Loki heeft een darmprobleem
Re: Terechte zorg?
Oh jammer dat het bij Loki dan niet zoveel effect geeft.
Hoe vaak geef je het nu ?
Loki krijgt nu tweemaal per dag sucralfaat, telkens voor zijn walthampapje met zantac en omeprazole.Mayke schreef:Oh jammer dat het bij Loki dan niet zoveel effect geeft.
Het gaat intussen terug beter met de ontlasting

Dat kan best wel even duren hoor dus verwacht geen wonderen.
Ik hoop dat hij snel opknapt
Dat hoop ik ook, alles kost natuurlijk even tijd, maar toch...... 

Hoe gaat het nu met Loki, is hij al minder misselijk?
Algemeen gaat het wel goed met hem. Hij heeft nog wel veel last van hikken na het eten. Oprispingen en beetje overgeven komt ook nog wel af en toe voor. Platliggen zie ik hem bv. niet meer doen.Marjan schreef:Hoe gaat het nu met Loki, is hij al minder misselijk?
Zijn ontlasting is trouwens ook ok gebleven

Ondanks de waltham blijft hij wel afvallen. Laatste keer bij Hanneke was hij ook al een beetje vermagerd (van 1120 naar 1070 gram), maar nu is hij nog afgevallen en weegt hij nog 884 gram. Hij lijkt zich nochtans wel goed te voelen, dus waarschijnlijk is het gewoon zijn zomergewicht. Of mag hij dan niet zoveel afvallen?
Hm.... Ik vind dat wel veel eigenlijk
Wat krijgt hij aan hoeveelheid te eten?

Ik vind dit ook teveel eerlijk gezegd. Hoeveel waltham geef je hem per dag? Ik zou die hoeveelheid sowieso maar opvoeren maar zorg wel dat hij er niet misselijk van wordt. Dus niet teveel in een keer geven.
En ik zou voor de zekerheid toch even Hanneke een mail sturen om dit voor te leggen. Misschien dat hij toch weer beter even aan de synulox moet.
En ik zou voor de zekerheid toch even Hanneke een mail sturen om dit voor te leggen. Misschien dat hij toch weer beter even aan de synulox moet.
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal Hanneke meteen even mailen.
Loki krijgt 's ochtends en 's avonds een goed gevulde koffielepel waltham en eet daarnaast brokjes. Brokjes staan altijd ter beschikking, dus ik heb niet echt een zicht op hoeveel hij er eet per dag. In elk geval minder in vergelijking met de periode voor hij medicatie kreeg.
Hanneke raadde ook aan om met brokkenpap te starten mocht hij teveel moeite krijgen om brokjes te eten (ten gevolge van zijn middenoorprobleem), maar ik heb niet de indruk dat het moeilijk gaat.
Loki krijgt 's ochtends en 's avonds een goed gevulde koffielepel waltham en eet daarnaast brokjes. Brokjes staan altijd ter beschikking, dus ik heb niet echt een zicht op hoeveel hij er eet per dag. In elk geval minder in vergelijking met de periode voor hij medicatie kreeg.
Hanneke raadde ook aan om met brokkenpap te starten mocht hij teveel moeite krijgen om brokjes te eten (ten gevolge van zijn middenoorprobleem), maar ik heb niet de indruk dat het moeilijk gaat.
Kruimelt Loki niet met zijn brokjes 

Twee volle koffielepels waltham is niet genoeg om ze vet te mesten, maar afvallen is niet echt goed met deze hoeveelheid. Zeker als er nog brokjes bij gegeten worden 

Ja, kruimelen doet hij wel nog steeds. Hij laat eerst stukjes uit zijn mond vallen en eet ze daarna allemaal op, maar dat is al even zo…Esther schreef:Kruimelt Loki niet met zijn brokjes
Dan denk ik dat de kans groot is dat hij toch nog last van zijn oren heeft. Het vervelende is alleen dat Hanneke vanaf volgende week 3 weken met vakantie is. Dus ik zou de mail wel direct versturen aan haar.
Mail is intussen verzonden. Ik heb wel meteen een afspraak na haar vakantie (16 mei), dus daar ben ik wel blij om. Nu even afwachten wat ze terugstuurt.Marjan schreef:Dan denk ik dat de kans groot is dat hij toch nog last van zijn oren heeft. Het vervelende is alleen dat Hanneke vanaf volgende week 3 weken met vakantie is. Dus ik zou de mail wel direct versturen aan haar.
Ik ben ook wel benieuwd. Goed dat je wel gelijk een afspraak gemaakt hebt.
Ik vroeg of Loki met zijn brokjes kruimelt, omdat het kan lijken dat een fretje goed zijn brokjes eet omdat hij dat dan ook wel doet.
Maar aan het kruimelen kun je vaak afleiden dat een fretje een probleem heeft met het middenoor.
Goed van je dat je meteen na de vakantie van Hanneke een afspraak met Loki gemaakt hebt!
Maar aan het kruimelen kun je vaak afleiden dat een fretje een probleem heeft met het middenoor.
Goed van je dat je meteen na de vakantie van Hanneke een afspraak met Loki gemaakt hebt!
Heb je al reactie op je mail?
Ja, ik heb intussen een antwoord gekregen:Marjan schreef:Heb je al reactie op je mail?
"Dat vermageren kan deels door het zomergewicht komen maar is toch te veel. Waarschijnlijk gaat het niet goed met 2x daags een koffielepel Waltham. Mogelijk kan het zijn dat hij dan gewoon wacht tot het papje komt maar te weinig eet van de brokjes. Geef dan de tweede keer echt maar een kleine beetje Waltham voor de medicatie. Maar als hij teveel afvalt zou ik hem anders toch eerst weer even wat bij laten komen door wat extra Waltham te geven.
Fretten die last hebben van het eten van harde brokjes stoppen soms wel te vroeg met het eten van harde brokjes……"
Ofwel geef ik hem nu meteen meer Waltham ofwel probeer ik eerst te minderen en meer brokjes te geven? Ik heb wel de indruk dat hij meer brokjes eet wanneer ik ze uit de hand geef. Al ben ik bang dat hij bij minder Waltham eerst nog veel meer zal vermageren en daardoor zal verzwakken…
Dan zou ik de hoeveelheid Waltham die je nu geeft even blijven geven als hij last heeft van het kauwen van de brokjes.
En als hij ze wel uit de hand eet dan geef je ze toch gewoon uit de hand....
Maar het is in ieder geval belangrijk dat hij niet nog meer afvalt!
Dus ook blijven wegen.
En als hij ze wel uit de hand eet dan geef je ze toch gewoon uit de hand....
Maar het is in ieder geval belangrijk dat hij niet nog meer afvalt!
Dus ook blijven wegen.