Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Ja.... gisteren zag het er heel slecht uit maar na wat verhelderende gesprekken met Karen, Rochelle en Mireille waarbij de laatste een verhaal beschreef die precies zo ging als bij Pep.... schoot ik uit de rouw en stressmode.
Als ik zeg warmteplaten en kruiken krijgen de meeste van jullie wel weer beelden in het hoofd denk ik...

Mocht hem aanraken, achterstallige kusjes heeft hij gekregen die ik moest doorgeven. Hij stond op me te wachten vanmorgen.
De pijn bij aanraking ontaarde zich in een wond, was ik vergeten te melden... wond is dicht, pijn duidelijk minder.
Behandeling Pred was ik al mee begonnen en dat spul heeft kennelijk ook geholpen. Na een week vaatdoek spelen is hij vandaag weer zijn oude zelf.
Was al begonnen met zijn normale plekjes weg te halen dus maar gewassen en weer terug gezet LOL!
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt voorzichtig positief. Maar het blijft toch iets wat niet te genezen is natuurlijk.
Hoop dat je hem nog lang stabiel weet te houden. :knuf:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ben ik mij zeer bewust van maar zolang hij wil en kan, blijf ik met hem knokken.
Miep was de klos, Fred was de klos... geen likjes meer maar tandjes :twisted:
2 fretten met hartfalen, stuk of 3 met insulinomen, 1x acuut nierfalen, 2 met vage dingen en kat met variant die direct op het tandvlees groeit (per direct kansloos), ook met andere katten het nodig voorbij zien komen waarvan er 1 uit het niets begon te mauwen en overleed in Fred's armen.
Je raakt er niet aan gewend... het blijft aan je knagen.

Zolang het kan blijf ik hem tegen zijn zin knuffelen :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

20221106_094025.jpg
20221106_094025.jpg (49.31 KiB) 1700 keer bekeken
Wilde we hem vorige week nog laten gaan, zijn we nu weer wat positiever.
De wond is een stuk kleiner nu.. nog groot maar minder dan voorheen.
Hij is vrolijk en probeert van alles, moet de rem er op zetten dat hij nog even niet klimt.
Mag hem weer oppakken en aaien over zijn rug. Hij eet nog steeds als een dijker zonder problemen.
Zijn kaak geneest ook mooi, afgeschoren haartjes komen alweer terug.
Dus ik ben toch blij zolang hij dat is. En verder zien we wel.... we leven van dag tot dag met hem.
Genieten van ieder moment.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

En natuurlijk verwen ik hem vreselijk!
Pep
Pep
20221217_143926.jpg (57.67 KiB) 1699 keer bekeken
20221216_225752.jpg
20221216_225752.jpg (50.9 KiB) 1699 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Lekker droppie. :hart:
Hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten. :knuf:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hij ging super goed! Dosis meds mocht omlaag tot ik van de week zag het wat dikker was bij zijn schoudertjes. Meteen gebeld, dosis weer omhoog tot dok terug is van vakantie. Assistente adviseerde dit, ze zei het niet met zoveel woorden maar ik kon proeven dat vervang dok weinig tot niets van fretten weet. Dus hij komt terug van vakantie en moet al meteen tegen mijn kop aankijken... weg ZEN! LOL!

Voor het zelfde geld is het vet, hij is nogal aangekomen... maar even onder motorkap laten kijken kan geen kwaad. De hogere dosis nemen we op de koop toe, als ik fout zit mag die weer zakken.
Verder is hij zijn wilde, maffe, gestoorde (soms irritante) zelf en vanmorgen vloog er alweer een waterbak van de vensterbank.
Zit genoeg kracht in dat lijf want zo licht is die waterbak niet, dat die nog heel is is een wonder want het is zo'n hondenbak van steen. Dat is dan zo'n "irritant" momentje hahaha!
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, lekkere dondersteen is het!

Ik hoop dat je fout zit en het vet is. Even afwachten
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja man.... ongeleid projectiel hahaha!

Hoop het ook.. :-/
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop mee. Wanneer komt hij terug?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het is gewoon vet jongens.... maar ja na 1 bultje raak je in lichte paniek.
Gisteren naar Delft met Spooky die heel naar gevallen was en net haar oog miste.. weer veel teveel stress voor 1 mens,
Fred mocht mee.. hoewel zoals zoveel mannen alles bagatelliseren deed hij dat ook.
Kop is uitvoerig bevoelt en beknepen en alles: door het oog van de naald zei ze...

