Bibi's dagboek, deel 2
Bibi's dagboek, deel 2
Bibi heeft een beetje een slechte ochtend. Na haar vrolijke bui ging ze slapen (had nu eindelijk wel haar papje op, 15 ml) maar toen ik haar tweede papje wilde maken hoorde ik haar hoesten. Ik denk dat haar drukke gedrag haar maag wat heeft belast en met haar hevige rui zal dat niet echt lekker gaan.
Ze ligt nu weer te slapen en is rustig gelukkig. Niet overgegeven, enkel hoesten. Ze heeft ook een klein beetje gepoept dus ze is niet helemaal verstopt ofzo. Ik hoop dat het gewoon even een slechte bui is die overwaait. Ze blijft een ziek fretje natuurlijk, slechte dagen horen er dan ook bij. Maar ik ga even goed opletten.
Ze ligt nu weer te slapen en is rustig gelukkig. Niet overgegeven, enkel hoesten. Ze heeft ook een klein beetje gepoept dus ze is niet helemaal verstopt ofzo. Ik hoop dat het gewoon even een slechte bui is die overwaait. Ze blijft een ziek fretje natuurlijk, slechte dagen horen er dan ook bij. Maar ik ga even goed opletten.
Re: Bibi's dagboek
Je geeft haar wel regelmatig laxeerpasta of vaseline?
Ja, er zit ook best wel eens haar bij de ontlasting. Maar ze loopt ook gruwelijk te mutsen moet ik zeggen. Waltham zonder meds neemt ze wel, doe je 1 druppel meds erin; neus ophalen.
Om gek van te worden! Maar ze is totaal niet uitgedroogt en ze dronk net gewoon (na haar neus opgehaald te hebben voor de waltham met meds) dus heb nu even zoiets van; bekijk het dan maar!
Dan eet ze nu maar niet en krijgt ze over een uur of twee weer een kans.
Dus ze heeft gewoon even zo'n dag ofzo?
Om gek van te worden! Maar ze is totaal niet uitgedroogt en ze dronk net gewoon (na haar neus opgehaald te hebben voor de waltham met meds) dus heb nu even zoiets van; bekijk het dan maar!
Dan eet ze nu maar niet en krijgt ze over een uur of twee weer een kans.
Dus ze heeft gewoon even zo'n dag ofzo?
Ik denk het 

Ik hoop het, even een dip dagje......
Heerlijk dat filmpje in de rijstbak !
Heerlijk dat filmpje in de rijstbak !

Dat soort reacties zag ik ook wel bij Jillzje. Het was hier ook eerst spelen en dan pas eten..en te bed!
Wel heerlijk om zo'n dolle lente stuiterbal om je heen te hebben

Wel heerlijk om zo'n dolle lente stuiterbal om je heen te hebben

Het is geweldig een lentefret, maar ik zit nu wel met een probleem...
Want ze eet gewoon haar bakje niet meer leeg!
Sowieso eet ze van de 30 ml per keer (3 keer per dag, en 1 keer 10 ml om 7 uur) nog maar ongeveer 10-20 ml per keer.
Maar ze valt niet echt af en ze is super vrolijk! Dus het zal wel goed zijn.
Het probleem is alleen natuurlijk haar medicatie nu.
Ze krijgt zo nooit al haar Emeprid binnen. En al vind ik haar niet overdreven misselijk over de hele dag gezien en braakt ze niet, is het wel belangrijk dat ze het neemt omdat ze soms wel echt misselijk lijkt.
Ze heeft gewoon ook door dat er vieze prut door haar Waltham zit en dan gaat ze zo GRUWELIJK mutsen! Zit steeds met een lepel onder haar snoet en dan snuffelt ze een keer en een lebbertje, dan zie je haar denken; is dit prut of niet?
Want ze smakt niet, dus het is niet echt vanwege; ik ben te misselijk om te eten. Het is echt omdat die zooi gewoon smerig is en ze een diva is!
Dus... iemand tips?
Ze moet 40 ml 2x per dag, het is gore zooi dus enkel zo geven doet ze niet.
Kan het wel stiekem in haar bek spuiten maar ze vertrouwt het allemaal al niet meer dus dan is het natuurlijk helemaal strijd haha!
Want ze eet gewoon haar bakje niet meer leeg!
Sowieso eet ze van de 30 ml per keer (3 keer per dag, en 1 keer 10 ml om 7 uur) nog maar ongeveer 10-20 ml per keer.
Maar ze valt niet echt af en ze is super vrolijk! Dus het zal wel goed zijn.
Het probleem is alleen natuurlijk haar medicatie nu.
Ze krijgt zo nooit al haar Emeprid binnen. En al vind ik haar niet overdreven misselijk over de hele dag gezien en braakt ze niet, is het wel belangrijk dat ze het neemt omdat ze soms wel echt misselijk lijkt.
Ze heeft gewoon ook door dat er vieze prut door haar Waltham zit en dan gaat ze zo GRUWELIJK mutsen! Zit steeds met een lepel onder haar snoet en dan snuffelt ze een keer en een lebbertje, dan zie je haar denken; is dit prut of niet?
Want ze smakt niet, dus het is niet echt vanwege; ik ben te misselijk om te eten. Het is echt omdat die zooi gewoon smerig is en ze een diva is!

