze meestal meteen wat er aan scheelt, zeker in combinatie met een goede buikpalpatie van de fret, daar is geen verder specifiek onderzoek van ontlasting voor nodig.
Misschien is het met een kuur op te lossen, want ze zijn nog veels te jong om nu al te gaan sukkelen met de darmen, succes hoor !
Misschien is het met een kuur op te lossen, want ze zijn nog veels te jong om nu al te gaan sukkelen met de darmen, succes hoor !
Ik heb het voor je nagevraagd, Hanneke gebruikt dit antibioticum zelf niet maar het is niet per definitie een verkeerd middel bij fretten voor zover zij weet. Alleen was het belangrijk niet over te doseren maar ik ga ervan uit dat Nijhuis daarvan wel op de hoogte is.
Alleen vind ik deze ontlasting niet passen bij een luchtweginfectie eigenlijk. En ik vind het ook geen prooipoep. Dus wanneer ze dat houden zou ik daar zeker naar laten kijken.
Alleen vind ik deze ontlasting niet passen bij een luchtweginfectie eigenlijk. En ik vind het ook geen prooipoep. Dus wanneer ze dat houden zou ik daar zeker naar laten kijken.
- yvonne
Bedankt voor het meedenken allemaal, en Marjan bedankt voor het navragen.
Het wordt voor mij echt een probleem om naar Hanneke te gaan, ik moet nog 2 bomvolle weken werken en dan ga ik op vakantie. Ik ga het in elk geval heel goed in de gaten houden en als het zo blijft dan ga ik eerst even contact opnemen met van Nijhuis. Indien ik toch naar Hanneke toe moet/wil dan moet ik proberen daar een oplossing voor te bedenken.
Bij BiBi kan ik me nog indenken dat het door de AB kuur zou kunnen komen, bij Presley is dat niet het geval.
Vandaag heb ik de hele dag gewerkt en ik heb zo een vergadering hier in de praktijk dus ik ben zelf niet thuis.
Mijn man geeft de fretsels eten, maar is niet zo van de poepjes controleren. Als ik vanavond thuis ben ga ik kijken wat ze vandaag geproduceerd hebben.
Het wordt voor mij echt een probleem om naar Hanneke te gaan, ik moet nog 2 bomvolle weken werken en dan ga ik op vakantie. Ik ga het in elk geval heel goed in de gaten houden en als het zo blijft dan ga ik eerst even contact opnemen met van Nijhuis. Indien ik toch naar Hanneke toe moet/wil dan moet ik proberen daar een oplossing voor te bedenken.
Bij BiBi kan ik me nog indenken dat het door de AB kuur zou kunnen komen, bij Presley is dat niet het geval.
Vandaag heb ik de hele dag gewerkt en ik heb zo een vergadering hier in de praktijk dus ik ben zelf niet thuis.
Mijn man geeft de fretsels eten, maar is niet zo van de poepjes controleren. Als ik vanavond thuis ben ga ik kijken wat ze vandaag geproduceerd hebben.
Ik weet niet of je het in huis hebt maar je zou eens kunnen proberen om ze sucralfaat te gaan geven een kwartier voordat je de antibiotica geeft. Dit middel zorgt in ieder geval voor een beschermlaagje op de maagwand zodat, wanneer de antibiotica toch te heftig valt bij ze, de maag een beetje wordt ontzien.
Hoe lang is de kuur eigenlijk?
Hoe lang is de kuur eigenlijk?
- yvonne
Ik heb toch maar de fretten kliniek gebeld en ik heb vrijdag middag een afspraak.
Ik wil niet dat ik met zorgen om mijn beesies blijf rondlopen en wil zeker niet op vakantie gaan en een ander "ermee opschepen" en me steeds afvragen of het wel goed gaat
Ik vind het wel fijn als ze allebei even goed nagekeken worden.
De kuur is 8 tot 10 dagen, het flesje moet leeg, is nu dag 6
En sucralfaat heb ik niet in huis.
Maar ik maak de kuur van BiBi toch maar af en hoor dan vrijdag meer.
Ik wil niet dat ik met zorgen om mijn beesies blijf rondlopen en wil zeker niet op vakantie gaan en een ander "ermee opschepen" en me steeds afvragen of het wel goed gaat
Ik vind het wel fijn als ze allebei even goed nagekeken worden.
De kuur is 8 tot 10 dagen, het flesje moet leeg, is nu dag 6
En sucralfaat heb ik niet in huis.
Maar ik maak de kuur van BiBi toch maar af en hoor dan vrijdag meer.
Goed dat je gaat; zowel voor je frutzels als voor je eigen gemoedsrust
Oh fijn dat je toch nog even een gaatje hebt gevonden om ze helemaal te laten checken. En dan ga je toch met een geruster hart op vakantie. Ik zou Hanneke zeker ook de foto's van de ontlasting laten zien, daar kan ze ook al heel wat uit opmaken. Ik ben benieuwd, succes in ieder geval alvast.