Brokjes test
Brokjes test
Ik heb een redelijk nieuw kattenvoer ontdekt, welke heel interessant lijkt voor fretten. Ondertussen ken ik 2 fretjes die het al even gebruiken en de reacties zijn veelbelovend.
Het heeft een dierlijk aandeel van bijna 90% en de plantaardige toevoegingen zijn grondstoffen die ook in de maag van een muis of konijn gevonden worden. Daarnaast zijn er prebiotica aan toegevoegd.
Vandaar dat ik een oproep plaats om het op iets grotere schaal te gaan proberen. Aangezien ik zelf geen fretten meer heb, zal ik moeten afgaan op de ervaringen van anderen. Het is daarom erg belangrijk om goed in contact te blijven en je fret nauwkeurig te observeren; eetgedrag, acceptatie, ontlasting, misselijkheid, gewichtsveranderingen, vachtstructuur en andere dingen die op vallen.
Zijn er mensen die bereid zijn om mee te doen met de test? Hanneke is er van op de hoogte en heeft groen licht gegeven om ermee aan de gang te gaan.
Zouden degenen die mee willen testen hieronder een berichtje willen plaatsen en daarin bijhouden wanneer ze starten, een korte achtergrond van de fret (leeftijd, startgewicht en gezondheidstoestand) erbij willen schrijven en hun bevindingen willen opschrijven? Het zou erg fijn zijn als de dieren 2 x per week op een vaste dag en tijdstip gewogen kunnen worden.
Het voer op zich is niet erg duur, maar er komen wel verzendkosten bij kijken als er slechts een kleine zak aangeschaft wordt. Wellicht een idee om met een groepje een bestelling te doen?
Het gaat om de volgende brokjes: Power of Nature- Natural cat fees favorite.
Te verkrijgen bij:
http://www.cats-country.de/en/product?info=43" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.doggywebshop.com/contents/n ... e_Cat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt!
Het heeft een dierlijk aandeel van bijna 90% en de plantaardige toevoegingen zijn grondstoffen die ook in de maag van een muis of konijn gevonden worden. Daarnaast zijn er prebiotica aan toegevoegd.
Vandaar dat ik een oproep plaats om het op iets grotere schaal te gaan proberen. Aangezien ik zelf geen fretten meer heb, zal ik moeten afgaan op de ervaringen van anderen. Het is daarom erg belangrijk om goed in contact te blijven en je fret nauwkeurig te observeren; eetgedrag, acceptatie, ontlasting, misselijkheid, gewichtsveranderingen, vachtstructuur en andere dingen die op vallen.
Zijn er mensen die bereid zijn om mee te doen met de test? Hanneke is er van op de hoogte en heeft groen licht gegeven om ermee aan de gang te gaan.
Zouden degenen die mee willen testen hieronder een berichtje willen plaatsen en daarin bijhouden wanneer ze starten, een korte achtergrond van de fret (leeftijd, startgewicht en gezondheidstoestand) erbij willen schrijven en hun bevindingen willen opschrijven? Het zou erg fijn zijn als de dieren 2 x per week op een vaste dag en tijdstip gewogen kunnen worden.
Het voer op zich is niet erg duur, maar er komen wel verzendkosten bij kijken als er slechts een kleine zak aangeschaft wordt. Wellicht een idee om met een groepje een bestelling te doen?
Het gaat om de volgende brokjes: Power of Nature- Natural cat fees favorite.
Te verkrijgen bij:
http://www.cats-country.de/en/product?info=43" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.doggywebshop.com/contents/n ... e_Cat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt!
Re: Brokjes test
Ook verkrijgbaar bij:
http://www.heimfutterservice.de/nl/powe ... -huhn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3,95 verzendkosten volgens mij.
Als ik fretten had zou ik best mee willen doen, het ziet er goed uit.
http://www.heimfutterservice.de/nl/powe ... -huhn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3,95 verzendkosten volgens mij.
Als ik fretten had zou ik best mee willen doen, het ziet er goed uit.
Van mij weet je het al. Ik wil wel een mix doen van de meadowland versie, die ik al in huis had en fees favorite en toch ook Ziwipeak brokjes.
Ik moet alleen nog afbouwen met de virbac.
Ik moet alleen nog afbouwen met de virbac.
Wij hebben op dit moment geen gezonde fretten dus lijkt het mij niet verstandig om het te gaan uitproberen, geeft waarschijnlijk geen reëel beeld en ik neem ook liever even geen risico op dat ze het er toch niet goed op zouden doen.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen.