Dus... iemand tips?

Kan het wel stiekem in haar bek spuiten maar ze vertrouwt het allemaal al niet meer dus dan is het natuurlijk helemaal strijd haha!
Ik zou het maar eens gewoon zonder proberen of proberen af te bouwen. Het is geen medicijn, alleen een symptoombestrijding. En het lijkt mij dat vocht binnen krijgen belangrijker is. Uiteindelijk zal ze toch eens zonder dit middel verder moeten lijkt mij. En ik vind 40 ml ook best wel veel maar ik moet zeggen dat ik verder geen ervaring heb met dit middel, ben alleen bekend met Cerenia en daar hebben ze per keer veel minder van nodig.
Ik vind wat voor medicijn dan ook in de hoeveelheid van 40ml veel te veel voor een fret, tenzij ze het als een traktatie zien. Heel eerlijk vind ik dat daar niet echt over nagedacht is... Voor een hond/kat is dat een te overziene hoeveelheid, voor een fret niet.
Mocht ze het echt nodig hebben, vanwege aanhoudende misselijkheid, zou ik toch om cerenia gaan vragen en dit middeltje vergeten.
Heerlijk hoor zo'n actieve fret en als ze mooi op gewicht blijft is er niets aan de hand dat ze wat minder eet
Mocht ze het echt nodig hebben, vanwege aanhoudende misselijkheid, zou ik toch om cerenia gaan vragen en dit middeltje vergeten.
Heerlijk hoor zo'n actieve fret en als ze mooi op gewicht blijft is er niets aan de hand dat ze wat minder eet

Ik kreeg van Hanneke te horen dat het goed was, want die heeft de behandeling nog nagekeken die gestuurd was vanuit Utrecht. Zij gaf alleen ook aan dat fretten het vies vinden en dat klopt zeker wel haha!
Maar ik kan dan wel een keer kijken, als het slechter gaat, voor die Cerenia.
Dan ga ik nu gewoon met minder door en dan eventueel kijken of ze het zonder kan gaan doen inderdaad.
De omeprazole gaat hartstikke goed dus die krijgt ze sowieso binnen (in de ferret-vite
)
Uitdroging is trouwens ook geen sprake meer van geweest. Haar huidje trekt onmiddellijk strak en ik check het iedere keer als ik eten geef dus zo'n 3 a 4 keer per dag.
Dus wat dat betreft doet ze het goed
Misschien dat we dan met medicatie kunnen minderen inderdaad.
Maar ik kan dan wel een keer kijken, als het slechter gaat, voor die Cerenia.
Dan ga ik nu gewoon met minder door en dan eventueel kijken of ze het zonder kan gaan doen inderdaad.
De omeprazole gaat hartstikke goed dus die krijgt ze sowieso binnen (in de ferret-vite

Uitdroging is trouwens ook geen sprake meer van geweest. Haar huidje trekt onmiddellijk strak en ik check het iedere keer als ik eten geef dus zo'n 3 a 4 keer per dag.
Dus wat dat betreft doet ze het goed

