Presley en BiBi
Re: Presley en BiBi
Ze is er dus nog niet dit kleine stresskipje. 

Die houdt je nog wel even bezig vrees ik... 

- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ze is er idd nog niet en ik vrees enigszins voor de toekomst
Maar gisteravond heeft ze nog wat waltham gegeten, lekker bij mij op schoot en vanmorgen ging het gelukkig beter.
Ze at en speelde even met Presley, ik hoorde haar ook een beetje mokken.

Maar gisteravond heeft ze nog wat waltham gegeten, lekker bij mij op schoot en vanmorgen ging het gelukkig beter.
Ze at en speelde even met Presley, ik hoorde haar ook een beetje mokken.
Dat is dan alvast een kleine verbetering.....
Zo'n maagprobleem heeft ook wel even tijd nodig om weer een beetje te herstellen. En dat kan alleen maar steeds beter gaan in haar vertrouwde omgeving.
Al hoewel ik wel een beetje twijfel of het bij elkaar in een hok zitten haar toch niet een beetje opbreekt. Vooral omdat ze al heeft laten zien door kribbig te zijn tegen over Presley. Maar dat kan ook zijn omdat ik daar nu eenmaal geen voorstander van ben en er dus erg alert op ben wanneer daar wel sprake van is. Maar ik denk, en hoop in ieder geval, dat je wel blijft openstaan voor die mogelijkheid.
Al hoewel ik wel een beetje twijfel of het bij elkaar in een hok zitten haar toch niet een beetje opbreekt. Vooral omdat ze al heeft laten zien door kribbig te zijn tegen over Presley. Maar dat kan ook zijn omdat ik daar nu eenmaal geen voorstander van ben en er dus erg alert op ben wanneer daar wel sprake van is. Maar ik denk, en hoop in ieder geval, dat je wel blijft openstaan voor die mogelijkheid.
Heel eerlijk denk ik dat je daar misschien ook wel rekening mee moet houden.
Ik wilde dit ook al aansnijden maar wist niet goed hoe. Maar Marjan geeft het al aan zie ik...
Als ik me niet lekker voel, ben ik ook wat kribbig. Dit hoeft nog niet betekenen, dat Presley en Bibi apart gehuisvest dienen te worden. Bibi is nogal een stresskipje hebben we wel gemerkt, maar het zou een optie kunnen zijn.
Hopelijk zie je vandaag ook verbetering Yvonne en zet het door.

