Max heeft het coronavirus

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
ray
Aantal fretten: 1

Re: Max heeft het coronavirus

Bericht door ray »

Kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten. Nu weet je straks niet of de interferon kuur komt of niet.

Las trouwens ook van de week iets over het coronavirus in landen als china en ergens in het midden oosten, blijkbaar is het virus daar gemuteerd en overdraagbaar van mens op mens. Nou zal het hier wel niet zo vaart lopen, maar zou het kunnen dat er misschien een mutatie is bij het virus van Max? :?: Waardoor de interferon nu minder goed aanslaat? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb geen idee of het zou kunnen muteren. Maar de interferon doet alleen iets met zijn weerstand zodat zijn eigen lichaam het virus uiteindelijk de baas kan dus dan zou het niet moeten uitmaken wanneer het een ander virus zou zijn lijkt mij.

En wanneer ik kijk naar het verloop tot nu toe, de laatste week dan even niet mee gerekend, zie ik toch verbetering bij hem. Alleen denk ik dat zijn oorontsteking op dit moment roet in het eten gooit, wat ook weer een aanslag is op zijn weerstand natuurlijk.
Ik ga er nog steeds vanuit dat de Interferon hem weer zal helpen, alleen kun je het resultaat zo direct niet meer volledig toeschrijven aan de Interferon natuurlijk. Dat is jammer voor dit topic maar ik ga het toch maar niet gokken om hem er niet voor te behandelen met het risico dat hij zo meteen echt ziek wordt ervan.
ray

Bericht door ray »

Wordt moeilijk beoordelen zo ja, maar laten we hopen dat ,ondanks zijn oorproblemen, de interferon helpt.
Karen

Bericht door Karen »

Gemuteerde virussen geven vaak een ernstig ziekteverloop. Bij het fretten corona virus schijnt er af een toe een gemuteerde vorm voor te komen, die dan voor "VIP" zorgt. Over het algemeen overleven fretten dat niet.

Balen hoor dat hij weer zo met z'n oren aan het rommelen is. Ik hoop dat de ab deze keer weer goed aanslaat en hij straks van buik en oren helemaal opgeknapt is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat hoop ik ook. Hij moet pijn hebben maar ik merk niets aan hem, hij is gewoon als altijd een super vrolijk mannetje.
Mayke

Bericht door Mayke »

Toch weer niet de oortjes van Max, agossie, dat kan natuurlijk meespelen bij alles..... arm ventje.
Gelukkig is hij wel vrolijk, maar ja, dat is altijd weer het moeilijke bij fretten dat ze niks laten zien..... :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Gisteren had hij even een inkak-momentje maar daar was vanmorgen gelukkig weer helemaal niets van te merken en werd ik mokkend aangevallen. :mrgreen:
Zijn ontlasting is nu wel iets beter maar houdt nog niet over.
yvonne

Bericht door yvonne »

Beterschap voor Max, het zit hem ook niet mee :(
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

:lol: Ik ben benieuwd naar het voedsel wat hiermee bedoeld wordt. :mrgreen:

Het gaat inmiddels al stukken beter met mijn knulventje. Zijn ontlasting is nog steeds niet "je van het" maar hij is in ieder geval alweer als vanouds stierlijk vervelend. :clown:
Karen

Bericht door Karen »

Een stierlijk vervelende fret is een happy fret! :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, dat plaatje! Nou, dat 'Go' doet-ie wel :brush: Soms roep ik zelfs 'Ho'! :lach:
Mayke

Bericht door Mayke »

En daarna No ! :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
Kick

Bericht door Kick »

Mayke schreef:En daarna No ! :mrgreen:
Meestal gevolgd door Klojo! :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hey, dit is een serieus medisch topic! Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Max is nu alweer een week van zijn antibioticakuur af en zijn ontlasting werd iets beter. Ook zijn oren zijn minder gevoelig en hij heeft weer een soepele nek.
Alleen zien we nu toch weer zo af en toe prut-ontlasting verschijnen in zijn bak. :|

Ik heb contact opgenomen met de dierenarts in België, waar ik de Interferon van heb voorgeschreven gekregen, en in overleg met haar gaan we nu direct weer een kuur starten en dan in plaats van 7 dagen druppelen en 7 dagen niet wordt het schema 9 dagen druppelen en 5 dagen niet.

Ik ben gisteren weer begonnen met de nieuwe kuur Interferon en ik zal jullie weer van het verloop op de hoogte houden. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop dat het weer de goede kant opgaat nu.
ray

Bericht door ray »

Marjan even een vraag, als ik het goed lees doet Max het goed behalve de ontlasting.
Kan je dan niet de slechte ontlasting "voor lief nemen" :?:
Misschien is het iets wat door het coronavirus wordt veroorzaakt en niet weg gaat??? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben bang dat wanneer ik zijn ontlasting voor lief neem, en je hebt de foto's gezien, hij binnen niet al te lange tijd er wel ziek van wordt. Want goed is het natuurlijk niet en hij kan op deze manier nooit voldoende voedingsstoffen binnen krijgen.
Ik heb zelf een darmprobleem gehad en ik kan je zeggen dat je lichaam dat op de lange termijn niet leuk gaat vinden. Je komt toch van allerlei vitamines en mineralen tekort en uiteindelijk uit zich dat in een scala van problemen.

En daarbij komt ook nog dat hij twee keer eerder hele goede resultaten boekte met de Interferon. Dus dat wil ik zeker nog een kans geven. Vooral omdat dit middel erg mild is en eigenlijk alleen van invloed is op zijn weerstand. Uiteindelijk moet zijn lijf het zelf doen, alleen met een beetje hulp van Interferon. :)
Plaats reactie