Ik zal even correctie erin gooien... het is 0,40 ml per keer, haha! Maar dat komt... ik heb andere spuitjes waarop 10 20 30 enz. staat. Maar das dan mml volgens mij? Kan het niet meer lezen want het is beetje wazig geworden.
Maar goed! 0.40 ml per keer dus
Anyway! Heb Hanneke even gebeld omdat ik wilde weten over de Cerenia.
Ik mag de Emeprid verlagen naar de 0.10 ml (of de 10 op mijn spuitje dus
) per keer.
Cerenia wil ze nog niet mee beginnen omdat de Emeprid de lichtere variant is ervan, en Bibi het zo goed doet dat ze Cerenia nog niet nodig vindt. Dat kunnen we dan bewaren voor later stadia.
En als ze weer misselijker wordt dan heeft zij nog een meta-... nog wat, dat is hetzelfde als Emeprid alleen wat smakelijker gemaakt. Net als de sucralfaat eigenlijk.
Daar kan ik wellicht wel weer meer van in krijgen dan.
Maar ze mag zeker minderen als zij het zo goed doet als nu
Hanneke vroeg hoe ze het doet en ze was helemaal blij om te horen dat ze zo rot is als een mispel. Dat geeft toch teken dat het meer haar maag dan haar nieren was, waarschijnlijk, maar moet zeker oplettend blijven.
Verder blijft het onveranderd qua behandeling. Ik hoop dat de Biebers het goed gaat doen op de 0.10 ml.
Maar goed! 0.40 ml per keer dus

Anyway! Heb Hanneke even gebeld omdat ik wilde weten over de Cerenia.
Ik mag de Emeprid verlagen naar de 0.10 ml (of de 10 op mijn spuitje dus

Cerenia wil ze nog niet mee beginnen omdat de Emeprid de lichtere variant is ervan, en Bibi het zo goed doet dat ze Cerenia nog niet nodig vindt. Dat kunnen we dan bewaren voor later stadia.
En als ze weer misselijker wordt dan heeft zij nog een meta-... nog wat, dat is hetzelfde als Emeprid alleen wat smakelijker gemaakt. Net als de sucralfaat eigenlijk.
Daar kan ik wellicht wel weer meer van in krijgen dan.
Maar ze mag zeker minderen als zij het zo goed doet als nu

Hanneke vroeg hoe ze het doet en ze was helemaal blij om te horen dat ze zo rot is als een mispel. Dat geeft toch teken dat het meer haar maag dan haar nieren was, waarschijnlijk, maar moet zeker oplettend blijven.
Verder blijft het onveranderd qua behandeling. Ik hoop dat de Biebers het goed gaat doen op de 0.10 ml.
Haha doos, dat is nogal een verschil in hoeveelheid.
Goed dat je Hanneke gewoon even hebt gebeld, die vertrouw ik toch wat meer met medicatie en vooral de hoeveelheden daarvan voor een fret. 

Sorry! Ik pak gewoon de spuitjes en vul tot aan de 40. Dat hebben ze me zo uitgelegd
Zag ook net pas dat het andere spuitjes zijn dan van Hanneke, die hebben wel 0.10 etc erop.
Anyway, de dosering van 0,4 2x was wel goed, alleen omdat het zo goed gaat is het niet noodzakelijk.
En aangezien ik een voorstander ben van less is more is het juist prettiger te minderen.
Daar is Biebers het vast ook mee eens

Anyway, de dosering van 0,4 2x was wel goed, alleen omdat het zo goed gaat is het niet noodzakelijk.
En aangezien ik een voorstander ben van less is more is het juist prettiger te minderen.
Daar is Biebers het vast ook mee eens

Ik denk het ook. 

