Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Bij fretten gaat nooit iets gepland. :clown:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Nope! Zo is alles oké en zo heb je een probleem. Logeetje was op dat moment net iets urgenter. Dus die is eerst geholpen.

Heb momenteel een nood opvangertje. Zijn personeel had gedoe met familie dat wat gewelddadig werd dus de huisdieren moesten verkast worden.
Dus nu zit Blitz hier... 10 maanden oud, heb hem laten castreren, Stronghold en vaccineren want dat was er een beetje bij ingeschoten bij die mensen.
Alles netjes betaalt hoor...
Maar een typische fret die een eigen kamer had en het zelf maar moest regelen allemaal. Intussen kan ik hem gewoon oppakken zonder verscheurd te worden. Veel geduld, snoepjes en gedwongen knuffels. Ik vermoed dat hij doof is (niet Oost-Indisch) of zo goed als. Wisten zij ook niet. Ze dachten dat hij gewoon een kreng was hahaha!

Dus het is even aanpassen met een extra fret in huis maar tot zover gaat ie goed. Hij meurde, had een plakkaat huidvet op zijn kop die we beetje bij beetje zachtjes hebben opgelost met vochtige doekjes. Hij stond in de woonkamer tot... meneer uit die kooi wist te ontsnappen.
De eigen fretten hadden er geen last van, dat verbaasde wel een beetje. Hij had zijn eigen speelgoed en mandje zodat hij rustig kon loslopen.
Het is een ongeleid projectiel met kortsluiting maar hij begint zijn plekje te vinden. Zo sneu als hij weer terug moet maar ja... voorlopig zit hij veilig en zijn z'n problemen opgelost qua hormonen e.d.
Zodra ze een ander huis hebben waar ze veilig kunnen wonen gaat hij weer terug. De vriend van het meisje is een soort FreD, wordt ook altijd opgevreten door hem. Terwijl FreD hem gewoon kan oppakken. Maar goed die houd er rekening mee. Voeten is een dingetje.... daar krijgt hij momenteel opvoeding voor. Verder is een scheetje en gewoon een leuke fret.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Je hebt het er maar weer druk mee. :)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Karen »

Succes op de controle vandaag!
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Thanks Karen :hart:
Ben best een beetje nerveus... het kan zoveel kanten op gaan met die rotziekte.
Ik reken op het ergste, dan kan het alleen meevallen. Rare kronkel maar ja, zo doet iedereen het anders.
Maar mijn "guts" vertelt me dat tegen kan vallen. Kwart voor 2 vandaag zijn we aan de beurt.
Hoewel hij net een half buisje cosma snackies van me los heeft weten te krijgen met die grappige snoet van hem haha!

Was wel gekkigheid gewend, Marjan want Pep is altijd pup gebleven. Hij is nu wat rustiger en klimt niet zoveel meer.
Hij is ook zwaarder dan hij ooit was. Daar krijg je zwaartekracht van :mrgreen:
Maar zo'n pup van 10 maanden is toch een hele andere energie merk ik... Pep+ zeg maar LOL!
Pep is eigenlijk zo geweest tot vorig jaar september. Met een beetje geluk haalt hij de 5.
We zien het wel.

Zijn brandwonden zijn zo goed als genezen, hij bleef er aan lebberen en dat hielp natuurlijk niet!
Dus geen zalfjes e.d. meer gebruikt en toen ging het beter. Het was alweer behaard en toen kwam ik met mijn tube honingzalf -_-
Dat hoort niet op mijn buik :evil: dus ging hij wassen wassen en wassen en toen was het haar weer weg :roll:
Erge is dat hij verder is gegaan dan het was voorheen. Ik mag er aan zitten dus het doet geen pijn meer maar ja een aangeleerde tick
Krijg je niet zomaar weg.

Poppy gaat lekker, die wordt alweer 2 volgende maand. Is nog steeds een lekker bolletje wol. Brutaal, slim, als hij zin heeft: lief haha!
Stuitert nog rond als een pup .. altijd honger (lees: zin in snoepies!) Maakt zooi in zijn kooi...
Brokjes en bakvulling overal... iets wat je bij Pep alleen vind als het te lang duurt voor hij los mag en dan mag je ook meteen vegen :lol:
Bijna tijd voor Pep zijn eerste papje, dus ik ga weer verder. Hij ligt te maffen maar dat is zo voorbij zodra hij de magnetron hoort piepen :-p
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Helaas, meerdere knopen bij de okseltjes, schouders.... 😔
Ik was er al bang voor..

