Presley en BiBi
Re: Presley en BiBi
Ja, ik ben ook benieuwd hoe het met Presley is 

- yvonne
- Aantal fretten: 1
Sorry dat ik zo laat ben, ik was pas tegen 13.00 uur weer thuis en heb toen eerst meds en waltham voor me ventje gemaakt en de carrier schoongemaakt, daarna boodschappen gehaald en even bij mijn ouders langs gegaan.
Gelukkig was het geen verstopping, waar Hanneke en ik allebei bang voor waren. Maar er zit duidelijk iets niet lekker in zijn maag. Zijn buiklymfeklier en zijn milt zijn ook iets vergroot, maar Hanneke vond dat niet raar gezien zijn maagklachten. Zijn albumine is ook te laag.
Hij heeft een AB injectie gehad en een injectie tegen de misselijkheid, verder krijgt hij 4 weken synulox en zantac.
Ik ga in principe in juni terug, want dan is het voor beiden tijd voor de jaarlijkse inenting/controle.
Het is misschien de goden verzoeken, maar ik heb een afspraak gemaakt op vrijdag de 13e
Dus nu maar hopen dat hij snel opknapt, hij was er vandaag gelukkig al beter aan toe dan gisteren.
Ik denk, dat ik morgen moet beginnen met de synulox? gezien het feit hij vandaag een injectie heeft gehad, maar dat ben ik vergeten te vragen
Gelukkig was het geen verstopping, waar Hanneke en ik allebei bang voor waren. Maar er zit duidelijk iets niet lekker in zijn maag. Zijn buiklymfeklier en zijn milt zijn ook iets vergroot, maar Hanneke vond dat niet raar gezien zijn maagklachten. Zijn albumine is ook te laag.
Hij heeft een AB injectie gehad en een injectie tegen de misselijkheid, verder krijgt hij 4 weken synulox en zantac.
Ik ga in principe in juni terug, want dan is het voor beiden tijd voor de jaarlijkse inenting/controle.
Het is misschien de goden verzoeken, maar ik heb een afspraak gemaakt op vrijdag de 13e

Dus nu maar hopen dat hij snel opknapt, hij was er vandaag gelukkig al beter aan toe dan gisteren.
Ik denk, dat ik morgen moet beginnen met de synulox? gezien het feit hij vandaag een injectie heeft gehad, maar dat ben ik vergeten te vragen

Ja, dat zei Hanneke vorige keer tegen mij : dat je de dag na de injectie met de AB pillen moet beginnen.
En ik hoop dat Presley snel op zal knappen!
En ik hoop dat Presley snel op zal knappen!

Gelukkig geen ernstige gekke dingen! Maar nooit meer doen hoor om ons zo lang te laten wachten 

Inderdaad, altijd de dag na een ab-injectie beginnen met de kuur. Gelukkig is het geen verstopping want dan had hij nog open gemoeten ook.
Enig idee waarom hij nu weer zo'n last van zijn maag heeft?
Enig idee waarom hij nu weer zo'n last van zijn maag heeft?
Pff...erg genoeg, maar gelukkig geen verstopping.
Zouden zijn maagklachten niet van de vakantie kunnen komen? De vorige keren waren ze toch ook zo van slag...
Ik duim dat je ventje snel gaat opknappen met de medicijnen!
Geef hem maar een lekkere knuffel van mij.
Zouden zijn maagklachten niet van de vakantie kunnen komen? De vorige keren waren ze toch ook zo van slag...
Ik duim dat je ventje snel gaat opknappen met de medicijnen!
Geef hem maar een lekkere knuffel van mij.
- yvonne
Ik weet niet wat de oorzaak is. Het is vorig jaar begonnen met een bacterie, waarschijnlijk in de KVV en die steekt blijkbaar steeds de kop weer op. Stress zal daar ongetwijfeld wel invloed op hebben, maar ze hebben het hartstikke goed gedaan bij Chaimel (het niet willen eten van Bibi niet meegerekend
)
Blij toe dat hij niet open hoefde, en dat vond Hanneke ook
Het is volgens Hanneke overigens niet vanwege dat ze samen zitten, ze kunnen goed met elkaar overeen.

Blij toe dat hij niet open hoefde, en dat vond Hanneke ook

Het is volgens Hanneke overigens niet vanwege dat ze samen zitten, ze kunnen goed met elkaar overeen.
Dat is dan in ieder geval al een zorg minder...
- yvonne
Dat is zeker Karen!
- yvonne
Presley had vanmorgen hele dunne ontlasting, kan dat van de AB injectie zijn?
Hij wilde ook absoluut niet eten, maar ik had op advies van Hanneke de zantac erdoor gedaan. Misschien vind hij het vies? Hoe doen jullie dat? Hij heeft nu niet alles op want het was een hele strijd en dat lijkt mij ook niet goed. Normaal neemt hij zijn meds goed in, maar nu
Bibi had gisteravond ook ineens dunne poep, maar vandaag was het weer normaal dus ik denk dat het bij haar van de stress was, ze zat nu ineens een dag alleen natuurlijk. Ik merk verder ook niks aan haar dus hopelijk blijft het goed gaan.
Hij wilde ook absoluut niet eten, maar ik had op advies van Hanneke de zantac erdoor gedaan. Misschien vind hij het vies? Hoe doen jullie dat? Hij heeft nu niet alles op want het was een hele strijd en dat lijkt mij ook niet goed. Normaal neemt hij zijn meds goed in, maar nu