Dat ziet er heel goed uit qua ingrediënten zeg Ik doe uiteraard niet mee nu vanwege Smokes terugval, maar ben wel heel benieuwd hoe het de fretjes gaat bevallen. Hopelijk is dit het ei van columbus qua voeding (hoewel er ook veel zijn die het goed doen op orijen naar mijn weten).
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Fayen gaat ook meedoen met de test.
Brokjes zijn besteld, zodra ik ga beginnen hoor je het.
Brokjes zijn besteld, zodra ik ga beginnen hoor je het.
Fees favorite wordt vandaag geleverd.
It's on its way. Ik moet nog even beslissen welke fretjes ik als eerste laat starten ermee. De keuze is nog steeds reuze met 5.
Fijn dat jullie mee willen doen; hartelijk dank daarvoor
Uiteraard heel begrijpelijk dat je met fretjes die iets mankeren niet zomaar gaat sleutelen in de voeding en mee doet met een test.
Uiteraard heel begrijpelijk dat je met fretjes die iets mankeren niet zomaar gaat sleutelen in de voeding en mee doet met een test.
Wij moeten onze zak nog ophalen, ligt bij het postkantoor op ons te wachten. Arrow doet mee, Shiro en Freddy niet. De prijs valt me erg mee, komt goedkoper uit dan Orijen, zelfs met de €9 verzendkosten vanuit duitsland.
Super, ik ben benieuwd
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Brokjes zijn binnen. Ik ga er eerdaags mee beginnen.
Wij hebben net ons voer gaan ophalen op de post. We beginnen er morgen mee om het hem te geven. Heb ook een weegschema voor hem waar ik ff zal toevoegen wanneer we begonnen zijn en of ik wat vreemds moest opmerken. We houden je op de hoogte
Ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen tot nu toe ondervonden hebben van de brokjes. Ik persoonlijk vind de brokjes eigenlijk net iets te groot voor fretten om ze comfortabel te eten, Arrow lijkt zich er best vaak in te verslikken, Hoor hem toch vaak effe hoesten tijdens het eten van de brokjes. Misschien is een kittenvariant een optie.
Hij lijkt ze wel graag te lusten en er ook goed verzadigd van te raken, lijkt er minder van nodig te hebben dan bijv. orijen.
Ik vind zijn ontlasting er alleen wel een beetje vreemd van uitzien..vrij slap en een beetje 'korrelig'. Niet echt duidelijke 'zaadjes' maar miniscule korreltjes.
Hij krijgt buiten deze brokjes hetzelfde als wat Shiro krijgt (kippenbrij) en Shiro zijn ontlasting ziet er verder wel normaal uit.
Hij lijkt ze wel graag te lusten en er ook goed verzadigd van te raken, lijkt er minder van nodig te hebben dan bijv. orijen.
Ik vind zijn ontlasting er alleen wel een beetje vreemd van uitzien..vrij slap en een beetje 'korrelig'. Niet echt duidelijke 'zaadjes' maar miniscule korreltjes.
Hij krijgt buiten deze brokjes hetzelfde als wat Shiro krijgt (kippenbrij) en Shiro zijn ontlasting ziet er verder wel normaal uit.
Is er een kitten variant dan?
Nee, maar dat zou misschien een idee zijn voor de fabrikant. Een iets kleiner formaat brokjesMarjan schreef:Is er een kitten variant dan?
Ik moet er nog aan beginnen. Probeer even het juiste moment te vinden dat ik er ook de aandacht voor heb. Wil eerst even een verschoonronde gedaan hebben dus wie weet na het weekend.
Als ik zie dat veel fretjes het graag lusten en het er goed op doen, ga ik ook zeker met de fabrikant contact opnemen om te overleggen of een iets kleiner formaat geproduceerd kan worden.
Ik krijg tot nu toe wisselende berichten terug. Sommige fretten trekken hun neus er voor op en proberen het niet eens. De fretten die het eten lijken er dan ook gelijk de voorkeur aan te geven, boven Orijen en Virbac.
Ik hoor veel dat de brokjes erg hard zijn, waardoor het grotere formaat lastig is.
Ik heb ondertussen hier een zak staan. Als er mensen zijn die gewoon een klein proefzakje willen om te proberen; roept u maar
Ik krijg tot nu toe wisselende berichten terug. Sommige fretten trekken hun neus er voor op en proberen het niet eens. De fretten die het eten lijken er dan ook gelijk de voorkeur aan te geven, boven Orijen en Virbac.
Ik hoor veel dat de brokjes erg hard zijn, waardoor het grotere formaat lastig is.
Ik heb ondertussen hier een zak staan. Als er mensen zijn die gewoon een klein proefzakje willen om te proberen; roept u maar
Ze zijn idd erg hard ja maar qua smaak lijken ze in de smaak (lol ) te vallen.