Kokhalzen? Verslikken? Help!
Re: Kokhalzen? Verslikken? Help!
Heb je het idee dat ze ook verhoging heeft? Heb je eventueel een thermometer om haar temperatuur te meten?
Er heerst van alkes op dit moment dus misschien heeft ze toch een virusje te pakken.
Er heerst van alkes op dit moment dus misschien heeft ze toch een virusje te pakken.
Om te beginnen; geen paniek. Wat ik zo lees is het een dipje en misschien komt het door iets te gulzigs te hebben gegeten. Toevallig ging Shae hier ook effies niet goed en spuugde haar brokje eruit... om het vervolgens op te eten
Ze ligt nu diep in haar slaapbox en ze lijkt even wat rustiger. Ik zal even aan haar voelen als ze er zelf uitkomt! We hebben een thermometer. Ik zal hem klaarleggen en we zullen het proberen zodra we de kans hebbenMarjan schreef:Heb je het idee dat ze ook verhoging heeft? Heb je eventueel een thermometer om haar temperatuur te meten?
Ja wellicht dat het is begonnen door te veel brokken eten gisteren. Maar net heeft ze niet zoveel op, gewoon haar medicijnen in waltham en zalmpasta. De waltham was wel vrij dik, maar dat geef ik al sinds twee weken vrij dikkig en ging altijd goed.Kick schreef:Om te beginnen; geen paniek. Wat ik zo lees is het een dipje en misschien komt het door iets te gulzigs te hebben gegeten. Toevallig ging Shae hier ook effies niet goed en spuugde haar brokje eruit... om het vervolgens op te eten
Ik houd het in de gaten en zal jullie op de hoogte houden!
Toevallig kwam ze net naar buiten en ik heb haar temperatuur gemeten: 38,2 graden celsius. Dit zou goed moeten zijn toch?
Dat is goed en voor nu niks om je zorgen over te maken
Dat is inderdaad een normale temperatuur. Ik zou haar morgenochtend ook weer even temperaturen zodat je zeker weer dat ze in ieder geval geen koorts heeft.
Hmm, weer een klein beetje overgegeven en er een deel van weer doorgeslikt. Ze kucht/niest ook tijdens deze misselijkheidsbuien. Ik vind het meer klinken als enkele harde niesjes achter elkaar, maar het zou ook een soort van kuch kunnen zijn.
Ik heb toch het vermoeden dat ze een virusje te pakken heeft. Daar kunnen ze aardig beroerd van zijn.
De misselijkheid komt wel heel erg ineens op. Gisteren ging het echt suuuper en ineens zo misselijk. Vandaag ging het ook vrij aardig, en ineens sloeg het zo om na het eten. Terwijl ze overdag ook gewoon eet en haar medicijnen krijgen. In de avond lijkt het dan ineens zo slecht te vallen.Marjan schreef:Ik heb toch het vermoeden dat ze een virusje te pakken heeft. Daar kunnen ze aardig beroerd van zijn.
En weer overgegeven.. Telkens lijkt het even iets beter te gaan, maar dan vervolgens toch niet.. Hopelijk was dit de laatste keer..
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik zou de papjes dunner maken en misschien helpt kleinere porties meerdere keren per dag ook. En sommige fretten worden juist misselijk van sucralfaat dus dat kan ook nog een oorzaak zijn.
Ja ik ga het vanaf nu ook dunner doen en verdelen. Maar de afgelopen 3 weken ging het allemaal prima. En nu is ze ineens 2 avonden zo aan het overgeven. Hopelijk gaat het morgen beter..yvonne schreef:Ik zou de papjes dunner maken en misschien helpt kleinere porties meerdere keren per dag ook. En sommige fretten worden juist misselijk van sucralfaat dus dat kan ook nog een oorzaak zijn.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik zou zeggen, probeer het eens zonder sucralfaat en kijk wat er gebeurd.
Hoe is ze vannacht gegaan?
Eergisterennacht ging het wel oké na een uur of 2 in de nacht. Gisteren overdag en vannacht ging het beter gelukkig. Ze heeft niet meer overgegeven, heeft eetlust, energie en ligt vrij vaak lekker op haar rug te rollen, gapen en uit te rekken na haar waltham papje. Ik geef haar nog steeds alleen om de 4u dunne waltham, ook in de nacht (zet mn wekker rond 4 uur). Dit houdt ze goed binnen en ze smakt soms nog naar een klein beetje na het eten. Zodra ik met een zakje kraak of iets dergelijks schiet ze haar slaapzak uit om te bedelen om eten, dus de eetlust zit goed. Ze poept ook nog gewoon meerdere malen per dag, dat is dus ook mooi. Ik heb haar net een cosma snackie gegeven na de waltham en dat ging ook goed. Of het nou gewoon een terugval was of dat ze toch het heeft gegeten dat niet goed voor haar was, ik weet het niet. Voor de zekerheid zijn we ook gestopt met ze zalmpasta. Deze was (pas) 3 weken open en stond wel goed koel, maarja, wie weet.Marjan schreef:Hoe is ze vannacht gegaan?
Morgenochtend hebben we om 10 uur een afspraak bij de frettenkliniek en dan zullen we meer weten.
Jullie doen het prima hoor! En ik ben heel blij te horen dat ze niet meer zo misselijk is geweest. Die zalmpasta zou ik haar voorlopig maar even niet meer geven, hoe meer verschillende dingen je haar geeft, des te onzekerder wordt het wat haar nou precies parten speelt in een situatie als deze.
Ik zou haar nog even een dagje aan de dunne waltham houden als dat in de passen is in jullie dagelijkse schema en desnoods een paar brokjes per keer in haar bakje.
Gun haar maagje nog een beetje rust en dan voorzichtig weer wat brokken gaan geven.
Ik vermoed nog steeds dat er een virusje haar parten heeft gespeelt mar doe nog wel even voorzichtig met haar voeding en tussendoortjes.
Ik zou haar nog even een dagje aan de dunne waltham houden als dat in de passen is in jullie dagelijkse schema en desnoods een paar brokjes per keer in haar bakje.
Gun haar maagje nog een beetje rust en dan voorzichtig weer wat brokken gaan geven.
Ik vermoed nog steeds dat er een virusje haar parten heeft gespeelt mar doe nog wel even voorzichtig met haar voeding en tussendoortjes.
Succes morgen bij de frettenkliniek! Ennuh... Goed bezig hoor
Succes morgen! Ik lees mee, maar Marjan en Kick reageren steeds al vollediger dan ik, dus heb steeds weinig toe te voegen
Succes morgen!
Ook van mij succes met haar vandaag!