Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Toen ik gisteren belde om 1 uur om te vragen hoe het ging met haar zei de assistente; ze is goed wakker...
Nou zeggen ze dat wel vaker daar en krijg je een sufmuts mee. Indien té suf ga ik wel even door Delft heen lopen voor een paar uur. Maar goed, ik krijg de carrier, Nats helemaal verstopt in haar holletje tot ze mijn stem hoorde :-)
Neus door de tralies en op 4 pootjes. Onderweg in de trein geslapen en eenmaal in de straat begon ze te wiebelen.
Ze was inderdaad goed wakker hahaha! Stierf van de honger dus een lekker papje en daarna dook ze in de brokjes.

Gisteravond even laten lopen 2x want na de eerste keer gooide ze de waterbak om, het meeste lag buiten de kooi.
Het is dat je die kale plek met rits ziet anders zou je zeggen dat er niets gebeurd was die dag.
Sta er altijd van te kijken hoe snel ze hun leven weer oppikken. Ik kon na het verwijderen van de blindedarm die ineens weer kon zien en eruit wilde geen stap zetten zonder die snijdende pijn :shock: en dat wekenlang.... :???:
Marjan

Re: Frettenspul

Bericht door Marjan »

Waar is ze aan geholpen dan?

Ik zal trouwens vanmiddag je topic even splitsen in een tweede deeltje want we zitten inmiddels alweer over de 50 pagina's heen.
Helen
Contacteer:

Re: Frettenspul

Bericht door Helen »

WOW! Gaat snel he :-p
Marjan

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Zeker! :lol: Deeltje twee is een feit. :)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hehehe.... we zullen doorrrgaan :-p

Natsumi doet het nog steeds goed. Eet als een dijker, er beginnen alweer haartjes te groeien op haar kale plekje.
Ukkie is de warme dagen aardig door gekomen, was er een beetje bang voor.
Heb hem zijn gang maar laten gaan, kussen op balkon in een met doeken tegen de zon afgezette hoek.
Hij ligt daar regelmatig samen met zijn grote vriendin haha! Dan verhuist hij weer naar de slaapkamer en gaat
daar in de hoek liggen in zijn mand. Of in de kist in de woonkamer.. Overal staat water dat om de paar uur ververst wordt.
En Flex? Flex is Flex en haalt constant rottigheid uit. Dat is een beetje zijn ding :lol:
Je haalt een bak voor onder de waterbak in de hoop dat het gefrotter niet de hele keuken door gaat. Heb het maar op balkon gezet. Water lag in een meter omtrek...naast de onderbak.
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

:lol: Leuk hè, die waterbakjes? Hier ook een fan waarbij de onderkant van de kooi zonder doeken heb gedaan (bovenin wel gewoon) en een dubbele waterbak met een flinke laag water erin... Hij gaat er echt in "pootje baden".
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

In de kooi doe ik dat niet... die Ferret Nations gaan tussen de balken roesten :-\
Op het balkon mogen ze zich uitleven LOL!
NKW

Bericht door NKW »

Helen schreef:In de kooi doe ik dat niet... die Ferret Nations gaan tussen de balken roesten :-\
Op het balkon mogen ze zich uitleven LOL!
Ook lekker, fijn buiten spelen! Heb hetzelfde probleem met de kooi van de parkiet: Liefst minstens een per week douchen met de plantenspuit, maar daarna alles goed droog maken. Hele goede kooi, maar van water gaat hij toch her en der roesten...
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

1 van de kooien heeft zelfs een gat nu. Zit ver weg buiten bereik van de fretten maar het gaat er een keer van komen dat het stuk vervangen gaat worden. Dit alles van die lekkende waterflessen. Heb nu andere flessen, als ze druppelen is dit op het plateau. Beetje jammer want zo goedkoop zijn die FN's niet, maar goed..
Mette

Bericht door Mette »

Van die lekkere rotzakjes zijn het :hart: . Maken het je nooit makkelijk! En de materialen soms ook niet.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Mette schreef:Van die lekkere rotzakjes zijn het :hart: . Maken het je nooit makkelijk! En de materialen soms ook niet.
Nou zeg dat! Maar ja, zo blijf je lekker bezig :-)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ukkie heeft ups en downs, heeft het warme weer overleefd in de slaapkamer waar zonlicht gewoon niet meer kan komen nu. Ikea kon sluiten nadat Fred alle verduisterende rolgordijnen op kocht :lol:

Scheelt zeker 5 graden en zelfs in de woonkamer is het nu leefbaar! Warm maar niet bloedverziekendheet!

Flex en Natsumi gaan ook lekker. Nats weegt nu gewoon 940 gr die is een inhaalslag aan het maken.
Vacht wordt ook steeds beter. Ze is nu mooi donker en kan niet meer door de vacht heen kijken.
Beetje bij de staart alleen.

