Bibi's dagboek, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek, deel 2

Bericht door Kick »

Het is al gezegd maar dat is Hanneke; niet altijd even tactvol maar wel eerlijk.

En geniet nou maar van Biebers, dat is veel belangrijker dan al het andere wat je gehoord hebt ;)
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ja, precies :D Bibi en ik gaan ervoor! Want Hanneke zei ook; ze moet gewoon erg misselijk zijn, hoeveel emeprid geef je haar wel niet dat je geen tekenen ziet?
Dus ik zei, 0.2 per voeding dus in totaal 0.6.
Ze moest 0.7 per keer krijgen. Dus ze stond echt even te kijken van; weet je wat de tekenen zijn van misselijkheid? Dus ik opnoemen; langs bek likken, pootjes langs bek halen, maar dat doet ze allemaal niet!
Ze begreep er niks van :brush: Dus mijn Biebers is gewoon een ijzersterke fret!
En het is niet alsof ik niet oplet, aangezien ik met elke scheet die dwars zit al een arts bel :clown:
Daarom heb ik hoop dat ze nog lang mee kan gaan. Ze heeft nierfalen, ik weet het, maar ondanks dat vallen de symptomen mee en graaft ze nog graag en daagt ze me uit. Zoals ook wel te zien is op de filmpjes hier.

Nog even grappig verhaaltje erbij... ze moest in haar carrier dus ik wilde haar pakken. Maar Bibi dacht; hey, gaan we spelen?! Dus die begon wild te mokken, staart scheef zoals ze altijd doet en rende a la Speedy Gonzalez de kamer rond en ZOEF! Onder de bank! Het duurde dus even voor ik haar eindelijk te pakken had en ze in haar carrier zat.
Dus daar maar gewoon aan denken ;)
Karen

Bericht door Karen »

Zo is dat! :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Vind ik ook! :lol:

En inderdaad, ik ben bij jou helemaal niet bang dat je iets niet zou zien bij Biebers, je weet precies wanneer er iets mis is met haar. Er zijn maar weinig nieuwe fretteneigenaren die al zo snel de vinger op de zere plek weten te leggen bij een fret maar jij hoort daar zeker bij. Denk persoonlijk dat dit ook te maken heeft met de band die je hebt met haar, jullie zijn gewoon één en je pakt je onderbuik gevoelens gelijk goed op. Dus daar hoef je zeker niet aan te twijfelen.
Minka

Bericht door Minka »

Dit vind ik niet leuk. :???: Wel balen zeg. Goed blijven kijken naar Bibi, maar dat doe je al.
ray

Bericht door ray »

Wat een rot nieuws, maar nu weet je wel waar je aan toe bent. Gewoon lekker genieten van Bibi en niet teveel naar de waardes kijken ;)
Amaris

Bericht door Amaris »

Bibi liet vandaag zien dat ze ondanks alles toch nog de gekke fret kan uithangen.
Ze lag even plat toen ze wakker werd maar gelukkig ging ze snel weer aan de haal met haar nieuwsgierigheid en buiten de boel vrij maken van onkruid. Ze vond de vogels te spannend dus ging ze binnen verder.
Hier ontdekte ze de doos waar eerst plastic in zat... En er stond nu een rijstbak in!
Je zou denken, met een kartonnen doos eromheen blijft de grond rijstvrij. Maar dat was niet het geval :lach:
Ze ging zo helemaal uit haar stekker dat het over de flappen van de doos heen vloog. Zat alsnog alles onder!
Ik heb er een filmpje van en zal deze asap uploaden. Ze had echt zo veel lol, dat doet mij goed om te zien omdat je na zulk rotnieuws toch even in de put zit. Maar ze heeft het zelf nog lang niet opgegeven, zo bleek maar weer. :clown:
Kick

Bericht door Kick »

Go Biebers, go! :juich:
Mette

Bericht door Mette »

:hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk hoor! :D
Karen

Bericht door Karen »

Go Bibi! :ferret:
Mayke

Bericht door Mayke »

Inderdaad, Go Bibi ! :juich:
Amaris

Bericht door Amaris »

Vandaag heb ik de beslissing moeten nemen om Bibi te laten gaan. Haar nierfalen was dus verre ernstig dat ze de laatste twee dagen enorm snel verslechterde.
Vanaf woensdag merkte ik dat het minder ging, en donderdag was het duidelijker te zien. Ben nog gestopt met de synolux omdat dit de reden kon zijn maar vandaag bij Hanneke bleek toch echt dat haar nieren het begeven hadden.
Ze had veel pijn en we vonden beide dat voor Bibi het beste was om haar te laten gaan.