Bibi had gisteravond ook ineens dunne poep, maar vandaag was het weer normaal dus ik denk dat het bij haar van de stress was, ze zat nu ineens een dag alleen natuurlijk. Ik merk verder ook niks aan haar dus hopelijk blijft het goed gaan.
Hopelijk gaan de meds snel hun werk doen.
Wel een zorg minder inderdaad, dat het niet aan het koppelen ligt.
Ze houden je wel bezig
Wel een zorg minder inderdaad, dat het niet aan het koppelen ligt.
Ze houden je wel bezig

Ik heb eigenlijk nooit een reactie gezien op een ab-injectie, ik denk eerder dat het van de stress van het reizen en het onderzoek bij Hannke is geweest. Hier zijn ze toch altijd wel van slag na dat geknijp en bloed afnemen en zo.
En het zou kunnen dat hij minder goed eet met de zantac, dat spul ruikt en smaakt erg sterk, proef er maar eens van.
Hoeveel moet je hem geven, 0,2 ml of iets? Wat je zou kunnen doen is het langzaam opvoeren, dus eerst beginnen met de helft van de hoeveelheid die hij moet hebben en wanneer hij daaraan gewend is wel de volledige dosering geven. Want het is lastig wanneer hij daardoor natuurlijk niet de rest van de medicijnen allemaal naar binnen krijgt.
En het zou kunnen dat hij minder goed eet met de zantac, dat spul ruikt en smaakt erg sterk, proef er maar eens van.
Hoeveel moet je hem geven, 0,2 ml of iets? Wat je zou kunnen doen is het langzaam opvoeren, dus eerst beginnen met de helft van de hoeveelheid die hij moet hebben en wanneer hij daaraan gewend is wel de volledige dosering geven. Want het is lastig wanneer hij daardoor natuurlijk niet de rest van de medicijnen allemaal naar binnen krijgt.
Vervelend als hij zo een dunne ontlasting heeft. Mogelijk een reactie op alle drukte van gisteren, wat Marjan ook al aangeeft.
Ik heb nog nooit problemen gehad dat een fret de zantac niet eet, bij mij gaat ie gewoon door de waltham heen.
Misschien de waltham iets dikker maken dat hij het minder proeft ? Na twee dagen kan de waltham dan misschien weer op de normale dikte....
Ik heb nog nooit problemen gehad dat een fret de zantac niet eet, bij mij gaat ie gewoon door de waltham heen.
Misschien de waltham iets dikker maken dat hij het minder proeft ? Na twee dagen kan de waltham dan misschien weer op de normale dikte....
Bij mij lustte Chubby de zantac ook niet. Dan gaf ik het eerst gemengt met waltham in ern spuitje en dan had ik gelijk al de rest van de pap met meds in ern schaaltje klaarstaan, zodat hij in ern keer door ging. Dat werkte bij hem het beste.
Hoe gaat het nu met hem?
- yvonne
Het lijkt vandaag iets beter te gaan. De afgelopen dagen lag hij steeds in het nachthok, maar vanmorgen lag hij weer lekker buiten in zijn mandje. Zijn ontlasting is beter en hij kijkt helderder uit zijn oogjes. Spelen doet hij nog niet echt, en na het eten ligt hij soms nog even plat.
Met de meds ging het vandaag ook veel beter.
Ik heb nu de hoeveelheid zantac die hij op 1 dag moet hebben (0,8 ml) opgetrokken in een spuitje en dat verdeel ik over 3 porties brokkenbrij per dag. De synulox geef ik 2x dgs een 1/2 tablet opgelost in een klein beetje waltham.
Vanmorgen ging dat goed en heeft hij alles opgegeten
Bibi is weer als vanouds, geen dunne ontlasting meer en lekker ondeugend
Met de meds ging het vandaag ook veel beter.
Ik heb nu de hoeveelheid zantac die hij op 1 dag moet hebben (0,8 ml) opgetrokken in een spuitje en dat verdeel ik over 3 porties brokkenbrij per dag. De synulox geef ik 2x dgs een 1/2 tablet opgelost in een klein beetje waltham.
Vanmorgen ging dat goed en heeft hij alles opgegeten

Bibi is weer als vanouds, geen dunne ontlasting meer en lekker ondeugend

Ok, goed om te horen dat hij wat beter gaat 

Oh dat is inderdaad ook wel erg veel zantac. Nina kreeg per keer 0,1 ml en dat ruik je al boven de waltham uit. 

Gelukkig gaat het al beter en heb je een manier gevonden om de zantac binnen te krijgen