Donder

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
trea
Aantal fretten: 0

Donder

Bericht door trea »

Donder en Bliksem zijn broer en zus van 2 jaar. Het was niet de bedoeling om deze 2 te nemen maar als je ergens op visite bent waar ze pups hebben en ze gratis mee kan krijgen dan ben je gauw verkocht. Wij hebben vanaf 2004 fretten. Donder en Bliksem zijn nu nr 10 en 11. En voorlopig de laatsten hoe graag ik ook nog een albino bij wil :roll:.

Afbeelding
Marjan

Re: Donder en Bliksem

Bericht door Marjan »

Heerlijke koppies! :hart: En ik smelt helemaal voor de Sandy. :hart:
trea

Bericht door trea »

Dat is Donder, zijn naam kan je als meerderen betekenissen zien. Het kan een luie donder zijn maar ook een dondersteen. Bij hem geldt dat namelijk beide.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is ook wel heel typerend voor Sandy's hoor. :lol:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Lekkere neussies om te kussen :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

In 10 jaar tijd dan 11 fretten? Zijn ze allemaal jong overleden ofzo? Of had je ze al op oudere leeftijd?

Vind deze twee zo om op te vreten, zie dat nou toch liggen! Donder ziet er hier wel wat lui uit inderdaad :brush:
trea

Bericht door trea »

In 2004 kregen wij sandy (wildkleur) en Vlokje (albino) 2 zusjes. zij zijn op 6 jaar overleden (2010)
In 2005 kwamen Diva ( wildkleur en vondeling) en Lucky er bij ( albino) Diva weten wij niet hoe oud ze is geworden en overleden in 2009 en dochter ging er vrij snel achteraan helaas.
Nikki ( chocolat point dame) kwam er volgens mij in 2006 bij en overleden in 2011 volgens mij.
Nina ( black sable dame) kwam 2007 bij en overleden in 2013
Lizzy ( albino dame) en Tara ( black sable) kwamen er in 2010 bij. Zaten op dat moment in het opvang. Tara is in 2013 overleden en Lizzy september 2014. Tara is 4,5 jaar geworden en Lizzy 7 geworden.
Ukkie ( albino ram) kwam volgens mij in 2007 bij en volgens mij overleden in 2011.

Zoals je kunt lezen zijn wij meer van de dames :roll:
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat is al een hele lijst met fretjes, en je hebt een aardige ervaring !

Donder en Bliksem zijn echt heel erg leuk, ik kan me voorstellen dat je dan toch wel weer overstag gaat om aan fretjes te beginnen. Heel veel plezier en geluk met deze twee ! :D
trea

Bericht door trea »

Toen Donder en Bliksem er bij zijn gekomen hadden we Lizzy en Nina nog. Nina wou toen al niks meer weten van andere fretten. Zij overleed een maand later ongeveer, dat zat er toen al een poosje aan te komen. Lizzy heeft Don en Bliks heel goed opgevangen maar wilde niet bij hun slapen wat ze heel duidelijk aan gaf. Lizzy mocht op den duur 24/7 loslopen aangezien niks uithaalde. 'S nachts lag ze bij ons in de slaapkamer wat ze heerlijk vond, zodra wij wakker waren liep Lizzy met ons mee de kamer uit. Heerlijk zo'n meissie. Nu zijn deze 2 alleen en daar hebben we onze handen vol aan. En dat terwijl we een groep van 7 hebben gehad en net zoveel werk aan hadden.

Mette: heb toch de kleuren van Tara en Nina goed? :ferret:
Mette

Bericht door Mette »

Ja officieel wel, maar het is handig om te zeggen dat Nina een 5e generatie fruns was (mijn fok destijds - zou ik door die ervaring met frunzen ook nooit meer doen) en Tara uit een black self lijn kwam (nooit van gehouden dus niet mijn fok, wel die van mijn vriendin :P).

Ja heerlijk! Mijn favorietjes waren Nikki en Lizzy.

Jullie gezelschap bestond vroeger vooral uit heel veel fretten, waar nu 'er maar 2' best bijzonder en knap is. Keep it up :juich: . Albino's komen na Donder en Bliks wel weer :mrgreen:
trea

Bericht door trea »

Ja maar eerst hopen dat deze 2 er nog heeellll lang blijven. En dan even niks en dan maar weer kijken maar daar ga ik nu nog niet aan denken des te meer ik de albino's ga missen
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Amaris het kan hard gaan ineens hoor!

In twee jaar tijd zijn hier 8 fretten overleden... voor die tijd had ik ook andere fretten die er niet meer zijn.
De meeste vanaf pup op een enkeling na. De jongste stierf met 4,5 de oudste waren bijna 9 en zijn in 1 weekend gegaan.

Donder & Bliksem zijn super schattig!! Geniet ervan zolang ze er mogen zijn. Iedere dag is er 1 :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Ja, soms gaat het helaas erg hard. Je hebt het liefste je beesten 10 jaar bij je, maar het is niet altijd gegund.
Hele lijst in ieder geval en veel verschillende kleuren en afkomst, leuk om te lezen :D

Moet zeggen dat Donder en Bliksem dan wel echte goede fretten zijn, als ze met 2 net zo hun baasje bezig houden als 7 fretten zouden doen :brush: Lekker frettig dus!
trea

Bericht door trea »

Ja dat zijn ze zeker. Hebben nu al meer dingen uitgespookt als al die anderen bij elkaar. Maar zodra ze een geluid horen zijn ze heel bang en weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen :roll:.

Als Mette haar forum nog had kon ik zo zien wie wanneer is overleden, als het zo terug lees heb ik me bij een paar het jaartal verkeerd. Zijn in een paar maand tijd ook 3 of 4 verloren.
Karen

Bericht door Karen »

Leuke koppies hoor, die Donder en Bliksem :hart:

En ja het kan heel hard gaan met fretjes die overlijden....
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een schattige koppies zeg :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Ik heb nog een backup, maar die ga ik er niet voor terugzetten :lol: . Ik ken dat ja.. Ik heb het 'gelukkig' op mijn site altijd staan om even terug te kijken.
trea

Bericht door trea »

Dat hoeft ook niet Mette maar soms is het wel handig 8-).

Ze bewijzen elke keer weer opnieuw dat ik rare fretten heb. Heb voor hun kiezebrinkmix kip gehaald, netjes ontdooid en in een bakje gedaan. Eten ze het niet tenzij ik het ze voorhoud met een vorkje, dan pakken ze het eraf en eten ze het op :twisted:.

En elke dag een bende maken in de keuken met plastik tassen. Elke keer doe ik ze bij elkaar in en even er na liggen alle tassen alweer door de keuken. Etters :fluit:
trea

Bericht door trea »

Nieuwe foto's van Bliks
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van Bliks
Afbeelding
Kick