Hopelijk zie je vandaag ook verbetering Yvonne en zet het door.
- yvonne
Ik heb daar zeker zelf ook aan gedacht, hoor, maar het gekke is juist dat ze alleen kribbig tegen Presley deed toen ze bij Chaimel was, en dan ook nog tijdens het los lopen en niet als ze samen in 1 hok zaten.
Op dit moment doet ze niet lelijk tegen hem!
Ik heb erover gedacht om de volière horizontaal te splitsen. Dan moet er halverwege een verdieping in en 2 nachthokken, ook moet de deur dan veranderd worden. Maar als ik dat doe, kunnen ze niet meer samen spelen omdat ze dan niet bij elkaar in het hok kunnen komen. Tenzij ik ze dan vaste speeltijden samen ga geven, maar dan hebben ze de helft minder ruimte dan nu. Bovendien denk ik, dat het een probleem gaat opleveren met schoonmaken want ik kan er dan niet meer in staan en ook niet overal goed bij komen. En het kost allemaal ook weer veel geld.
Een andere mogelijkheid is nog steeds om de FN in de volière te zetten (was ik van plan maar is niet gebeurd) met elk hun eigen verdieping en dan ook vaste speeltijden invoeren. Kwestie van de FN openzetten en ze kunnen de volière in om te spelen. Of in de playpen, of wandelen etc. Maar ik vind het nu juist zo lekker dat ze zelf kunnen bepalen wanneer en waar ze slapen, spelen etc. En in de winter is het gewoon te koud!
Ik wil natuurlijk het beste voor mijn beesies en ik ben er echt wel mee bezig, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Op dit moment doet ze niet lelijk tegen hem!
Ik heb erover gedacht om de volière horizontaal te splitsen. Dan moet er halverwege een verdieping in en 2 nachthokken, ook moet de deur dan veranderd worden. Maar als ik dat doe, kunnen ze niet meer samen spelen omdat ze dan niet bij elkaar in het hok kunnen komen. Tenzij ik ze dan vaste speeltijden samen ga geven, maar dan hebben ze de helft minder ruimte dan nu. Bovendien denk ik, dat het een probleem gaat opleveren met schoonmaken want ik kan er dan niet meer in staan en ook niet overal goed bij komen. En het kost allemaal ook weer veel geld.
Een andere mogelijkheid is nog steeds om de FN in de volière te zetten (was ik van plan maar is niet gebeurd) met elk hun eigen verdieping en dan ook vaste speeltijden invoeren. Kwestie van de FN openzetten en ze kunnen de volière in om te spelen. Of in de playpen, of wandelen etc. Maar ik vind het nu juist zo lekker dat ze zelf kunnen bepalen wanneer en waar ze slapen, spelen etc. En in de winter is het gewoon te koud!
Ik wil natuurlijk het beste voor mijn beesies en ik ben er echt wel mee bezig, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik kan mij voorstellen dat je er ook niet helemaal uit bent hoor. Het is ook vaak niet goed in te schatten of splitsen beter zou zijn of niet.
Maar omdat Chaimel toch aangaf dat Bibi lelijk deed tegen Presley was dat wat bij mij gelijk de alarmbellen deed rinkelen. Maar je weet ook niet wat de reden was, deed ze lelijk omdat ze zich beroerd voelde of voelt ze zich beroerd doordat ze samen zijn.
Ik zou in jou situatie ook zeker niet gelijk volledig splitsen maar er wel naar streven om ze toch een eigen slaapplek te geven. En de meest makkelijke oplossing zou dan in mijn ogen toch zijn om de FN in de kooi te zetten. Dit is ook makkelijker weer terug te draaien wanneer de stress toch een andere oorzaak blijkt te hebben.
Heeft Hanneke er trouwens nog iets over gezegd?
Maar omdat Chaimel toch aangaf dat Bibi lelijk deed tegen Presley was dat wat bij mij gelijk de alarmbellen deed rinkelen. Maar je weet ook niet wat de reden was, deed ze lelijk omdat ze zich beroerd voelde of voelt ze zich beroerd doordat ze samen zijn.
Ik zou in jou situatie ook zeker niet gelijk volledig splitsen maar er wel naar streven om ze toch een eigen slaapplek te geven. En de meest makkelijke oplossing zou dan in mijn ogen toch zijn om de FN in de kooi te zetten. Dit is ook makkelijker weer terug te draaien wanneer de stress toch een andere oorzaak blijkt te hebben.
Heeft Hanneke er trouwens nog iets over gezegd?
Ik denk ook dat in eerste instantie een eigen slaapplek al goed voor ze zou zijn. En dat kun je redelijk makkelijk doen met de FN in die kooi begrijp ik. Het is het proberen waard toch?
Maar goed, ik snap ook wel dat je daar tegen op ziet. We proberen te adviseren hoor en zeker niet te dwingen
Maar goed, ik snap ook wel dat je daar tegen op ziet. We proberen te adviseren hoor en zeker niet te dwingen

Ik kan me voorstellen dat je er over nadenkt, het is best lastig allemaal. Het hoeft ook helemaal niet het geval te zijn dat ze niet lekker is vanwege Presley.
Het is denk ik wel iets waar je rekening mee moet houden als het te lang duurt
Ik bedoel daarmee, dat nu ze weer thuis zijn je na een week of twee/drie toch wel langzamerhand verbetering zal moeten gaan zien. Al zal het best nog een hele tijd duren voordat haar maagprobleem helemaal over is.
Het is denk ik wel iets waar je rekening mee moet houden als het te lang duurt

