Geadopteerde fretjes met corona

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Geadopteerde fretjes met corona

Bericht door Mette »

Karen knows best in deze! Wat vervelend dat je zoekende bent naar wat werkt, zo moeilijk soms :x
Shana

Bericht door Shana »

oke top! moet ik er ook rekening mee houden welk smaakje/dier (kip, eend,rund,...) ik geef?
Had inderdaad ook al men twijfels over de Greenwoods , maar had bij de Herreman's enkele producten gezien met 100% puur vlees. Of is dit alsnog niet aan te raden?
In ieder geval ga ik terug op onderzoek en hopelijk binnenkort met positief nieuws *fingers crossed*
Karen

Bericht door Karen »

De Herrmann’s puur vlees mist een aantal essentiële mineralen/voedingsstoffen (oa calcium, magnesium en taurine) en heeft voor een fret veel te weinig vet. Nou kun je dat wel aanvullen, maar dat is een heel gepuzzel, terwijl er betere volwaardige natvoedingen zijn.
Marjan

Bericht door Marjan »

Vervelend dat ze niet goed reageert op waltham of brokkenbrij, hopelijk gaat ze beter op natvoer. Succes in ieder geval.
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Wat fijn dat Polly aan de betere hand is. Balen dat ze de waltham niet verdraagt. Succes met uitvogelen wat wel werkt. Komt vast goed.
Shana

Bericht door Shana »

hoi iedereen ,
het natvoer is spijtig genoeg geen succes. Ben daarom maar terug begonnen met de brokkenbrij te maken.
Het is momenteel stabiel dus dat is wel goed+ haar staartje is terug volgroeid! :dans:
Verder had ik nog eens een vraagje. Hanneke had me Polaramine voorgeschreven voor het kuchen te verminderen.Deze is spijtig genoeg bijna op en Hanneke had me verteld dat deze niet meer verkrijgbaar was. Ik heb eventjes gekeken op het internet en vond een doosje polaramine 2mg van bayer. (zie foto) Hebben jullie een idee of dit over dezelfde medicijnen gaan dan die Hanneke voorschrijft?
Had haar ook al gemaild maar met haar ziek zijn denk ik niet dat ze snel zal/kan reageren.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-12-19 om 12.13.40.png
Schermafbeelding 2020-12-19 om 12.13.40.png (224.95 KiB) 11850 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat merk en verpakking ken ik niet, de hoeveelheid polaramine 2 gram per tablet is wel hetzelfde als die Hanneke voorschrijft.
Ik bestelde het bij een apotheek in Spanje, heb ik een aantal keer gedaan en ging erg goed: https://farmaciadelsol.net/es/" onclick="window.open(this.href);return false; maar daar kan ik het inderdaad ook niet meer op terugvinden.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb ook even gekeken en de samenstelling van de tabletjes laat geen vreemde dingen zien. Je zou het dus gewoon kunnen gebruiken.
Fijn om te weten dat het toch nog ergens te verkrijgen is! :D
Shana

Bericht door Shana »

Hi Karen ,
even om te laten weten de site https://www.shop-pharmacie.fr/medicaments/" onclick="window.open(this.href);return false;
verzend alleen maar in Frankrijk. Ik heb even verder gezocht en ik heb de pilletjes op
https://www.soin-et-nature.com/nl/aller ... etten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wel kunnen bestellen!
Bijlagen
IMG_7542.JPG
IMG_7542.JPG (2.27 MiB) 11772 keer bekeken
Karen

Bericht door Karen »

Dank je wel voor de info. Fijn dat je het hebt kunnen krijgen :D
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Fijn om te leze dat Polly stabiel is.
Shana

Bericht door Shana »

Hoi iedereen ,
Ik zit weer met enkele vraagjes.
-is er een alternatief voor de Royal Canin Convalescence Support?
Ik heb overal gezocht maar deze is dan uiteindelijk toch uit de handel gehaald.

-Garry is sinds een week weer heel dominant naar mij toe, ik word letterlijk geterroriseerd door hem.
Constant willen bijten/vechten , overal zijn er uitwerpselen te vinden, hij gaat tegenwoordig zelfs zo ver dat hij mij recht in de ogen aankijkt en dan alles laat lopen, zijn anaalklier laten gaan,…
Als ik hem straf door hem in zijn kennel te zetten als time out, lijkt het of hij daar totaal niet van wakker ligt. In tegendeel vanaf de moment dat ik hem er terug uitlaat doet hij het gewoon opnieuw. Het komt er eigenlijk opneer dat hij meer in zijn kooi/kennel zit dan dat hij eruit is.
Ik weet spijtig genoeg echt niet meer wat ik nog moet/kan doen voor het voor ons allemaal een beetje aangenaam te maken.

-heeft er iemand van jullie al ondervonden dat fretten allergisch kunnen reageren van de “geur” van hyacinten?
Kuchen , hoesten?
Marjan

Bericht door Marjan »

Er is een alternatief en dat is de liquid recovery van Royal Canin maar dat is gelijk wel bijna 10 keer zo duur in gebruik. :???:

Ik ben bang dat Garry toch niet zo lekker in zijn vel zit en ik zou niet uitsluiten dat hij zo doet omdat hij pijn heeft. Misschien is een bezoekje aan de frettenkliniek wel verstandig voor hem.

En wat betreft sterkte bloemen of parfum geuren, ik weet dat veel fretten die geuren als niet prettig kunnen ervaren maar zelf heb ik geen ervaring in het allergisch reageren daarop. Misschien dat het in het geval van jou fretten wel zo is dat zo'n sterke geur de chronische oorontsteking triggert. Dus voor de zekerheid zou ik sterk ruikende zaken niet in hun buurt zetten.
Karen

Bericht door Karen »

Met Marjan eens :D

Heb je een mogelijkheid oom Gary buiten jouw aanwezigheid los te laten, zodat hij zijn eigen ding kan doen zonder in jouw buurt te zijn? Of kun je dat creëren, door een tussenschot of hekje wellicht? Ik heb gemerkt dat de fretjes die zo ‘klieren’ en happen als ze niet lekker in hun vel zitten, rustiger zijn als ze buiten jouw aanwezigheid kunnen scharrelen. Zo veel mogelijk met rust gelaten worden, maar wel lekker los.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Moos heeft ook zo’n periode gehad (en af en toe nog wel eens een dag ofzo) en dan liet ik hem maar gewoon boven op de frettenkamer loslopen. Dat werkt(e)voor hem ook het beste. Straffen helpt niet, heb ik nog nooit gedaan want volgens mij snappen ze dat niet. Wat wel kan werken is regelmaat in de loslooptijd en na anderhalf of twee uur einde speeltijd en gewoon de kooi in. Soms blijven ze maar doorgaan en in de kooi moeten ze gedwongen rust nemen. Althans, dat is mijn ervaring. En idd een bezoekje aan de frettenkliniek is wel aan te raden.
Succes!
Plaats reactie