Hahaha....nou dat maakt een wereld van verschil ja!!!
Emeprid is hetzelfde als metacloperamide of primperan (merknaam) Hanneke heeft het voor fretten inderdaad smakelijker gemaakt. Als er echt sprake is van ernstige misselijkheid, doet dit niet genoeg meer. Dat ze het op een lagere dosering goed doet is gunstig
Toch goed dat je Hanneke gesproken hebt. Ik zou eerder op haar oordeel af gaan dan die van Utrecht....maar dat ben ik. Mijn ervaringen met Utrecht zijn niet zo positief

Emeprid is hetzelfde als metacloperamide of primperan (merknaam) Hanneke heeft het voor fretten inderdaad smakelijker gemaakt. Als er echt sprake is van ernstige misselijkheid, doet dit niet genoeg meer. Dat ze het op een lagere dosering goed doet is gunstig

Toch goed dat je Hanneke gesproken hebt. Ik zou eerder op haar oordeel af gaan dan die van Utrecht....maar dat ben ik. Mijn ervaringen met Utrecht zijn niet zo positief

Hahaha, wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die die fout maakt!
Liva krijgt van de Metocloral 0,15ml, maar als Hanneke ernaar vraagt zeg ik ook altijd 15ml.. Kijkt ze me aan: "huh?"
Als je het met de Emeprid in lagere dosis kan doen, zou ik daar zeker voor gaan.. (Cerenia is veel duurder!
)
Goed hoor, dat ze het zo super doet!

Liva krijgt van de Metocloral 0,15ml, maar als Hanneke ernaar vraagt zeg ik ook altijd 15ml.. Kijkt ze me aan: "huh?"
Als je het met de Emeprid in lagere dosis kan doen, zou ik daar zeker voor gaan.. (Cerenia is veel duurder!

Goed hoor, dat ze het zo super doet!

Re: Bibi's dagboek, deel 2
Ik heb je dagboek even gesplitst in een tweede deeltje, anders wordt het erg lang en onoverzichtelijk. 

Had niet verwacht dat Biebers een tweede deel zou halen 
Mariël, het is ook gewoon ZO verwarrend, vind je niet? lol!
Bibi lag vanochtend even plat, ik weet niet goed of ik hier een drama van moet maken of niet. Het gebeurt zo'n 2 keer in de week en ze had juist erg in haar vacht lopen frutten en was ook pas net wakker. Nu weet ik met mijn chronisch ziek zijn dat ik in de ochtend ook echt niks waard ben en dat het allemaal even moet settelen.
Daarbij heb ik natuurlijk lopen vogelen met haar eten/medicatie wat ze niet wilde nemen. Dus misschien is het gewoon een momentje van 'bleh' geweest. Ze is nou eenmaal een ziek fretje natuurlijk en maagproblemen heeft en houdt ze toch.
Ze is erna ook gewoon weer gaan spelen en het duurde ook niet echt lang.
Ik zal het even in de gaten houden, als het vaker voor gaat komen moet ik misschien toch eens naar de meta-nogwat medicatie toe zodat ze er meer van kan nemen.

Mariël, het is ook gewoon ZO verwarrend, vind je niet? lol!
Bibi lag vanochtend even plat, ik weet niet goed of ik hier een drama van moet maken of niet. Het gebeurt zo'n 2 keer in de week en ze had juist erg in haar vacht lopen frutten en was ook pas net wakker. Nu weet ik met mijn chronisch ziek zijn dat ik in de ochtend ook echt niks waard ben en dat het allemaal even moet settelen.
Daarbij heb ik natuurlijk lopen vogelen met haar eten/medicatie wat ze niet wilde nemen. Dus misschien is het gewoon een momentje van 'bleh' geweest. Ze is nou eenmaal een ziek fretje natuurlijk en maagproblemen heeft en houdt ze toch.
Ze is erna ook gewoon weer gaan spelen en het duurde ook niet echt lang.
Ik zal het even in de gaten houden, als het vaker voor gaat komen moet ik misschien toch eens naar de meta-nogwat medicatie toe zodat ze er meer van kan nemen.
Ze blijft een fretje met een aardig rugzakje dus ik zou niet gelijk in de stress springen hoor wanneer dit zo af en toe eens gebeurt. 

Dat dacht ik dus ook. Heb wel wat braaksel gevonden onder de bank met schoonmaken. Maar dit was al oud want zat aardig vast. Veel haar erbij ook dus kan best zijn dat ik dit gemist heb van een paar dagen terug. Het was ook niet veel en het viel te verwachten kreeg ik al te horen van zowel Utrecht als Hanneke.
Van mij mag die rui ophouden zo onderhand, want het doet haar weinig goed op haar al gevoelige maagje!
Van mij mag die rui ophouden zo onderhand, want het doet haar weinig goed op haar al gevoelige maagje!