Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Presley en BiBi

Bericht door Karen »

Ik sluit me aan bij de rest ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het vandaag met die twee?
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Nog steeds rare poepies :(
Maar ik hoorde BiBi weer net zo hard niesen als vorige week dus ik ben toch maar gestopt met de AB, ik had toch het idee dat BiBi zich er niet zo goed bij voelde.
Als het nodig is, zal ze van Hanneke wel iets anders krijgen.
Verder eten ze goed, slapen veel, echte :ferret: he! Met dit weer lekker buiten in het mandje, BiBi ligt ook graag in de slaapzak in het nachthok. Ik maak elke dag foto´s van de ontlasting (kan er een leuke collage van maken :mrgreen: )
Dus afwachten maar wat Hanneke zal vinden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vraag mij toch af of het hun oortjes niet kunnen zijn. Hier hoor ik ze ook wel hoesten wanneer hun oren opspelen. Hanneke heeft dit uitgelegd dat door de buisjes van Eustachius ontstekingsvocht in de keel loopt en daardoor een keelontsteking veroorzaakt.
Vertelde je ook niet dat ze geen grotere muizen meer aten? Het zou zomaar kunnen dat dit komt omdat het gewoon pijn doet. En door de stress van deze pijn kunnen ze dus weer maagproblemen krijgen en dus slechte ontlasting.

Kijk de komende dagen even of je ziet of ze moeite hebben met harde dingen eten. Bij brokken kun je mooi zien dat ze dan de tranen in hun ogen krijgen. En let op of je ze schokkerig ziet gapen.
Je kunt ook hun oren even bekijken, hier zie ik dan dat ze ook vaak overmatige oorsmeer produceren en hebben ze duidelijk vieze oortjes. En kun je ze makkelijk in hun nekvel oppakken? Bij oorproblemen is dit erg pijnlijk en houden ze hun nekspieren erg gespannen.
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Jeetje, wat een bagger ontlasting.

Sterkte met Bibi en Presley, en hopen dat er een duidelijke diagnose uitkomt vrijdag...
Mayke

Bericht door Mayke »

Vervelend hoor dit allemaal, ik hoop zo dat Hanneke je verder kan helpen.
Misschien inderdaad de oortjes wat Marjan al zegt, mogelijk zouden ze ook een tijd gescheiden moeten zitten om te kijken of dat beter zou zijn.....maar goed ik ben geen dierenarts, ik wil je vast heel veel succes wensen morgen met de twee keutels bij Hanneke ! Ik ga hard duimen voor BiBi en Presley ! :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Van mij ook heel veel succes morgen! Hopelijk valt het allemaal mee en kun je gewoon lekker met een gerust hart met vakantie. :D
Karen

Bericht door Karen »

Veel succes morgen met je stel Yvonne! Ik ben erg benieuwd ;)
Kick

Bericht door Kick »

Succes! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Sinds ik gestopt ben de de AB van BiBi is ze weer een stuk vrolijker en speelser, ik dacht al dat ze zich niet lekker voelde door de AB maar dat klopte dus wel. Niesen is ook minder. Ontlasting is nog steeds niet goed.

Het zou zo maar kunnen hoor Marjan, dat het hun oortjes zijn. Ik heb geprobeerd er naar te kijken maar ik mag er niet aankomen. En ik heb ze nog nooit in hun nekvel gepakt dus dat ga ik nu ook niet doen. Ik laat het maar aan Hanneke over, ben blij dat we morgen al mogen komen. Ik hoop alleen niet dat het stress is ......... :(

Ik zal het laten weten als we terug zijn morgen, wat Hanneke gezegd heeft. Duimen maar!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik duim zeker voor jullie!
Karen

Bericht door Karen »

Ik ook ;)
ray

Bericht door ray »

Succes vandaag.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe zijn jullie gegaan vandaag bij Hanneke?
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben ook heel benieuwd...
Kick

Bericht door Kick »

Anders ik wel...
ray

Bericht door ray »

En ik ook :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou, daar ben ik dan eindelijk. We waren om 13.15 uur bij Hanneke en we gingen om 17.30 uur de deur uit.....om 19.30 uur waren we thuis. Helaas, zoals ik al dacht, niet zo goed nieuws :(

BiBi heeft een maag/darminfectie, waarschijnlijk door het virus dat in eerste instantie de bovenste luchtweg infectie veroorzaakte. Ze moet een maand lang aan de synulox, omeprazole en sucralfaat. Hanneke heeft een klein bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat het albuminegehalte te laag was (geloof ik, het was in elk geval 25) Verder kon ze niet veel bijzonders vinden bij die kleine.

