Ik heb inmiddels mijn ritme ruimschoots gevonden met Fali en vind het stiekem wel lekker rustig, gewoon 1 fret. Hij doet het goed en is laat de rui in gegaan. Ik zie nu pas zijn koppie smaller worden. Het is en blijft een enorme lieverd voor dat hij als pup en puber alleen met handschoen is gepakt.
Ik heb wel de schrik van mijn leven gehad wat weken terug, omdat hij tijdens zijn losloopronde in de tuin in het zwembad was gevallen, onder het zeil. Ik zag hem al een kwartiertje niet meer en ging ervanuit dat hij zich lekker in de tuinset had genesteld, maar toen ik langsliep hoorde ik ineens gespetter in het water en wist gelijk dat het niet goed zat. Hij was ook echt onderkoeld, dus ik moest hem heel even op de tegels achterlaten om snel wat frettenhanddoeken te pakken, gelukkig dichtbij in de schuur. Met de 1e even de nattigheid afgedept en met de 2e hem helemaal lekker opgerold, op schoot genomen en zo een tijdje met hem in de zon gezeten.
Hier begon er weer wat leven in te komen en kon de wrap dus even losgegooid, zodat hij kon beginnen met rondscharrelen en zijn pootspiertjes weer op gang kon helpen.
Het is alweer even geleden gelukkig maar ik was natuurlijk goed geschrokken. Het kan ook niet de meest slimme fret zijn in sommige opzichten, dus ook wel typisch iets voor hem om uit te glijden. Het was alleen gelukkig nog nooit voorgekomen, ook niet bij de andere fretten. Weleens Eller gehad die dan in het filtergat was gegleden.
Het blijft toch een risico die erbij hoort want ik vind de gehele tuin als losloopruimte te lekker en luxe voor hem om dat te ontnemen. Kwestie van goed op blijven letten.
Hij heeft als 'kooi' de kleine losloopruimte binnen, vandaag weer lekker met de airco aan. Het begint voor mij steeds pittiger te worden om de bakken op de grond schoon te maken, want dat is natuurlijk wel het nadeel aan de kooi niet wat hogerop hebben. Hij heeft er ook nog eens 3. Doorgaans is hij daarmee goed zindelijk bij elke dag uitruimen. Zodra hij vindt dat de bak te vol zit gaat hij ernaast zitten, en heel soms ook nog weleens random. Nog even en dan wordt het toch even tijdelijk Arnolds taak om hem te verzorgen.
Het is echt een lekkere goede dikkerd/propje (Rochelle kwam laatst nog even met hem knuffelen en haar reactie, ook gewend aan talloze zieke fretten, was toch wel heel fijn). Hij krijgt enkel omeprazole en daar doet hij het super mee. En natuurlijk zijn brokkenpap 2x daags voor zijn middenoorprobleem, want die staat eig. nog boven zijn maagproblemen.