Max heeft het coronavirus

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Marjan

Re: Max heeft het coronavirus

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel! Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met mijn knulmannetje. De slechte ontlasting hield eigenlijk gelijk op toen hij geen Immunoglobuline meer kreeg. Ook zit hij nu weer aan de synulox en ook is zijn dosis Prednison verhoogt. En eigenlijk heeft hij zelfs nu weer hele mooie drollen voor zijn doen dan.
Ook eet hij nu weer met smaak en ook zelfstandig zijn waltham, zonder dat ik hem op schoot moet nemen of hem moet helpen door te eten.
Maar ik hou de afspraak gewoon aan, ik wil toch voor de zekerheid weer even dat Hanneke naar hem kijkt.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Gelukkig nu beter berichten over Max. Hopelijk valt het maandag dan ook allemaal mee.
Marjan

Bericht door Marjan »

Buiten dat we dagelijks Max zijn gewicht controleren vanaf dat we met de Immunoglobuline-kuur aan de gang gingen, hebben we ook regelmatig zijn ontlasting gefotografeerd. Om een idee te hebben wat de uitwerking van de kuur had op zijn ontlasting twee foto's van tijdens de kuur:

Afbeelding
Op 19 november, eerste dag van de kuur, drie dagen na het stoppen met de synulox

Afbeelding
Op 22 november, ontlasting wordt steeds dunner en geler.

Afbeelding
27 november, een dag na het stoppen van de kuur en een verhoogde dosis Prednison

Afbeelding
28 november en ook vandaag zag zijn ontlasting er soortgelijk uit. Het is duidelijk steviger en het krijgt ook weer meer een normale kleur.
Overigens is dit nog steeds ontlasting die niet bepaald goed zou zijn bij een normaal gezonde fret maar voor Max met zijn chronische darmprobleem zijn we alweer heel erg blij met deze structuur. :)
Karen

Bericht door Karen »

Goed dat hij gelijk weer stabiliseert na het stoppen vande Ig. Hij lijkt echt wel prednison afhankelijk te zijn.
Succes morgen en ik geef je groot gelijk dat je naar Hanneke gaat voor een check na deze dip.
Marjan

Bericht door Marjan »

Daar heb ik het ook al over gehad met Hanneke, ik denk inderdaad dat hij daar nooit meer vanaf komt. En nu maar hopen dat zijn maag niet gaat protesteren want dan is het einde verhaal ben ik bang.
Overigens was het ook wel een beetje te verwachten, mensen met Crohn moeten ook vaak langdurig aan de Prednison en daar is Max zijn chronische darmprobleem ook een beetje mee te vergelijken.
Chaimel

Bericht door Chaimel »

Moeilijk hoor, het is allemaal zo'n wankel evenwicht.
Succes morgen
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Succes vandaag met Max! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel! :D
We zijn nu onderweg, gelukkig valt het met de drukte (ochtendspits) wel mee. Ben benieuwd wat Hanneke van hem vindt.
Gelukkig blijft zijn gewicht nu weer stabiel maar ik vind hem wel erg afgezwakt. Ik hoop dat ze hem weer even een zetje in de goede richting kan geven.
Birgit

Bericht door Birgit »

Succes vandaag met Max!!
Marjan

Bericht door Marjan »

Thanks! Er is nu bloed afgenomen en we wachten op de uitslag.
Mariël

Bericht door Mariël »

En?
Marjan

Bericht door Marjan »

Er kwam een spoedgeval tussendoor dus we moesten wat langer wachten. Maar de bloedwaarden zijn toch weer iets verslechterd en hij heeft nu ook een lichte bloedarmoede. Hij was dit keer ook gevoelig in de buik en hij had verdikte lymfeknopen. Al met al heeft de kuur Immunoglobuline hem helaas geen goed gedaan. Dit was ook wer een leermomentje voor Hanneke dat dit middel beter niet ingezet kan worden bij chronische patienten.
We hebben weer een ab-kuur mee gekregen voor twee maanden en moeten doorgaan met de Prednison.
Gelukkig heeft Hanneke goede hoop dat we hem er weer helemaal bovenop krijgen, dat was wel weer een opluchting. :)

Voor nu ligt mijn knulventje lekker op zijn rug in zijn hangmat in de carrier met zijn pootjes in de lucht. :D
ray

Bericht door ray »

Inderdaad weer een leermomentje, maar fijn dat Max er wel weer bovenop komt. Nu krijgt hij straks alleen nog Prednison, anders gezegd denk je dat Max dit altijd nodig zal hebben?
Mariël

Bericht door Mariël »

Jammer dat de Ig zo'n negatief effect heeft gehad.. :???: Maar fijn dat Hanneke dent dat hij er weer bovenop gaat komen en zo te horen is Max niet erg onder de indruk van het bezoek aan Hanneke.. :lol:

Geef hem maar een dikke knuffel van me! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Zal ik doen Mariël. :D En inderdaad is Max altijd weer heel ontspannen in zijn carrier. Zelfs bij Hanneke ligt hij op zijn rug de boel te bekijken en vindt hij zelfs de herder van Hanneke helemaal niet indrukwekkend. :mrgreen:

Raymond, we denken inderdaad dat Max nooit meer van de Prednison af zal komen, in ieder geval niet op korte termijn. Dus nu maar hopen dat hij er geen last van zijn maag van zal krijgen want da hebben we wel een probleem.
Birgit

Bericht door Birgit »

Ai dat is toch niet het bericht waar je op hoopt. Enig idee hoe het kan dat het net weer wat minder is geworden?
Marjan

Bericht door Marjan »

Doordat we moesten stoppen met de synulox een paar dagen voor de kuur Immunoglobuline en ook het spul zelf valt voor hem te zwaar. Zijn darmen zijn gewoon teveel aangetast en chronisch ontstoken om dit soort dingen uit te proberen.
We moeten er maar gewoon accepteren dat zijn ontlasting nooit meer goed zal worden en dat hij ook niet zonder antibiotica kan en waarschijnlijk ook niet meer zonder ontstekingsremmers.
Birgit

Bericht door Birgit »

Oké helder. Ik had niet alles helemaal gevolgd, sorry :-). Dan maar geen proefkonijnfret en lekker op vertrouwde medicatie houden.
Minka

Bericht door Minka »

Hopelijk knapt hij weer snel op.
Chaimel

Bericht door Chaimel »

Wel balen, hoe je het went of keert. Nu snel weer uit deze dip komen met de vertrouwde medicijnen
Plaats reactie