- yvonne
Een eigen slaapplek hebben ze wel hoor! Presley ligt erg graag in een fleecemand in de volière. En Bibi zoekt vaak een lekker plekje in het kattenhuis. Ze kunnen bij elkaar gaan liggen maar het hoeft niet. Alleen delen ze 1 nachthok, daar ligt zo wie zo altijd een slaapzak met dekentjes in en er hangt ook een hangmat. Dus zelfs daar kunnen ze gescheiden liggen of bij elkaar kruipen (is in de winter wel lekker warm natuurlijk).
Als ik de FN in de volière zet, zitten ze de hele dag "opgesloten" in de FN, terwijl ze nu gewoon de hele dag de volière tot hun beschikking hebben en kunnen gaan en staan waar ze willen. Ik kan de deurtjes er wel uit halen, maar dan kunnen ze weer bij elkaar kruipen. Kunnen jullie het nog volgen?
Hanneke vind het ook lastig in te schatten maar denkt dat ze wel bij elkaar kunnen blijven.
Juist omdat ze zoveel ruimte hebben en hun plekje kunnen kiezen.
En Bibi deed alleen lelijk tegen Presley toen ze niet lekker was.
Toen ik dat hoorde was ik erg verbaasd wat dat ken ik echt niet van haar, dus een duidelijk teken dat ze zich ziek voelde. Vandaag ging het echt goed hoor, ze speelden tikkertje in de playpen vanmiddag en ik hoorde Bibi weer lekker vrolijk mokken.
We komen er vast wel uit, maar ik wil er even rustig over nadenken.
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik waardeer het heel erg!
Als ik de FN in de volière zet, zitten ze de hele dag "opgesloten" in de FN, terwijl ze nu gewoon de hele dag de volière tot hun beschikking hebben en kunnen gaan en staan waar ze willen. Ik kan de deurtjes er wel uit halen, maar dan kunnen ze weer bij elkaar kruipen. Kunnen jullie het nog volgen?