Ze is geen fretten expert maar doet ze wel in Rotterdam waar ze normaal staat. Verschil tussen vet en lymfknopen die raar doen wist ze wel. Niks gerekend, als je het niet vertrouwd terug komen als Jacob er weer is. De afspraak voor morgen heb ik laten vervallen, maandag moeten we weer die kant op en dan met Miep. Miep is een probleem die Spooky had kunnen omleggen. Dus die gaat door de molen en vanwege haar obsessie gedrag kan het zijn dat ze aan de meds gaat. We hebben de methodes geprobeerd van de goeroe's, zelfs die zeggen: als het niet werkt als last resort: meds!
Dus maandag gaat hij voor de zekerheid nog maar een keer. Als het inderdaad vet is kan die dosis wel weer naar beneden.
Ik heb Pep nooit dik gezien.. hij was altijd een naald.. maar ja, hij wordt verwend. Dit is wel de laatste brokkenbrij die ik gemaakt heb.
Liquid + BB = dikke reet LOL!

Katten zouden je bloeddruk laten zakken enzo? Niet hier.... en de laatste paar weken is het alleen erger geworden.
Dus we pakken het probleem aan: Miep...
Al die troep in de winkels helpen niet... Feliway BWAHAHA! Enige wat doet is Fred de moord doen steken en in de fik vliegen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Gaat wel lekker allemaal bij jullie, misschien kun je voor Fred ook wat rustgevends krijgen. :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, dat moest ik ook gelijk denken! :brush:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Realiteit pillen voor Fred, bestaan die? :-p

Maar goed, Pep was vanmorgen lekker bezig... wilde met zijn bal de slaapkamer in.
Dat ging want de deur was dicht hehehe......... blazen! :-o
Eenmaal binnen met bal en al op de vensterbank klimmen, mijn hand er onder want ik zag het alweer gebeuren natuurlijk.
Na een paar keer "vangen" eindelijk gelukt, via spullen naar het bed om daar het matras uit te graven want bal moest mee onder het bed..
dat ging natuurlijk niet hahahaha!
3x op de grond gezet met bal en al en gewoon 3 x weer doen.

Kijk, Pep is niet veeleisend, zegt hij (kuch) maar wil wel gewoon zijn zin hebben :-p
Na nog wat pogingen heb ik hem met bal in de bek op de gang gezet. Schaaltje brokjes neer gezet en die heeft hij opgeknaagd.
Je krijgt honger van dat harde werk :-)
Na zo'n spannend weekend is dit dan een welkome afleiding. Gek fretje!

Spook doet het gelukkig goed en is nog kleffer dan normaal.
De Jackson Galaxy "therapie" (methode) lijkt te werken, het is wat rustiger onderling. Daarnaast krijgen de dames ook Bach Rescue.
Maandag maar eens kijken wat we kunnen doen. Wordt vervolgd!
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk toch, echt een fret naar mijn hart. :clown:
Karen

Bericht door Karen »

Hij brengt in ieder geval leven in de brouwerij, hahaha.

Gaan de katten iet goed samen?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Sinds Tijger is overleden in 2020 (uit mijn hoofd) is er een knop om gegaan. We konden het nog handelen en het was af en toe.
Laatste 2 maanden is het erger geworden, laatste 2 weken: onhoudbaar, dus maandag laten we Miep doorlichten om te kijken of zij
misschien iets onder de leden heeft of dat het een mentaal dingetje is.
Verder heeft ze ook obsessief eetgedrag... op het irritante af. Dieet heb ik maar even gestopt.
Verder proberen we dingen zoals samen spelen en eten, eat-play-sleep (Jackson Galaxy) omdat we daar toch goede dingen van zien.
Dat scheelt dus wel!

Dus maandag Miep in de hondenbuggy en Pep mee... 2 vliegen in 1 klap!

Pep heeft zijn ochtend weer productief doorgebracht, die bal moet de slaapkamer in en dat matras moet kapot!
Als ik zijn bal niet geef met loslopen gaat hij maar slapen, dat vind ik ook weer zoiets. Ze moeten wel verrijking hebben.
Hij is daarna ook gewoon lekker moe, eet lekker zijn prutje...
Brokkenbrij er toch maar weer in gegooid, alleen RC Liquid geeft rot poep. Dus dan maar mixen met een klein beetje brij.
Dan is er dus niks aan de hand. Hij kreeg BB vanwege zijn wond aan zijn bekje... brokjes eten is dan moeilijk.
Nu eet meneer zijn brokjes plus BB! Hij eet gewoon alles dus ach, als hij het lekker vind en goede poepjes heeft....
Hij is niet zo gelukkig dat hij niets anders meer wil zoals je vaak bij de brij fretjes ziet.
Karen

Bericht door Karen »

Succes vandaag met het stel bij de dierenarts!

Is voor het eerst dat ik hoor dat een fret prutpoep krijgt van RC liquid :shock:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe ben je gegaan?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het liep allemaal ff anders, Pep is doorgeschoven en het logeetje is daarna een kies weggehaald.
Daarna knapte ze gigantisch op!

@Karen, dat was ff tijdelijk... poep was later weer normaal. Hij krijgt het nu alleen nog voor zijn meds. Brokkenbrij niet meer.
Morgen weer controle, hou mijn hart vast...
Plaats reactie