Ik moet nu gaan letten op zijn kwaliteit van leven...
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Knopen = bultjes... weet niet waarom ik het knopen noemde eigenlijk..
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Karen »

Ach wat sneu dat het aan het doorzetten is. Je wilt toch altijd dat het zo lang mogelijk duurt. Ik duim dat je nog een poosje van hem kunt genieten voordat hij de achteruitgang inzet.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Shit wat een klotenieuws. :cry:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Het ging zo goed vorige controle dat de dosis pred naar beneden mocht...
Tis maar goed dat ik zo'n neuroot ben, gewoon maandelijkse controle!
Pred mag iets omhoog omdat hij ook zwaarder is geworden en de hoop dat het wat remt.

Net weer een lading Liquid Recovery voor hem besteld, hij vind het heerlijk!
Dus hij krijgt wat hij wil, zover hij het mag uiteraard haha!
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Pred omhoog en hij haalt weer zat rottigheid uit.

Poppy had door dat de deur van de droger niet goed dicht was dus rubberen ring lag er weer deels af :roll:
Hij heeft er al eens een gaatje ingemaakt, dit keer gelukkig niet!
De isolatie voor het geluid heeft hij er al uit gekrabd, ding stond er net :oops:
Dit is intussen al de tweede ring, de eerste was helemaal kapot gekrabd :???:
Fretten @ssholes!

Al ben je nog zo voorzichtig, toch heb je wel eens van die demente momentjes...
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Goed om te horen, hopelijk krijgt hij geen maagprobleem door de verhoogde dosering.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Karen »

:mrgreen: Eikeltjes zijn het
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Marjan schreef: 02 mei 2023 18:29 Goed om te horen, hopelijk krijgt hij geen maagprobleem door de verhoogde dosering.
hij is begonnen met 0,25 dus dan valt dit wel mee...
Hij staat er al sinds november/december op, eet nog steeds als een dijkert!
Sucralfaat vooraf, iets meer dan een half spuitje..
Dus dat is geen probleem :-)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Top, houden zo. :)
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Hopelijk mag hij nog een poosje blijven... maar goed, je kent me.. realist enzo.
Vanmorgen heeft hij lekker gek lopen doen in de slaapkamer. Fred zijn radio aangezet, spelen op bed en de mand in die er op staat haha!
Zoetigheid op een bittere ochtend... huisdieren zorgen altijd weer voor dat beetje afleiding dat je soms nodig hebt.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

26-6 namen we afscheid van de Pep... we kennen allemaal dat gat waar je in valt. Maar we hebben de Pop nog en die doet het keigoed!
1700 gram schoon aan de haak, ook afgelopen zomer. Maar ik vond zijn voeding toch wat .. minder.
De brokjes krijgt hij rare shit van dus dan maar meer vlees, nu ook muisjes erbij en BAM! Het haar op zijn staart begon meteen weer terug te komen!
Zalmolie en paardenvet 2x per dag, muizen, vlees en een klein schepje brokjes voor het geval ik later thuis ben... hij moet ze wel blijven eten.
Heb diverse merken geprobeerd maar meneer wil nog steeds alleen maar RC Mother & Baby Kitten -_-
De Weaning is er helaas uit gehaald door RC, zoals we van ze gewend zijn.

Ik laat de "2 fretten" even staan bij mij profiel want grote kans dat er toch een tweede bij komt :-p
Zal niet meer dit jaar worden maar volgend jaar zeker!

Vorige maand brak er spontaan zo'n knopje af van de FN deur... ik was niet blij. Geen enkele deur van de andere kooien past er op. Je zou zeggen dat dat niet uit maakt. Dus wel!

Bij 1 van de andere kooien past de deur alleen als je de linker eerst dicht doet, ook zoiets....
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Fijn te horen dat het zo goed gaat met Pop. :)
Minder dat je FN uit elkaar begint te vallen. Voor die dure kooien mag je toch eigenlijk wel verwachten dat er losse onderdelen voor te bestellen zijn maar dat is inderdaad niet zo. Zo is hier een wieltje doorgezakt en geen enkel ander wieltje past erop. :???:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

We hebben intussen een andere kooi voor de gammele .. typisch, ik geloof dat hij van Arrow is geweest, broertje van Pep.
ZO blijft het nog een beetje in de familie ;-)

Als ze ook steeds blijven veranderen met die modellen past niks meer, dat is een beetje het probleem.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Marjan »

Er wordt volgens mij een gratis FN aangeboden op Facebook, want zelf blijf ik er toch wel aan trouw hoor. Zijn op zich heerlijke kooien en inderdaad, al het beddengoed is op maat. :brush:
Plaats reactie