Het ging zo goed, we hadden zo veel hoop dat ze nog een paar weken genieten kon, maar helaas was deze tijd haar niet gegeven. Ze was een ijzersterk fretje, haar hele leven al. Ze had haar strijd moedig gestreden maar nu was het nu tijd voor haar om de laatste reis te starten en verder lijden te besparen.

Ondanks dat ik er uiteraard enorm veel moeite en verdriet van heb, ben ik blij dat ze vrij is van de pijn. Ik ben erg trots op hoe goed ze het altijd heeft gedaan, hoe ze ondanks haar slechte start zo geweldig haar best heeft gedaan. Van doodsbang fretje naar een ondeugend monstertje die de tunnels en graafbakken graag overhoop haalde.
Een gouden fret :D
Minka

Bericht door Minka »

Stefanie wat een verdrietig maar tegelijk een moedig besluit van je. Vergeet niet dat jij ervoor gezorgd heb, dat het angstige fretje veranderde in een ondeugend monstertje.

Je hebt altijd je best gedaan voor Bibi en het laten gaan van Bibi hoe verdrietig dat ook is, is ook een vorm van je best doen voor Bibi.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Mette

Bericht door Mette »

Awww heel heftig, maar het moest. Ontzettend veel sterkte :cry:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Lieve Bibi,

Het moment is gekomen...
de engeltjes hebben je meegenomen..
Altijd in ons hart dus niet ver, in de hemel zal je schijnen
als een prachtige heldere ster.

Lieve Stefanie, al doet het pijn, ze zal altijd bij je zijn :hart:

We zullen de wilde verhalen missen maar voor haar was dit
het beste. Ze heeft een geweldige tijd gehad bij jou!
Je bent gruwelijk goed geweest voor haar :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Gisteravond laat werd ik door Helen op de hoogte gebracht van dit verdrietige nieuws.
Stefanie, je bent een meer dan gouden baasje voor Bibi geweest, hebt alles gedaan en gegeven wat je kon.
Een keer is het genoeg en ze heeft nu geen pijn en ellende meer.
Ik wens je heel erg veel sterkte, dikke knuffel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Och jeetje, ik schrik hier toch wel van. Ik had ook niet verwacht dat het zo snel kon gaan. Maar ik vind het ook echt heel moedig van je en het getuigt ook van enorm veel liefde om haar toch te laten gaan.
Je hebt haar de fret laten zijn die ze was en hebt haar het vertrouwen in de mens terug gegeven en ik weet zeker dat Biebers zich geen beter baasje had kunnen wensen.
Heel erg veel sterkte met het verlies van je kleine vriendinnetje en een stevige knuffel!
Karen

Bericht door Karen »

Och nee, uiteindelijk toch veel te snel gegaan :(
Hoe moeilijk ook, een besluit vanuit liefde gemaakt voor je dappere vriendinnetje. Je hebt haar nog een geweldige tijd gegeven en haar laten zien dat een frettenleven bij mensen ook heel fijn kan zijn.

Heel veel sterkte Stefanie en een dikke knuffel!

Biebers spreid je vleugels en vlieg naar de regenboog lief fretje :ferret: ....
Amaris

Bericht door Amaris »

Heel erg bedankt allemaal, en erg mooi geschreven Helen :hart: .

Het is vandaag erg confronterend om al haar spulletjes te zien, al zie ik haar in herinnering wel haar rijst uit haar bak graven en de muis van het speelkleed het leven zuur maken. Had alleen gehoopt dat ik haar het nog een paar keer zou mogen zien doen.
Ze was gewoon een superfret, zo lief en makkelijk. Ik had denk ik geen betere beginnersfret kunnen hebben.

Ik had ook niet verwacht dat ik haar zo snel zou moeten laten gaan, niemand eigenlijk. Hanneke zei wel dat het snel kon gaan maar had toch ook wel nog de hoop dat ze een maandje mee kon.
Maar als je nagaat dat ze zoveel al mankeerde was het nierfalen gewoon de druppel voor haar kleine lijfje.
Zelfs een ijzersterke fret als Bibi kan de strijd op een gegeven moment niet meer winnen.

Ze is gister meteen naar Majesta crematorium gegaan waar ze individueel gecremeerd wordt. Er wordt een urntje voor haar gemaakt met een foto van haar erop. Ik hoop dat ze snel weer thuis is!

Afbeelding
Plaats reactie