Donder

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Donder en Bliksem

Bericht door Marjan »

Dat is geen fijn bericht. :( Gelukkig gaat het proces bij oudere fretten wel een stuk langzamer dan bij pups maar blij wordt je er natuurlijk niet van.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Dat is iets niet dat je wil horen. :???:
Karen

Bericht door Karen »

Och nee Trea...wat een klap voor jullie. Heel veel sterkte.
trea

Bericht door trea »

Nee dat is zeker niet fijn. Had al een raar onderbuik gevoel bij haar , helaas was dat terecht.
Ze is te mager,ribjes zijn te voelen. Er is een urine onderzoek gedaan. Toen Jeffrey terug kwam zei ze meteen oh das niet goed. Ze verliest heel veel eiwitten via urine, ook bloed zat er door. Ze krijgt nu 4 weken synulox. Ook moet ze enacard, poloramine, omeprazole nemen. 9 november moeten we er weer heen. Ik wil wel maar urine en bloeduitslagen plaatsen maar weet niet of jullie daar wel heel vrolijk van worden.

Ook Donder heeft een urine onderzoek gehad. Hij verliest ook eiwitten via urine maar bij hem word op dit moment gedacht aan prostaat. Hij krijgt nu naast zijn omeprazole en sulcrufaat ook nog 4 weken synulox.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ai wat naar Trea :(. Was er nog wel genoeg kans op wat herstel voor Bliks dan? Het klinkt bijna alsof het beter was geweest als je haar al had laten gaan :cry: .
trea

Bericht door trea »

Was mijn eerste gedachte ook dat ik haar moest laten gaan maar Hanneke wou het proberen. Is het over 5 week nog niet beter dan moet ik die keuze als nog gaan maken ben ik bang voor
Kick

Bericht door Kick »

Ik ga duimen dat het niet zo hoeft te zijn Trea ;)
Mette

Bericht door Mette »

Veel succes de komende tijd, ik duim mee dat de medicatie nog een forse oppepper geeft!
trea

Bericht door trea »

Dat hopen wij ook. Kan en wil haar niet laten gaan maar als toch moet weet ik dat ze het goed heeft gehad
Hedera

Bericht door Hedera »

Oh bah, wat naar!
Ik help duimen dat ze het met de medicatie nog een tijdje langer goed kan hebben
Marjan

Bericht door Marjan »

trea schreef:Kan en wil haar niet laten gaan maar als toch moet weet ik dat ze het goed heeft gehad
Dat is een ding wat zeker is. Ik hoop dat een kuurtje haar goed zal doen, mijn duimen draaien voor haar!
Karen

Bericht door Karen »

Mijn duimen draaien voor haar hoor!

Maar dat ze het goed gehad heeft en een liefdevol leven is zonder twijfel :knuf:
Kick

Bericht door Kick »

Zo is dat! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Hopelijk kunnen de medicijnen haar nog een beetje oppeppen. Maar keuze’s maken is altijd lastig :???:
trea

Bericht door trea »

dankjullie voor de woorden. Bliksje moet nu een week lang op de de waltham. Maar hoe vaak per dag mag ze eigenlijk waltham. Daarna moet ze over op brokkenbrij. Maar nu heb ik ergens gelezen dat er ook mensen zijn die de brokken verpulveren maar waar doen jullie dat mee?
Stridder

Bericht door Stridder »

Ik denk dat dit het stukje is dat je gelezen had:
Mette schreef: Ik ben, na het zien van een tip van Pam, aan het experimenteren met brokkenpap. Ze zei namelijk op Facebook dat ze het maakte door eerst brokkenpoeder te maken met een nitro bullet en dan gewoon vers aan te maken. Ik kreeg het sindsdien (aantal dagen terug) niet meer uit mijn hoofd en dus heb ik een goedkope variant (25 euro zoiets) gekocht gisteravond. Vanochtend kwam hij al met de post en echt: wauw. Ik heb brokkenpoeder van Orijen en Virbac gemaakt, om even te kijken of ik verschil zie met hoe ik Orijen uit de koelkast haal. Patou zit aan de Orijen brokkenpap namelijk, maar ik hoop toch dat ik haar ook over kan halen om op Virbac te gaan. Vanavond ga ik dat proberen. Ook Fali en Eller ben ik aan het testen. Misschien willen ze ipv geweekte brok ook wel brokkenpap eten, zodat ik gewoon sochtends en savonds 3 bakjes kan maken van Virbac poeder en klaar. Geen aparte doosjes, geen aparte beschrijvingen, gewoon allemaal hetzelfde. Bij Fali is dat al geslaagd! Nu nog kijken of Eller vanavond beter wil dan rond middaguur - hij leek geen honger te hebben - en of ik Patou van Orijen op Virbac krijg. Virbac wordt ook gewoon echt een mooier papje dan Orijen, dus ik hoop dat ze dat wil.
https://frettenvraagbaak.nl/forum/viewt ... let#p86809
Verderop in dat topic wordt nog gevraagd wat een nitro bullet is en is het antwoord dat het zoiets is als een magic bullet. Als je daar op google op zoekt kan je vast dingen vinden.
trea

Bericht door trea »

:D Dat zocht ik idd. Wist ff niet zo snel wie het gezegd
Karen

Bericht door Karen »

Ik doe gewoon simpel brokjes in kokend water weken hoor. Net zo makkelijk; een kleine hoeveelheid brokjes in een schaaltje, beetje kokend water er op en afgedekt laten afkoelen. Klaar is kees
Mette

Bericht door Mette »

Ja ik ben nog steeds extreem enthousiast erover! Heb echt een bewaarbakje voor de Virbac van Fali en een bewaarbakje voor de Orijen poeder van Patou. Of men nou een staafmixer moet kopen of zo'n koffiebonen maal apparaatje is het verschil ook niet echt, maar dan is het wel altijd vers :hart: .

Gewoon weken en de koelkast in deed ik toen toch niet; dat ging eerst met de staafmixer en dan pas de koelkast in. Maar op die wijze moest ik het altijd met wat kokend water weer 'warm maken' en dat zorgde er weer voor dat het wateriger werd dan ik het liefst had gewild. Met poeder is het altijd op de temperatuur en dikte die ik wil, en vers dus.
Karen

Bericht door Karen »

Aan jou de keuze dus Trea... :mrgreen:
Plaats reactie