Flex.. Flex is Flex... druktemaker eerste klas in de kooi en buiten de kooi een nar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Helen schreef:Ikea kon sluiten nadat Fred alle verduisterende rolgordijnen op kocht :lol:
Haha! :lol:
Maar klinkt niet verkeerd allemaal. :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Veel te veel ramen hier... vreselijk :roll:
NKW

Bericht door NKW »

Helen schreef:Flex.. Flex is Flex... druktemaker eerste klas in de kooi en buiten de kooi een nar.
Kan-ie ook zingen? :lol:

Warmte breekt die diertjes die niet 100% zijn toch op... Smokey deed het met die warmte hartstikke goed in die periode, maar toen het te warm voor hem werd mooi slijm (of gal) opgeven. Hield ook wel lang aan vond ik, die extreme 27+ hitte. Hopelijk de rest van de zomer ietwat koeler, prettiger voor de beestjes :)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zingen... alleen als hij zo dom is om in de weg te gaan staan :shock:

Warmte is gewoon k*t! Van mij mag het zo blijven als het nu is haha!
Alles boven de 24 wordt mij al teveel :|
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Intussen is hier ook wel doorgesijpeld dat Ukkie afgelopen woensdag is overleden.
Niet onverwachts en we hebben er vrede mee, ik had er meer moeite mee bij die eerste
hoestbui dan zijn wegzakken. De nare visioenen die ik had bleven weg na thuis bezoek van dok.
Hij deed het gewoon goed, werd wel ietsje minder sinds juni maar ja, zomer, warm dus je denkt
er niet al teveel bij na verder. Hij handelde die warmte beter dan ik.
Het gemis is echter wel heel groot natuurlijk. Dat hakt er wel even in :-(

Eten was zijn hobby, zo erg dat net voor hij weg glipte toch nog even een paar likjes pap mee
pikte. Toen zijn neus in de pap zakte wist ik genoeg en zei tegen Fred dat nu het moment van
afscheid was. Het is heel rustig en vredig gegaan. Mede omdat hij al in coma was toen we
in Delft aankwamen. De afspraak was thuis maar dok stond net in een konijn te snijden en was
alleen. Hij was toch al out dus volgens mij heeft hij er niets van mee gekregen. Hij ademde en
dat was het wel.

Vanaf donderdag kunnen we hem ophalen bij het crematorium.

Natsumi, zeurde maanden over een extra FN unit, nu heeft ze die, ligt ze constant in de onderste :|
Denk dat het nog even moet doordringen dat ze nu op en neer kan rennen. Ze heeft de kooi van
Ukkie nu. Nats gaat nog steeds lekker.

Re-Flex, tsja.. druktemaker eersteklas, gaat ook goed!

Momenteel logeert Gwin hier weer en de laatste keer ging hij niet zo lekker maar dit keer een stuk beter.
De Metocloperamide doet goed zijn werk. Nog wel een beetje misselijk met eten en je moet hem even helpen maar verder is hij druk en speelt. Vorige keer liep hij wat rond met af en toe een stuip. Het viel bij hem nog wel mee zei Hanneke. Nou, dat was mooi meegenomen. In je achterhoofd wetende waarom hij zo is.. hopen dat hij zo stabiel blijft.
Hij is er nog tot de 31ste kan dus nog een poosje knuffelen en genieten :-)
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Zo sneu van Ukkie..maar opzich ook wel weer 'fijn' dat hij van het hele gebeuren niet meer zoveel heeft meegekregen denk ik en dat hij nog even lekker van z'n papje heeft gesnoept. Ook mooi dat je hem laat cremeren, heb ik met mijn overleden hond ook laten doen (staat nu in een urn op de kast).
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja het is ook sneu.. het was een echte mensen fret waar geen kwaad in zat. Altijd lief mensen.
Als hij 2x zijn tanden in iemand gezet heeft in die 6 jaar is het veel. Hoewel hij wel weg is gedaan met 5 maanden omdat hij vals zou zijn. Right... natuurlijk!
Eigenlijk is het vrijwel gegaan zoals ik hoopte. Geen krijsen, geen fret die geen aanraking meer wilde hebben (zoals Pluk) en vooral geen stress. Hij lag gewoon in rust stand in zijn hangmand. Hij zal zich niet lekker gevoeld hebben maar gezien zijn lichaamstaal en ogen was hij veel rustiger dan Pluk. Het is goed zo...

We laten ze allemaal cremeren. Er gaat er geen 1 op de grote hoop bij ons.
De verzorging gaat van de wieg tot het graf :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Achossie, heel veel sterkte Helen. :knuf:
Plaats reactie