Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Presley en BiBi

Bericht door yvonne »

Ik heb donderdag 2 kleine muisjes gegeven. Bibi snuffelde even en liep toen weg. Presley bracht ze meteen naar het nachthok. Daar heb ik ze net weg gehaald, eentje zonder kop en de andere gewoon nog heel :?:

Ik had ook nog haaksbarf van prooidier liggen, klein beetje in een bakje gedaan en Presley nam meteen een paar kleine hapjes, om vervolgens acuut plat te gaan liggen :( Daarna keek hij er niet meer naar om.
Bibi haalde eveneens haar neus er voor op :roll:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Presley werd misselijk van de haaksbarf?

Lastig Yvonne. Het is dat ze niet geheel gezond zijn, want anders wist ik het wel. Ik zou niet weten hoe je ze aan de muis gaat krijgen.
Karen

Bericht door Karen »

Presley is ook goed gevoed, dus als hij er niet letterlijk een moord voor wil doen is het niet interessant. Dan blijft het waarschijnlijk bij af en toe een kopje oppeuzelen...
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou Haaks Barf niet meer geven aan fretten met een maagprobleem, daar kunnen toch teveel bacteriën in zitten die door probleemmagen niet meer kunnen worden gedood. Met prooi is dat risico een stuk minder en dat de kop eraf is gegeten betekent toch dat ze prooi nog wel eetbaar vinden. Dat zou ik dus toch nog even blijven proberen. Misschien krijgen ze toch wel weer de smaak te pakken.
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

En met "kleine muisjes" bedoel je hoe klein?
Pinky, fuzzy of springer?

Meestal gaat een pinky of fuzzy er wel in dacht ik?

Die haaksbarf dus nog maar ff niet om de reden die Marjan zegt, heb dat vaker gehoord.
ray

Bericht door ray »

Wellicht krijgen ze de smaak weer te pakken en inderdaad de KVV zou ik ook achterwege laten.

Kom op Bibi en Presley!
Esther

Bericht door Esther »

Dan zou ik het maar gewoon bij de brokkenbrij houden Yvonne want daar doen ze het toch goed op!
yvonne

Bericht door yvonne »

Vermoedelijk is de KVV er ook de oorzaak van geweest dat ze een maag/darm probleem gekregen hebben, maar Hanneke had gezegd dat het risico op bacteriën heel klein was als ik het bij prooidier vandaan had.

Maar ik hou het maar de brokkenbrij en probeer af en toe gewoon een muisje. En lukt het niet dan is het jammer.
De KVV geef ik wel aan Chaimel, die kan het wel kwijt aan Aurora :lol:

@Suzy, een kleine muis is toch een springer? Het is geen pinky in elk geval, het heeft haar :D
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik heb hetzelfde hoor, er zitten hoe dan ook bacterien in en dat kan verkeerd uitpakken helaas
Mayke

Bericht door Mayke »

Hier ook geen muizen meer voor Goliath, geeft alleen maar slechte ontlasting en dat wil ik echt voor zijn. Als je fret een gevoelig maag-darmstelsel heeft en niet sterk genoeg is om de bacteriën de baas te kunnen is het alleen maar vragen om ellende, hoe graag ik het ook zou willen geven omdat het zo bij ze past, die prooi.
Maar helaas, pindakaas. :???:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ze blijven lekker voorlopig op de brokkenbrij. Ik vind het jammer maar ik wil alles doen om te voorkomen dat ze weer ziek worden. Ik doe hun er gewoon ook geen plezier meer mee dus wat zou ik me druk maken.

Gewichten van vandaag 2255 en 1175 gram :brush:

Zat ik vanmorgen even bij ze in het hok om te spelen, werd ik aan twee kante tegelijk aangevallen :???:
Presley had besloten dat hij in mijn voeten wilde bijten, hij duwde mijn broekspijpen omhoog om zijn tanden in mijn enkels te zetten en Bibi probeerde aan de achterkant in mijn broek te kruipen, ze krabbelde op mijn rug en kont en duwde haar snuit van achteren in mijn broek. Enge monsters :clown:
Ik ben maar gauw opgestaan en weggevlucht :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Held op sokken. :lol:

En je hebt gelijk hoor, zolang ze die brij goed eten zou ik ze er ook gewoon lekker op houden.
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...stelletje boenders :lol:

Je moet jezelf er ook goed bij voelen Yvonne. Als jij het veiliger vindt om ze aan de brij te houden, moet je dat doen ;)
Kick

Bericht door Kick »

Zo is dat! En ze jagen je dus gewoon de tent uit :mrgreen:
Mariël

Bericht door Mariël »

Hahaha! :lol: Fretten...niet te vertrouwen! :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Wat een boefjes zeg! :lol:
Misschien waren ze wel opzoek naar wat vlees. :lach:
Kick

Bericht door Kick »

:lach:
Minka

Bericht door Minka »

Wat een heerlijkheden zijn het. :D Jammer dat ze geen prooi meer willen, maar dan moet je je daarbij neerleggen. Als ze het nu goed doen op de brokkenbrij, dan is dat het belangrijkste.
Esther

Bericht door Esther »

Ha, ha dat van die enkels happen klinkt mij op de 1 of andere manier héél bekend in de oren :mrgreen:
En als ze het goed doen op de brokkenbrij dan moet je dat maar gewoon zo houden ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Heb ik vanmorgen een leuk filmpje gemaakt, krijg ik het niet van mijn telefoon naar mijn laptop :?: :(
Het staat wel op Facebook, maar krijg het niet hier. Raar gedoe!

In elk geval was Bibi vanmorgen weer lekker met knuffeltjes aan het slepen, die net uit de droger kwamen, ze wilde ze in het nachthok brengen en dat kostte enige moeite omdat er een steeds bleef hangen aan het trapje. Maar het lukte die kleine donder uiteindelijk toch :juich:

Vanmorgen weer gewogen, Presley is 40 gram afgevallen en BiBi had er 10 gram bij (2195 en 1190)
Gesloten