Presley is een heel ander verhaal.
Ook hij heeft hetzelfde virus als BiBi en daardoor luchtweg en maag/darm infectie, verder nierontsteking en een (chronische?) middenoorontsteking :(
Bij hem moest wel 3x bloed geprikt worden, na de eerste keer werkte het apparaat niet goed, bij de 2e keer trok hij op het laatste moment zijn koppie weg en had ze te weinig in het buisje. Van hem is ook urine onderzocht en van beiden de ontlasting (daar kwam niks bijzonders uit)
Hanneke heeft hem heel goed onderzocht maar het deed hem allemaal veel pijn.
Hij heeft ook medicijnen : marbocyl, omeprazole, sucralfaat en polaramine

Beiden mogen voorlopig niks anders eten dan walham en brokkenbrij, nou dat zal wat worden.....gaan ze vast niet eten.
Met Presley moet ik over 4 weken terug. Als het goed gaat en ze mogen weer prooi en KVV, dan kan ik dat het beste bij prooidier gaan halen.

Na overleg met Jolanda is besloten dat ze niet bij haar gaan logeren als wij met vakantie gaan. Jolanda heeft weinig ervaring met zieke fretten, medicijnen geven en het signaleren van problemen. Bovendien heeft ze geen auto. Gelukkig mogen ze nu bij Chaimel komen. Dinsadagavond gaan we even kennismaken want ik ken haar alleen van het forum en facebook ;)

Nou, ik moet zeggen, ik had wel verwacht dat er met Presley iets aan de hand was. Ik ben in februari al bij de DA geweest omdat Presley naar mij had gehapt toen ik aan zijn buik zat en mij ook een keer gebeten had, zomaar uit het niets. Maar de DA kon toen niks vinden :?:
Ik heb heel lang het gevoel gehad dat hij iets mankeerde maar kon mijn vinger er niet op leggen. Nu is het me allemaal wel duidelijk. Vind het wel erg dat hij zoveel pijn heeft (gehad) :(
Ik hoop maar dat de medicijnen gauw aanslaan en dat ik ze aan het de brokkenbrij kan krijgen.
Karen

Bericht door Karen »

Zo zeg...niet voor niets gegaan dus! Arme Presley en Bibi. Ze zullen zich wel rot gevoeld hebben de afgelopen tijd :( ik hoop dat de meds snel aanslaan en ze zich snel wat beter gaan voelen. Vooral oor- en nierontsteking is erg pijnlijk voor ze.

Bij Chaimel zitten ze wel goed. Die heeft zo veel ervaring met zieke fretjes verzorgen en het signaleren van problemen. Je kunt er ook op vertrouwen dat als er iets niet in orde lijkt, ze onmiddelijk contact met jou en Hanneke zoekt ;)

Sterkte met alles Yvonne en geef die twee patiëntjes maar een voorzichtig knuffeltje van mij!
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat zijn inderdaad allemaal hele ingrijpende problemen voor je fretten Yvonne, zeker voor Presley, ik ben zo blij voor je dat het nu goed is onderzocht, maar je schrikt er wel van denk ik, zo zeg.
Nierproblemen en oorproblemen gaan helaas vaak samen, en zijn heel vervelend, ik hoop dat de medicijnen er goed ingaan en dat je snel resultaat ziet. Hopelijk knappen ze beiden snel op want ze zullen echt beroerd geweest zijn.
Ik denk dat waltham geen problemen zal geven want ik ken geen enkele fret die dat niet lust, de brokken zou ik langzaam aan steeds meer toevoegen, dus steeds wat dikker maken, dan hebben ze misschien niets in de gaten..... ;)

Fijn dat je fretten naar Chaimel kunnen, zij is zo lief voor fretten en heel erg precies in alles, dat moet je nu ook echt hebben, zeker voor wat betreft de medicijninname nu, dat is Chaimel zeer zeker toevertrouwd. En wat Karen ook al zei, Chaimel gaat meteen naar Hanneke als er onverwachts nog iets zou gebeuren. Prima adres hoor !

Heel veel succes met je tweetal..... Jullie zullen wel moe geweest zijn want na zo een lange en spannende zit bij Hanneke voel je je vaak helemaal gesloopt. Maar lekker bijkomen nu. :D
Gesloten