Hanneke vind het ook lastig in te schatten maar denkt dat ze wel bij elkaar kunnen blijven.
Juist omdat ze zoveel ruimte hebben en hun plekje kunnen kiezen.
En Bibi deed alleen lelijk tegen Presley toen ze niet lekker was.
Toen ik dat hoorde was ik erg verbaasd wat dat ken ik echt niet van haar, dus een duidelijk teken dat ze zich ziek voelde. Vandaag ging het echt goed hoor, ze speelden tikkertje in de playpen vanmiddag en ik hoorde Bibi weer lekker vrolijk mokken.
We komen er vast wel uit, maar ik wil er even rustig over nadenken.
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik waardeer het heel erg!
Een open FN heeft inderdaad geen nut. Dan verandert er eigenlijk nog niets aan de situatie nu.
En in jou geval ben ik er ook niet van overtuigt hoor dat apart slapen een oplossing zou zijn. Meestal zie je toch wel andere kleine dingetjes waaruit blijkt dat ze eigenlijk geen echte maatjes zijn of dat het ongezond zou zijn om ze continue bij elkaar te laten.
Zo waren Kai en Bo bij ons echt een verkeerde match, ook al waren zij broer en zus. Ze sliepen apart maar speelde wel samen. Maar tijdens dat spelen liep het soms toch uit de hand en moest ik ingrijpen. Eigenlijk negeerden zij elkaar buiten de kooi, met elkaar spelen was een zeldzaamheid en dat ging ook bijna altijd mis.
Max en Donna gaan bijvoorbeeld weer echt een stuk beter, soms raakt Donna wat geirriteerd van Max zijn lompheid maar ingrijpen is een zeldzaamheid. Buiten de kooi liggen zij vaak lekker samen bij elkaar en zoeken elkaar ook echt op. Maar in de kooi moet Donna niets van hem hebben en wordt zij pas rustig als ik Max uit haar nachthok haal.
Zij hebben dus ook een eigen kooi maar zijn wel samen los.
Zelf zou ik gewoon nooit meer fretten bij elkaar in een kooi zetten, ook al zijn het goede vriendjes buiten de kooi. Maar wij hebben wel binnenfretten met relatief kleine kooien dus wel een andere situatie natuurlijk. En ik wil ook gewoon geen risico meer lopen en wil persé stress door elkaar uitsluiten.
Maar het blijft gewoon een moeilijk iets uiteindelijk.
En in jou geval ben ik er ook niet van overtuigt hoor dat apart slapen een oplossing zou zijn. Meestal zie je toch wel andere kleine dingetjes waaruit blijkt dat ze eigenlijk geen echte maatjes zijn of dat het ongezond zou zijn om ze continue bij elkaar te laten.
Zo waren Kai en Bo bij ons echt een verkeerde match, ook al waren zij broer en zus. Ze sliepen apart maar speelde wel samen. Maar tijdens dat spelen liep het soms toch uit de hand en moest ik ingrijpen. Eigenlijk negeerden zij elkaar buiten de kooi, met elkaar spelen was een zeldzaamheid en dat ging ook bijna altijd mis.
Max en Donna gaan bijvoorbeeld weer echt een stuk beter, soms raakt Donna wat geirriteerd van Max zijn lompheid maar ingrijpen is een zeldzaamheid. Buiten de kooi liggen zij vaak lekker samen bij elkaar en zoeken elkaar ook echt op. Maar in de kooi moet Donna niets van hem hebben en wordt zij pas rustig als ik Max uit haar nachthok haal.
Zij hebben dus ook een eigen kooi maar zijn wel samen los.
Zelf zou ik gewoon nooit meer fretten bij elkaar in een kooi zetten, ook al zijn het goede vriendjes buiten de kooi. Maar wij hebben wel binnenfretten met relatief kleine kooien dus wel een andere situatie natuurlijk. En ik wil ook gewoon geen risico meer lopen en wil persé stress door elkaar uitsluiten.
Maar het blijft gewoon een moeilijk iets uiteindelijk.
moeilijk hoor soms, om te bepalen waar je nou precies wel of niet goed aan doet.
HOe gaat het met haar vandaag?
HOe gaat het met haar vandaag?
- yvonne
Ik ben er ook niet geheel van overtuigd dat aparte hokken de oplossing is Marjan.
Ik heb ze echt nog nooit, echt nog nooit, lelijk zien doen tegen elkaar!!
En ik heb ook nog nooit hoeven ingrijpen tijdens het spelen.
In elk geval heeft Bibi vandaag haar waltham op. Gisteravond was ze nog even misselijk en had ze braakneigingen, maar daar was vanmorgen niets meer van te merken. De meds heb ik met het spuitje gedaan en de waltham at ze zelf op. Nu zitten ze even binnen in de FN omdat ik de volière aan het schoonmaken ben. Bibi ligt in de kubus en Presley in de hangmat. Allebei in coma
Ik heb ze echt nog nooit, echt nog nooit, lelijk zien doen tegen elkaar!!
En ik heb ook nog nooit hoeven ingrijpen tijdens het spelen.
In elk geval heeft Bibi vandaag haar waltham op. Gisteravond was ze nog even misselijk en had ze braakneigingen, maar daar was vanmorgen niets meer van te merken. De meds heb ik met het spuitje gedaan en de waltham at ze zelf op. Nu zitten ze even binnen in de FN omdat ik de volière aan het schoonmaken ben. Bibi ligt in de kubus en Presley in de hangmat. Allebei in coma

En Presley heeft ook geen rare dingen meer laten zien?
Mooi dat ze zelf de waltham weer gegeten heeft 

- yvonne
Nee, gelukkig gaat het goed met hem. Hij is wat afgevallen (ruim 200 gr) maar het doet hem wel goed iets minder zwaar te zijn dus ik probeer zijn gewicht goed in de gaten te houden. Hij eet de brokkenbrei goed, hij valt er echt op aan en op dit moment geef ik hem alleen nog 2x daags omeprazole. Dus ik hoop dat het zo goed blijft gaan!Marjan schreef:En Presley heeft ook geen rare dingen meer laten zien?
Anders ik wel!